"מודה אני.."

הילד מתקשה לקום בבוקר? כך תעירו אותו

הילד שלכם הוא מהילדים שקשה להם לקום בבוקר מהמיטה? הנה מספר טיפים לעזור לו לקום בחדווה לעוד יום חדש של לימודים • וגם: כמה מילים מלב של מורה (הורות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
בדיוק כמו שהולכים לישון – מכבים את האור, כשקמים – מדליקים (צילום: שאטרסטוק)

שימו לב, בסיום הכתבה מחכה לכם כמה מילים מלב של מורה!

שחר של יום חדש הגיע. אם יש כאלה שהשמש המלבלבת גורמת להם לקום ולצאת לעבודת היום, הרי שהרבה ילדים העסק הזה של 'לקום בבוקר' בכלל לא קל.

מה אנחנו כהורים יכולים לעשות על מנת שהילד יקום בבוקר א. מהמיטה. ב. בחדווה.

הנה כמה טיפים חשובים:

בצליל וזמר

אין כמו להיכנס לחדר של הילד עם חיוך רחב ושיר קצבי. הילד קם מחלומות מתוקים (כך נקווה) למציאות מתוקה. כשנשיר לו, כל תהליך הקימה יהיה נחמד וכיפי.

לפתוח את התריס לרווחה

בדיוק כמו שהולכים לישון – מכבים את האור, כשקמים – מדליקים. חשוב להכניס לחדר אור שמש נקי ומלטף. כשהחדר כבר מואר יהיה לילד יותר קל להיפרד מהשמיכה החמה.

שיטת הנודניק החכם

כאן אנחנו כבר מגיעים לשיטות מעניינות. אם לילד שלכם ממש קשה לקום, יש עצה שיכולה להועיל: נעיר אותו חמש דקות מוקדם, ניתן לו לישון עוד חמש דקות. נעיר אותו בשעה המדויקת ומקסימום ניתן לו לנוח עוד חמש דקות נוספות על החשבון.

שיטת הנודניק החכם! (שאטרסטוק)

הנה דוגמה: אם הילד צריך לקום בשבע וחצי. נעיר אותו כבר ב-7:25. הוא יסרב לקום, יתהפך לצד השני ואנחנו ניתן לו עוד חמש דקות. אחר כך, ב-7:30 ניכנס ונעיר אותו שוב. כאן הוא שוב יתהפך מצד לצד ואנו ניתן לו עוד חמש דקות הארכה. ב-7:35, כשזו הפעם השלישית שאנחנו מעירים אותו – הוא כבר יקום או לפחות יהיה לו הרבה יותר קל לקום.

נספר לו מה מחכה היום

חשוב להדגיש מה מצפה לו. לילד ממוצע אין סיבה לקום מהמיטה – אלא אם כן יש טיול כמובן – ברור שהוא יעדיף להמשיך לישון מאשר לקום, להתארגן, לנסוע לתלמוד תורה / בית ספר וללמוד. התפקיד שלנו הוא להדגיש לו כמה חשוב שהוא יקיום, מה מצפה לו ואיזה נחת הוא עושה לנו שהוא עושה חייל בלימודו.

ומילה מלב של מורה

כמי שהיה מורה כשנה (ויודע כמובן מעמיתי המחנכים) לילדי כיתה ו', יש לי כמה מילים שחשוב לי שתקראו, הורים יקרים:

בשעות הצהריים (ועוד לפני) כבר הייתי יודע מי הלך לישון מוקדם בלילה שעבר ומי 'חגג' עד מאוחר. היו תלמידים שכבר משעה שתיים הפכו לחולמניים, חמור מזה לעצבניים והרסניים וחמור אף יותר: פשוט נרדמו עם ראש על השולחן.

בכל גיל ובטח בגיל הילדות חשוב לשמור על שעות שניה מסודרות. כדאי להרגיל את הילדים ללכת לישון בזמן. מהו הזמן? אתם ההורים ואתם תדעו טוב ממני. אך מהרגע שהחלטנו שזה הזמן – חוק ולא יעבור הילד הולך לישון בזמן הזה. אתם בסך הכל פועלים לטובתו. יום למחרת הוא יהיה ערני בכיתה, קשוב יותר ותלמיד למופת.

יש לכם עוד רעיונות? מוזמנים להעיר אותנו

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית