היסטוריה בחסידות

לאחר 20 שנים: האדמו"ר מצאנז נפגש עם גיסו הגר"ד וייס

המתיחות רבת השנים במשפחת האדמו"ר מצאנז הגיעה לקיצה? מפגש נדיר ומיוחד נערך היום בבית משפחת הרבנים וייס, כאשר האדמו"ר מצאנז הגיע לנחם • הסיפור המלא (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
המפגש ההיסטורי (צילום: באדיבות המצלם)

היסטוריה בעולם החסידות לאחר שלראשונה מזה כעשרים שנה, נערכה פגישה ושיחה ממושכת בין האדמו"ר מצאנז לגיסו הגה"צ רבי דב וייס, אב"ד קרית צאנז בירושלים וראש ישיבת 'תורת חיים', לאחר מתיחות רבת שנים.

המפגש המפתיע נערך הבוקר (רביעי) בעת שהאדמו"ר מצאנז הגיע לניחום אבלים בבית משפחת וייס, היושבים שבעה על פטירת אמם האישה החשובה מרת פראדיל וייס ע"ה, שנפטרה לפני מספר ימים בגיל 93.

ל'כיכר השבת' נודע כי האדמו"ר מצאנז שהה במקום במשך כשעה, במהלכה הוא שוחח עם עם גיסו במשך שעה ארוכה, מראה שנחשב יוצא דופן בין הדמויות, כאשר לפי אחד הנוכחים, ההתרגשות בחדר בעת השיחה הנדירה - הייתה בשיאה.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בתחילת השיחה השתתף גם ראש ישיבת זוועהיל הגאון רבי מיכל זילבר, ולאחר שהוא עזב את המקום השיחה נמשכה, תוך שהשניים העלו זיכרונות מתקופת חייו של הרבי זצ"ל.

יצוין, כי המתיחות המשפחתית החלה בשל סכסוך כספי, במסגרת היותו של הגר"ד וייס אב"ד קרית צאנז בירושלים, תפקיד שבו הוא מכהן בהוראת חמיו האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצוק"ל עוד כשהיה בחייו.

המתיחות כללה בתוכה יצרים רבים בין החסידים, אשר חלקם ראו את סיבת הסכסוך בחוסר רצון, בקבלת מרותו של האדמו"ר מצאנז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר