האומיקרון דועך?

הערכה: התו הירוק והבידודים בחינוך - יבוטלו

כמעט רבע מיליון ישראלים נדבקו מתחילת השבוע, אך בבתי החולים עדיין ישנן מיטות פנויות. הנתון הזה מעודד את משרד הבריאות לבחון הסרת הגבלות, שתהיינה תקדימיות (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ נלחם מכניסתו לתפקיד בתפיסת הסגרים וההגבלות. למרות מספרי מאומתים שהגיעו לגבהים, ועל אף מספר המתים הגבוה בגל הרביעי, הורוביץ לא אפשר לבכירי משרדו להעלות ברצינות אפשרות של סגר כללי, בגלל השפעתו ההרסנית על המשק ועל צדדים אחרים של בריאות הציבור, כגון בריאות הנפש.

כעת, כשישראל כבר מתקרבת לדעיכת גל האומיקרון, בתום שבוע שבו מספר המאומתים השתולל והגיע בשיאו ליותר מ-72 אלף מאומתים רשמיים ביום אחד (ועוד כ-150 אלף שלא אומתו; ד"ה), במשרד הבריאות בוחנים האם לוותר על שני דברים בהם החזיקו במהלך החודשים האחרונים: בידוד לתלמידים במערכת החינוך, בעיקר בני 0 עד 5 שאינם יכולים להתחסן, וייתכן אף ביטול מוחלט של התו הירוק.

לגבי ביטול הבידודים בבתי הספר, נראה שכבר בתחילת השבוע משרדי הבריאות והחינוך יציגו את המתווה לכך, שמטרתו תהיה לשחרר את הילד מהצורך בבידוד, ובמקום לעבור למודל בדיקות רציף, גם בכיתות בהן הרוב לא התחסנו, או לא התחסנו כלל.

באשר לתו הירוק זה עוד מוקדם לדעת איך ינהגו במשרד, אך שינוי בקריטריונים לחלוטין עומדים על הפרק. עיקר ההתלבטות היא האם לבטלו לחלוטין, כך שגם אדם לא מחוסן יוכל ללכת לכל מקום כרצונו, כפי שדורש שר האוצר אביגדור ליברמן, או להאריך את תוקפו למי שמחוסן במנה שלישית, או מחלים ומחוסן פעמיים. האפשרות להרחבת החיסון הרביעי לכלל האוכלוסייה נראית כרגע פחות אפשרית, בגלל הנתונים המגיעים מבית החולים שיבא, שלא מצביעים על הצלחה מסחררת למנת הדחף השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר