אאא

לא אוסיף להגלותך – גמרתי ואגמור!

כבר אמרו בדורות הקודמים, שיהיה קשה בימות משיח - להחזיק באמונה, ורק מי שכל יום יחזק ויחדש את הרצון:

יחזיק מעמד - בימים אלו!

נכשלת היום? אל תתייאש!

תתקדם הלאה, ותחשוב - מה הרצון האמיתי שלך? ותלך איתו!

והדרך אומר מוהרנ"ת שעוזרת ללכת עם הרצון, היא:

"וְהַכֹּל בְּכֹחַ הַצְּדָקָה" – צדקה ממתיקה את הדינים.

ואל שדי יתן לכם רחמים

מי לא צריך רחמים? הנחמה נמצאת בפרשה:

"וְאֵל שַׁדַּי יִתֵּן לָכֶם רַחֲמִים" – יעקב אבינו מרמז על קץ הגאולה.

הוא מתפלל ומתחנן על גאולתנו.

המשיח שיבוא במהרה, יצא - ממלכות דוד המלך:

דָּוִד בְּגִימַטְרִיָּא -  14 שזה - דַּי, בְּחִינַת שַׁדַּי, בְּחִינַת:

"הָאוֹמֵר לְעוֹלָמוֹ דַּי - יֹאמַר לְצָרוֹתֵינוּ דַּי" – כי, הגיע זמן הגאולה!

'לקנא קנאת ה'' – צדקה אמיתית!

אבל, יש עוד צדקה מובחרת, שלא קשורה לכסף, אומר מוהרנ"ת:

"כְּשֶׁמְּקַנְּאִין קִנְאַת ה' צְבָאוֹת - נֶחֱשָׁב כִּצְדָקָה".

פנחס קנא קנאת ה', ועליו נאמר:

"הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְּאוֹ - אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם".

ומי שמקנא קנאת ה', וזוכה: "וּבָזֶה מַמְתִּיקִין - הַחֲרוֹן אַף".

סר חרון אף ה' - מעליו!

וכל - הדינים מתמתקין - מעליו!

תקנא קנאתי – ע"י שתחזק בני לעבודתי!

בימים אלו, קנאת ה' מתבטאת בכך, שתעודד ותחזק אחרים לעבודת ה', וע"י תעשה:

"בְּתִקּוּנִים נִפְלָאִים, עַד שֶׁמֵּאִיר הָרָצוֹן הַקָּדוֹשׁ - בְּכָל אֶחָד".

 

כשהלב מתחזק ברצון ה', כל הספק שהיה בו – נעלם!

וזה מה שעשה משה רבנו:

"בְּחִינַת שֶׁמַּעֲלֶה - מִשְּׁמָד לְרָצוֹן".

ומשה רבנו האיר את הדרך לדורות, וכך, כל הצדיקים ממשיכי דרכו זוכים שעליהם ייאמר: "וְהוּא גָּמַר - וְיִגְמֹר".

תם עוונך בת ציון, ולא - יוסיף להגלותך!

לא נותר לאף אחד כח להמשיך לסבול את הגלות, ולכן:

"וּבְוַדַּאי סוֹף כָּל סוֹף - יֹאמַר דַּי לְצָרוֹתֵינוּ".

 

הקב"ה רוצה לגאול אותנו מהר - "גְּאֻלַּת עוֹלָם", שכתוב:

"לֹא יוֹסִיף לְהַגְלוֹתְךָ" (אֵיכָה ד).

תהליך גאולת הפרט והכלל – כבר התחיל!

ועל זה נאמר: "גמרתי – ואגמור"!

תהליך הגאולה התחיל, ולא ניתן - לעצור אותו! (ליקוטי הלכות).

הגאולה מגיעה – מכח הצדיקים!

אם אתה קשור לצדיק אמת, והוא התחיל להעלות אותך לדרך הנכונה, תדע שהוא ימשיך - ולא יעצור!

לא משנה איזה ניסיון אתה עובר, תמיד תהיה לך תקווה:

"וּצְרִיכִים לִבְטֹחַ בְּכֹחָם שֶׁל - זְקֵנִים דִּקְדֻשָּׁה".

כי התפקיד של הצדיקים:

"עוֹסְקִים לְחַזֵּק אֶת הָרָצוֹן".

וכך, ממשיכים על כל אחד:

"בְּחִינַת דָּוִד מָשִׁיחַ שֶׁיֹּאמַר דַּי לְצָרוֹת הַנֶּפֶשׁ" - לכל אחד ואחד, אמן!

'קץ שם לחושך' – האור בוקע ומתחיל לזרוח!

גם לחושך ולגלות – יש סוף! על זה נאמר:

"כִּי קֵץ שָׂם לַחֹשֶׁךְ - וּבְוַדַּאי לֹא לָנֶצַח יָרִיב"!

שום דבר לא נמשך לנצח – גם לא הגלות!

אבל, עכשו תחזיק חזק, והפתרון הוא:

"וְהָעִקָּר לְחַזֵּק עַצְמוֹ בְּכֹחַ שֶׁל הַצַּדִּיקִים".

הצדיק הוא החמצן של עם ישראל, והוא:

נותן דרך ועצה טובה, לתקן ולעלות – בית אל!

מתי הסתלקו הצדיקים?

ישנם שלושה צדיקים - יוסף הצדיק, משה רבנו ודוד המלך:

"שֶׁנִּסְתַּלְּקוּ בְּרַעֲוָא דְּרַעֲוִין, בִּבְחִינַת - עֵת רָצוֹן".

ותפקידם לעשות שלושה תיקונים:

יוסף הצדיק: נותן כח ומחזק את הכשרים, שלא יפלו בעבודת ה', ורק: יִתְחַזְּקוּ תָּמִיד בְּרָצוֹן חָזָק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ".

משה רבנו: הוא מעלה את אלו שקצת נפלו:

"אוֹתָן שֶׁכְּבָר נָפְלוּ לַמָּקוֹם שֶׁנָּפְלוּ - לְהַעֲלוֹתָם מַמָּשׁ"!

אומר מוהרנ"ת שמשה רבנו מעלה - ממש ממש...

משה רבנו יכול להעלות – כל אחד!

אפילו אחד שהגיע למצב של 'שמד', הוא מעלה אותו למצב של 'רצון' – שיהיה לו לעבודת רצונות חזקים לעבוד את ה', למרות כל מה שהוא עובר ועבר.

דוד המלך: מעלה גם את מי ש'נפלו' בגדול, כי הוא בבחינת משיח:

"שֶׁהָעִקָּר הוּא לִגְמֹר הַגְּאֻלָּה - בִּכְלָל וּבִפְרָט".

וע"י זה הקב"ה יגיד די לצרותינו – ותגיע גאולתנו!

להפוך את הצרה - לרצה

כאשר הדינים נמתקים על האדם, אומר מוהרנ"ת שהצרה נהפכת:

"שֶׁעִקַּר הַמְתָּקַת הַדִּינִים לַהֲפֹךְ - מִ'צָּרָה' לִ'רְצֵה'"

התיקון נעשה ע"י שיש לך רצון להתקרב - לרצון העליון:

"רק לעשות את רצונך - חפצתי"!

ואם תעלה את הרצון שלך, לרצון העליון ותזכה – לגאולה!

עיקר השביעה היא ע"י שתיה

רבי נתן מדבר על כך, שבסיום האוכל צריך לשתות, כדי שהאוכל יתעכל טוב, וזה מתקן את - פגם האכילה.

פגם האכילה, גורם לבלבל לאדם את המוח, וע"י כך:

האדם לא מגיע לעצה האמיתית הנכונה שהוא צריך.

ואין לו עצה שלמה, ומוהרנ"ת מגדיר זאת: "חֲלֻקַּת הָעֵצָה".

כוס ישועות אשא – שלמות העצה!

רוצה כוס ישועות? אומר מוהרנ"ת:

"כּוֹס שֶׁל - בִּרְכַּת הַמָּזוֹן, שֶׁהוּא בְּחִינַת - כּוֹס יְשׁוּעוֹת".

כי כשהישועה מגיעה, מגיעה – העצה הנכונה!

הישועה האמיתית של האדם:

שהקב"ה מאיר את עיניו, והוא - נותן לו את העצה!

"אֵיךְ לְהיִנָּצֵל, מִמַּה שֶּׁצָּרִיךְ לְהִנָּצֵל - בְּגוּף וְנֶפֶשׁ וּמָמוֹן".

וכוס הישועות של ברכת המזון בכוונה, מתקן את פגם האכילה, וכך: "בִּרְכַּת הַמָּזוֹן עַל הַכּוֹס, בְּחִינַת - כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּא".

הכוס של ברכת המזון, הוא בבחינת - מלכות דוד, שאמרו חז"ל:

"שֶׁדָּוִד דַּיְקָא זָכָה לָזֶה, בְּחִינַת - כּוֹס יְשׁוּעוֹת אֶשָּא, בְּחִינַת:

 לִי נָאֶה לְבָרֵךְ".

מלכות משיח בן דוד היא – 'פלא יועץ'!

"מַלְכוּת מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד" היא, בבחינת - תיקון העצה בשלמות!

ולכן מלכות דוד נקראת:  "פֶּלֶא יוֹעֵץ":

שאז העצה תהיה שלמה – ולא תתחלק.

וכך, יהיה: "הִתְאַחֲדוּת הַמְּלוּכָה שֶׁל דָּוִד מָשִׁיחַ" – ומלכותו לא תתחלק עוד לשתים, כפי שכתוב  בהפטרת פר' ויגש.

השורש לכל מחלוקת – מחלוקת יוסף והשבטים!

המחלוקת שהיתה בין יוסף לשבטים, היא בבחינת המחלוקת שהיתה על: "מַלְכוּת בֵּית דָּוִד שֶׁנֶּחֱלַק עַ"י יָרָבְעָם".

ירבעם קיבל עצות מקולקלות - מרחבעם, שהוא שמע לעצת הילדים, וכך, נגרם שירבעם - נפל לעצות רעות.

והשורש של מחלוקת זאת, היא:

מחלוקת השבטים על - יוסף הצדיק!

וניתן לראות את המשך הדברים בפרשת ויגש שמספרת על:

התחברות השבטים  - ליוסף הצדיק.

"קח לך עץ אחד" – רועה אחד!

והפטרת ויגש מדברת על: "וְאַתָּה קַח לְךָ עֵץ אֶחָד" דהיינו:

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

התחברות מלכות בית ישראל, ע"י:

שלכולנו יהיה – רועה אחד!

כל עם ישראל יתאחד, ועל כולם יהיה רק רועה אחד.

אומר מוהרנ"ת:

"וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, וְעַבְדִי דָּוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם".

לעם ישראל יהיה מנהיג אחד, וכך - האחדות בעם ישראל תהיה מושלמת, כי אז יהיה:

"בבְּחִינַת הִתְאַחֲדוּת הָעֵצָה":

שמלכות דוד לא תחצה עוד -  לשתי ממלכות!

מגדיל ישועות מלכו, ועושה חסד למשיחו...

"פתאום יבוא אדון להיכלו..."

"ביום ההוא יהיה ה' אחד - ושמו אחד"

שנזכה במהרה, אמן!