לכאבי גרון, הסרת כתמי קפה ועוד: 6 דרכים לשימוש במלח

זו אולי הבחירה הכי פחות יצירתית, אבל מלח הוא המרכיב היחיד שחובה להוסיף כמעט לכל מנה. אממה, מלח יכול לעשות הרבה יותר מרק לשדרג טעם של מזון והגיע הזמן שכולם ידעו את זה (עיצוב הבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכל התבלינים שקיימים, מלח הוא ללא ספק מספר אחד. כן, זו אולי הבחירה הכי פחות יצירתית או הברורה ביותר, אבל זהו המרכיב היחיד שחובה להוסיף כמעט לכל מנה. אם תשכחו להוסיף קורט קטן ממנו, כל כך הרבה מאכלים מעוררי תיאבון (ביצים, אבוקדו ואפילו פילה מיניון עסיסי) יהיו תפלים ולא מפתים בכלל.

אבל זה העניין: מלח יכול לעשות הרבה יותר מרק לשדרג את הטעם של מזון והגיע הזמן שכולם ידעו את זה. אז הנה, 6 דרכים גאוניות שבהן תוכלו להשתמש במלח שלא לצורך תיבול:

מניעה השחרה בתפוחים

השרייה מהירה במים מלוחים יכולה לעזור לתפוחים חתוכים לשמור על טריותם וטעמם זמן רב יותר. היא מונעת את ההשחרה האנזימטית הלא נעימה הנגרמת על ידי חמצון. אז איך עושים את זה? מוסיפים 1/2 כפית מלח גס לכוס מים קרים ומערבבים. מעבירים את המים לקערה ומשרים בה את פרוסות התפוחים כעשר דקות ואז מרוקנים אותה ומאחסנים את נתחי הפרי בקירור. סמוך להגשה שוטפים את התפוחים במי ברז ואוכלים בהנאה, כאילו עכשיו נפרסו.

טיפ של מקצוענים: זה עובד גם על תפוחי אדמה!

ניקוי קרש חיתוך

כדי לעזור להסיר ריחות מקרש חיתוך מעץ, פשוט שופכים כמות נדיבה של מלח ישירות עליו. משפשפים קלות עם מטלית לחה ושוטפים במים חמימים. התוצאה? כמו חדש.

היפטרות מריחות רעים על הידיים

אם בדיוק קצצתם שום או בצל ואתם עומדים לפגוש אנשים, אל תחששו. כל שעליכם לעשות הוא לשפשף את הידיים בתערובת של מיץ לימון ומלח ואז לשטוף אותן עם סבון. הניחוח הבעייתי אמור להתפוגג מיד.

איסוף ביצה שנפלה

אם ביצה נשברת על השיש או הרצפה במטבח, מפזרים מלח על כל הלכלוך שהיא יצרה. נותנים לו להתערבב במשך כ-20 דקות ורואים כיצד ניתן לנגב אותו מיד בקלות יתרה.

הרגעת כאב גרון

בין אם נפגעתם מחיידק או סתם דיברתם יותר מדי אתמול, אתם יכולים לגרגר תערובת של שליש כוס מלח המהול בשני שליש כוס מים. מי המלח יעזרו להרגיע את כאבי הגרון שלכם באופן מיידי.

ניקוי כוסות קפה

שפשפו את החלק הפנימי של ספל קפה או תה מוכתם במלח וראו כיצד הכתמים נמסים כמו קסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר