איכות הסביבה

הכל תקין, חוקי, מאושר ומוסדר, רק השכנים סובלים

"האבק ממלא לי את כל הבית" התלונן תושב שמתגורר בסמוך למגרסת החצץ • פניה נוספת מספרת על כך שהמשאיות מסכנות את העוברים ושבים • מי אחראי לכך, והאם יש פתרון? • פינת הצרחנות - כי לפעמים צריך לצרוח (הכלכלית)

רפאל כהן ומשה מנס | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

במסגרת התוכנית הכלכלית עם רפאל כהן ומשה מנס, התקבלו בפינת הצרכנות תלונות ותיעודיים על מגרסת חצץ הפועלת בסמוך לשכונת מגורים. בשיחה עם שלמה ה. תושב שכונת נאות הפסגה במודיעין עילית, הוא מספר על משאיות ענק שנוסעות הלוך ושוב בשכונה שלו, לדבריו הם עוברות גם בשעות העומס ומסכנות את חיי הילדים. "הם לא יכולים לראות את הילדים וזה ברגע הופך לאסון".

פניה נוספת היא מיהושוע מ. שכתב לנו כך: "אני פונה אליך בשם עוד מתושבי שכונת גרין פארק שכבר תקופה ארוכה סובלים מחברת דחפורי הבקעה שמפעילה מגרסת עפר סמוך לשכונה, עשרות משאיות פורקות חול שעובר לגריסה וזה יוצר ענני אבק גדולים שגורמים נזק נשימתי לילדים ומבוגרים ,תופעות אלרגיות לרגישים לאבק, וכמובן נזק סביבתי ולכלוך שחודר לבתים, ברור לנו שבמקום אחר לא היה היתר לפגיעה קשה שכזאת, נשמח מאוד אם תציף את הנושא לגורמים הרלונטיים, תודה רבה".

לתוכנית הכלכלית המלאה לחצו כאן >>>

גם ד. המתגורר בסמוך כתב: "כמאה חמישים משאיות רק מהבוקר מביאות פסולת מבחוץ ושופכות כאן למטרת טחינה ומכירה החוצה. הכל בחסות כאילו היתר בניה למטרת השטחת קרקע לבניה עתידית. גם אם זה היה לצורך שיטוח הקרקע. במצב הקיים כבר כחמש שנים מביאים הררי פסולת ממודיעין והסביבה וטוחנים ומייצאים".

אז פניתי לאילן אילוז, בעל חברת דחפורי הבקעה וביקשתי את התייחסותו. הוא ביקש ממני להגיע לאתר, שם הסביר לי שכל הסלעים שמובאים למכונות החצץ נחצבים בנאות הפסגה שם הוא בונה 2 בתי ספר. לדבריו, "שמנו את המגרסה במקום הכי רחוק, שיפריע כמה שפחות לתושבים, אבל אנשים צריכים להבין שיש צורך בבניה. אין אופציה אחרת. הוא גם הסביר שבנוגע לזיהום האוויר הוא דואג להרטיב את הקרקע כדי למנוע ככל הניתן אבק. "אם אתה מדבר על זיהום אוויר אני יכול לקחת אותך למחצבות ומשרפות של פלסטינים שהם באמת מזהמים בלי שום פיקוח".

אז הלכתי לבדוק האם הכל מאושר.

בשיחת טלפון עם גורם במשטרה, הוא טען שהמשאיות נוסעות כחוק. ושהוא יבדוק שהן נוסעות לפי כל החוקים והתקנות בסוגיה.

כמו כן, פניתי לחבר עיריית מודיעין עילית שביקש להישאר בעילום שם וכתב לי את הדברים הבאים: "זה תחום של המנהל והמשטרה הירוקה לפני ניסיתי להילחם בזה ללא הצלחה".

זה לא אינטרס של העירייה בשביל לעשות שם בעתיד כביש?

"הכביש לא קשור אליו, הוא עובד במתחם תעסוקה ומסחר עתידי, שבכלל היזמים חולמים לשנות לו ייעוד למגורים.

העיריה לא מעורבת בשלב הזה ולכאורה האינטרס שלה הפוך שלא יקרה שם כלום עד שהמינהל ישווק את זה עם אגרות לעיריה ולא שהכסף הולך ליזמים".

פניתי גם לחזי ליפל, איכות סביבה איגוד ערים שומרון, הוא כתב לי: "מגרסה זו באישור עם רישיון לשנה, היא מפוקחת ועומדת בתנאים הנדרשים".

ואלו מאדיר סבן דובר המנהל האזרחי אין לנו תשובה, מאחר והוא רצה מיקום מדויק "על מנת שאבין היכן בדיוק זה נמצא".

דובר עיריית העיר מודיעין עילית, לא השיב לפניותינו בנושא.

כך או כך, מי שסובל אלו השכנים. בפינת הצרחנות ממש רצינו לעזור, לצערנו הפעם אין לנו בשורה עבורם.

,,

לפניות, תלונות, סגולות, מוצרי פלא וקסם ופסוקו של יום, מוזמנים לשלוח מייל: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר