לבקשת ראש הישיבה

חברי 'המועצת' של ארצות-הברית נגד גזירות ממשלת בנט

חברי 'מועצת גדולי התורה' בארה"ב יוצאים במכתב חריף נגד גזירות ממשלת בנט, המוטלות על עולם התורה; 'כיכר השבת' חושף: מה ביקש הגרי"ג אדלשטיין מהגר"ש קמינצקי? המכתבים (חרדים, בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: אלי איטקין, אברומי ברגר - די וואך)

"מועצת גדולי התורה באמריקה" יוצאת במכתב חריף נגד גזירות ממשלת בנט, המוטלות על עולם התורה ומבקשת לזעוק ולהריע לקב"ה שירחם להעביר הגזירות הרעות.

ל'כיכר השבת' נודע כי זקן חברי מועצת גדולי התורה בארצות הברית, הגאון רבי שמואל קמינצקי, פנה מכתב לחברי מועצת גדולי התורה בארצות הברית, המתפרסם בזאת לראשונה, לפיו ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ביקש להעלות את נושא רדיפת הדת בארץ ישראל, לאחר שבכינוס המועצת האחרון הנושא לא עלה.

לאור זאת, ביקש הגר"ש קמינצקי מחברי המועצת לכתוב מכתב מחאה משותף של כלל חברי 'המועצת' נגד רדיפת הדת בארץ ישראל על ידי הממשלה, וחברי המועצת נרתמו לכך והבוקר המכתב מתפרסם ב'יתד נאמן'.

מכתב הגר"ש קמינצקי

"לכבוד חברי מועצת גדולי התורה שיחיו שליט"א", כתב הגר"ש קמינצקי, "נתבקשתי על ידי מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א להעלות את הנושא של רדיפת הדת בארץ ישראל באסיפה של המועצת.

"היות ולא העלתי את זה באסיפה שהתקיימה ביום שני י"ב חשוון, אני פונה אליכם בזה לדון ולמחות נגד ממשלת ישראל הקיימת כעת, שנראה מטרתה לעשות רפורמות בדת, במיוחד בעניין גירות, שזה נוגע לקדושת העם כולה. בין נושאים האחרים ששלטו ידם הזדונה הינו עניין הכשרות שנוגע להמון העם בכללותו. אני מבקש מכבודכם למחות בשם "אגודת ישראל" של ארה"ב המייצג עולם היהדות בגולה".

במכתבם, תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב", כותבים חברי המועצת, "קריאה קדושה לכבוד אחינו בני ישראל הי"ו, עם ישראל היושב בציון נמצא במצוקה גדולה רח"ל מחמת הממשלה הגזרים גוררת על תורתינו הקדושה ועל לומדיה ועל קיום התורה והמצוות בכלל ובפרט.

"בעת צרה זו מוטל עלינו להשתתף בצערן של קהילות קדושות בארץ ישראל שהיא צרת כולנו, וגם עלינו לזעוק ולהריע להקב"ה שירחם עלינו להעביר הגזירות הרעות האלו.

מכתב חברי מועצת גדולי התורה

"אי לזאת אנו מבקשים מהציבור שיקבעו את יום ה', כ"ט לחודש מרחשון הבעל"ט, לאמירת סדר יום כיפור קטן או לאמירת פרקי תהילים, כל מקום לפי הראוי לו, לעורר רחמי שמים שנושע מגזירות אלו.

"יהי רצון שבזכות תפילותינו נראה במהרה בישועתן של ישראל מצרות אלו ומכל צרות עם ישראל בביאת גואל צדק בב"א. מועצת גדולי התורה באמריקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר