כדי להבטיח את קיומה

האם הילולת הבאבא סאלי תוכרז כ"הפגנה"?

מארגני ההילולא שוקלים להכריז עליה כהפגנה, כדי למנוע הטלת מגבלות, כפי שלא הוטלו מגבלות על המפגינים ליד מעון רה"מ, כשנתניהו עוד כיהן: "אם ינסו לבטל, נגיש בג"ץ" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתחם הציון בנתיבות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הודעת המשטרה היום (רביעי), לפיה תבוטל הילולת הבאבא סאלי, ר' ישראל אבוחצירא זצ"ל, בקברו בנתיבות, אם לא יוצגו האישורים המתאימים, עוררה את זעם החברה החרדית והדתית לאומית, שלא מבינות את האפליה בין התקהלויות המונים בחברה הכללית לבין התקהלות דתית, בטח כשרובה נעשה תחת כיפת השמיים.

ההודעה, שהתקבלה בהפתעה גמורה גם בקרב מארגני ההילולא, הובילה חברי כנסת מש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ואף הליכוד למחות על ההחלטה - ולחברה למעשי ממשלת בנט-לפיד, בה ישנם ח"כים מעטים המגדירים עצמם כ"דתיים".

ח"כ יעקב מרגי בש"ס, שבקרוב ייהפך לראש המפלגה בכנסת, התריע את כוחות האכיפה כי אילו קבר הצדיק אכן ייסגר, "מאות אלפים יגיעו ללוויה". אחרים זעמו על העובדה שמסיבות חילוניות עתידות להתקיים כבשגרה, על אף התפרצות האומיקרון, ואילו על ההילולא בנתיבות הוטלו הגבלות.

כעת בקרב מארגני ההילולא מתגבשת יוזמה שנועדה לעקוף את הודעת המשטרה על סגירת מתחם הקבר: הודעה כי בליל ד' שבט, יום הפטירה, ובכל היום למחרת, מתקיימת במקום מחאה גדולה נגד הממשלה על פגיעתה ביהדות במדינת ישראל. יהודה אבידן, חבר מפלגת ש"ס וממארגני ההילולא, אמר: "אם ינסו לבטל לנו, נגיש בג"ץ". היוזמה התגבשה בעקבות חוות דעת משפטית שהזמינו המארגנים וקובעת כי "אם ההתכנסות תוגדר כהפגנה לא ניתן למנוע אותה".

חוות הדעת ניתנה בהסתמך על חלק נכבד מימי התפשטות הקורונה בישראל, כאשר באף שלב חופש ההפגנה לא נפגע, אפילו בימי הסגר הראשון, שהיה ההרמטי מכולם. ההפגנות המרכזיות היו ברחוב בלפור שבשכונת רחביה בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה, אז התגורר שם בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר