"לעשות צדק"

שר הביטחון גנץ מתחייב: נדאג לפיצויים למשפחות אסון מירון

על רקע הביקורת נגד הממשלה המעכבת את הפיצויים למשפחות קורבנות אסון מירון, שר הביטחון בני גנץ מתחייב לקדם מתווה פיצויים על בסיס החוק של ח"כ יעקב אשר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: חיים גולדברג)

יו"ר 'כחול לבן', שר הביטחון בני גנץ, הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו לקדם את מתן הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון הנורא, וזה על בסיס הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, הצעת חוק שהובאה הבוקר לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה. הצעת החוק נדחתה בשלושה חודשים.

גנץ שוחח בשבוע שעבר עם ח"כ יעקב אשר והבטיח לו לנסות ולקדם את הנושא. כזכור, גנץ היה זה שדחף להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, וזה כחלק מההסכמים הקואליציוניים ערב הקמת הממשלה.

הבוקר עדכן השר גנץ כי החל לקדם מתווה פיצויים יחד עם משרד האוצר ומשרד המשפטים. לדבריו: "מדינת ישראל מחויבת לטפל במשפחות נפגעי אסון המירון ובנפגעים מהאירוע - הצעת החוק של יעקב אשר למתן פיצויים בדומה למה שנעשה באסונות אחרים באה לעשות צדק. נקדם אותה במתווה שיסוכם עם משרד האוצר והמשפטים".

אמש שיגר ח"כ אשר מכתב לשרי הממשלה וביקש מהם לאשר את הצעת החוק לפיצוי נפגעי מירון: "באסון וורסאי אושרו פיצויים באמצעות חקיקה דומה בטרם הגישה ועדת החקירה את מסקנותיה", בכך הפריך טענות שנשמעו בעבר מנציגי האוצר כביכול עיכוב הפיצויים תלוי בוועדת החקירה לאסון מירון שלא סיימה עדיין את עבודתה.

:רק השבוע (ביום רביעי שעבר) אישרה הממשלה בתמיכת האופוזיציה פיצויים נוספים לנפגעי אסון צ'רנוביל שאירע באוקראינה לפני 35 שנה. אבל למרבה התמיהה למשפחות הנספים והפצועים באסון מירון, שאירע אך לפני מספר חודשים כאן במדינת ישראל, הממשלה דוחה וגוררת רגליים ולא מאשרת את הסיוע הנדרש".

את מכתבו חותם הוא בדרישה: "זו חובתה של הממשלה לעשרות האלמנות והיתומים, לפצועים ולאלה שמתמודדים עם טראומות וקשיים רגשיים בשל האסון הנורא, לא אנוח ולא אשקוט עד שייעשה הצדק והחמלה עם המשפחות, הגיע הזמן לשים סוף לסאגה השערורייתית, להכיר בנפגעי האסון ולהעביר למשפחותיהם את הסיוע הנדרש, גם אם מדובר בחרדים".

שר המשפטים, גדעון סער, אמר הבוקר כי: "הצעתי בשבוע שעבר לשר האוצר הצעה למתווה פיצוי. בהצעתי אני מבקש להביא זאת כהחלטת ממשלה ולא כחקיקה. דחיית החוק בשלושה חודשים היא לצורך בחינת המתווה שהצעתי לשר האוצר. ראוי שתובא החלטת ממשלה בנושא לפני הגשת התביעה לפיצויים ע״י המשפחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר