הצלחה כבירה למאבק יד לאחים במיסיון:

נסגר מרכז ההטפה המיסיונרי לנוער הגדול בישראל

המידע שהגיע ליד לאחים לא הותיר מקום לספקות: המיסיונרים הקימו מרכז לנוער המיועד להולכת שולל של נערי שוליים חרדים ולהעברתם על דתם • חלף עוד זמן עד שהאקדח המעשן היה בידי אנשי הארגון המיומנים ותכנית הפעולה בשלושה זרועות יצאה לדרך (בארץ)

אסף מגידו | כיכר השבת |
הנכס למכירה, השבוע (צילום: יד לאחים)

אחרי קרוב לשנתיים של מאבק איתנים שניהל יד לאחים אל מול מרכז ההטפה לנוער בירושלים - שהיה מרכז ההטפה הגדול מסוגו בישראל - נסגר המתחם על מנעול ובריח.

הפרשה החלה כשלמחלקה למאבק במיסיון הגיע מידע מדאיג מתוככי הכת המיסיונרית ולפיו מיסיונר בשם יריב גולדמן הקים בירושלים מרכז הטפה ייחודי לנוער נושא תחת השם התמים 'עדולם'. המיסיונרים טרחו להסוות את זהותם האמיתית ואת כוונתם הזדונית והציגו את המקום כאילו נועד לתת מענה ואוזן קשבת לנוער דתי וחרדי.

פעילי יד לאחים החלו לעקוב מקרוב אחר הפעילות במגוון דרכים, אולם המידע המפליל לא הגיע באופן מידי, בשל זהירות המיסיונרים וחששם להרחיק את קהל היעד. אחרי שבועות אחדים, לאחר שרכשו את אמונם של כמה צעירים שהגיעו למקום, החלו המיסיונרים להטיף לבאים בשעריו על האמונה הנוצרית.

זה היה האות ליד לאחים לצאת לפעילות גלויה כנגד המקום. ראשית דאגו בארגון להפיץ ציטוטים מפי כמרים נוצריים בארה"ב המשבחים את עבודתו המיסיונרית של גולדמן ומראים את יכולתו לדבר אל אנשים ומכאן גם את מסוכנותו. אחד מהם רשם: "ליריב יש מתנה נהדרת של חיבור לאנשים. יש לו יכולת ייחודית להעביר כל שיחה להטיף על יש"ו".

חלק מהציטוטים האלו שהופיעו במרכז מידע מקוון בשפה האנגלית שהקים גולדמן כדי להתרים כנסיות ותורמים נוצריים מחו"ל לפעילותו בקרב בני העם היהודי, נמחקו שעה קלה אחרי שיד לאחים פרסם אותם.

במקביל החלו הפעילים לפעול בכמה מישורים נוספים: בהקמת משמרת הסברה במקום, בפעילות לניתוק שיתופי פעולה בין 'עדולם' למרכזי נוער אחרים בירושלים וכן בפעילות מול בעלי הנכס למען סיום החוזה בינו לבין המיסיונרים.

בסופו של דבר, בסייעתא דשמיא נחלו שלושת דרכי הפעולה הללו הצלחה ובני נוער הפסיקו לפקוד את המקום. למגינת ליבו של גולדמן, חמלשה נערים שהחלו להאמין ב'אותו האיש' בשל עבודתו, נפגשו עם אנשי התיאולוגיה של יד לאחים, הבינו את טעותם וחזרו בתשובה שלמה.

וכמו לא היה די בכך, לפני כחודש ימים הודיע בעל הנכס למיסיונרים כי למרות ההפסד הכביר, ב-10.8 למניינם הוא מסיים עמם את החוזה ומסלקם מהנכס.

שעה קלה אחרי שסולקו ממנו לבלתי שוב עוד, שלח בעל הנכס ליד לאחים צילום של שלט למכירה שהעמיד מחוץ למתחם, וכתב: "עשיתי את ההקרבה שלי, מתפלל שהקב"ה ישלם לי במהרה כגמולי הטוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר