"אין מוסדות בגלל פוליטיקה" • צפו

בית שמש: הורים וילדים מ'רמה ד' יצאו להפגין מול העירייה

תושבי השכונה החרדית החדשה ברמת בית שמש, זועמים על העירייה, שלטענתם, מונעת מילדיהם מקומות לימוד- בגלל פוליטיקה צרה • היום, הם יצאו להפגין; "נציג רה"ע מרח אותנו" • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
התושבים מפגינים (צילום: נפתלי ליבמן)

מאז פתיחת שנת הלימודים בא' אלול, הרוחות בבית שמש סוערות, הנציגים החרדים, שבין כך מסוכסכים עם ראש העיר, לא מצליחים לסייע לתושבים החרדיים בשכונה החדשה - רמת בית שמש ד', הנמצאים במצוקת מוסדות אמתית, בעקבות כך, יצאו ההורים יחד עם ילדיהם, להפגנה סוערת בעיריית בית שמש.

נפתלי ליבמן, תושב השכונה, מתאר את השתלשלות המקרה: "בבית שמש נבנתה שכונה ענקית בשם רמה ד'", מקדים ליבמן ומספר: "השכונה התחילה להתאכלס בשנה וחצי האחרונות, וכיום גרים בה קרוב ל-1000 משפחות, כאשר היעד הוא 12,000 משפחות ב-5 שנים הקרובות".

"נכון להיום", מתאר ליבמן את המצוקה: "אין בשכונה שום מוסד לימודים רשמי, לא גני עירייה, לא בתי ספר, לא מעונות, והשכונה כבר שנה וחצי מאכלסת משפחות חדשות, כמעט מדי חודש", לדבריו, "יש רישום לבי"ס, יש רישום לגנים, אבל בעירייה לא נותנת בשום פנים שטחים/מבנים/פתרונות לתלמידים".

תושב אחר בשכונה מסביר: "יש בי"ס שרשומות אליו כ-150 תלמידות, גני ילדים, מאות ילדים בגילאים שונים, והעייריה פשוט לא הכינה שום מבנה כלשהו לשכן אותם. שנת הלימודים במגזר החרדי התחילה בשבוע שעבר, וכל התלמידים/ות יושבים בבית ללא שום אופק. מוסדות החינוך בשכונות האחרות בעיר, לא מסכימים - מחוסר מקום, לקבל את תלמידי השכונה".

ליבמן מספר: "אנחנו התושבים פנינו לעירייה בחודשים האחרונים כדי להבין מה קורה, במקרה הטוב התגובה הייתה- מחר/עוד יומיים מגיעים מנד"ים לשכונה והכל יהיה בסדר. והשנה תפתח בזמן ובמקרה הפחות טוב- התעלמות מוחלטת ממאות פניות במיילים/בפניות הציבור/לשכות שונות".

ליבמן ותושבים נוספים בשכונה, מספרים כי אתמול הגיעו מים עד נפש, וההתעלמות של העירייה מהם, הגיעה עד קצת גבול היכולת, ולכן הם החליטו יחד, שהילדים יחד עם ההורים, יצאו להפגין יחד, אולי ראש העיר וראש מנהל החינוך, שהתעלמו מהם, יראו הפגנה והתייחסו".

"במהלך ההפגנה", מספר ליבמן, "שלחו אלינו נציג של ראש העיר שהתחיל "למרוח" אותנו, שזה בגלל הנציגים שהצבענו להם, והכל פוליטיקה וכן הלאה, והוא הפיל אחריות על כולם - חוץ מהעירייה. "העניין הוא", מסביר ליבמן, "שאנחנו בכלל לא קשורים לפוליטיקה המקומית, מכייון שכל תושבי השכונה חדשים בעיר הזאת, לא הצביעו למפלגה כזאת או אחרת, ואת רובם לא מעניין אותם מה קורה בפוליטיקה המקומית - המשסועת".

התושבים אומרים בכאב ל'כיכר השבת': "תושבי השכונה רוצים לצאת לפרנס את משפחתם, לקבל חינוך לילדיהם במסגרות מוכרות ורשמיות, אך לא יכולים כי הילדים שוהים בבית כל הזמן."

"אנחנו מאמינים שהנהלת העיר יודעת שהקימו להם שכונה חדשה בתוך העיר... ", הם מוסיפים בציניות, ואומרים: "אך מלבד לקחת לנו מסים, היטלים וארנונה מלאה מהיום הראשון, הם לא דאגו ולא דואגים לשום פתרון לחוק חינוך חובה".


מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "שכונת רמה ד' אוכלסה כאשר יש בשכונה מבני ציבור המיועדים לשרת את כלל תושבי השכונה ביחס למבני חינוך: חברי האופוזיציה בחרו לפגוע בהערכות העיר לקראת פתיחת שנת הלימודים. למרות זאת בקרוב יונחו מבני חינוך ניידים (מנ"ד) בשכונה לשימוש מוסדות החינוך באופן מיידי ולקראת שנת הלימודים הבאה התכנון הוא להכנס למבנה קבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר