בתיה וגשל מסבירה:

כך נטפל בילד "המקופח והממורמר" • צפו

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: כך נטפל בילד "המקופח והממורמר" (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סוגית הילד המקופח. נתחיל בחלק הראשון של הילד המקופח והממורמר. הילד שלנו שמה שרק ניתן לו יהיו לו תלונות "להם נותנים יותר" "לא אוהבים אותי". הוא אינו מרוצה מדבר, והוא מרגיש שכולם נגדו.

נתמקד עכשיו בשני רבדים: הרובד הרגשי- הוא מרגיש שרק הוא מודחק הצידה, שלא אוהבים אותו. הרובד החומרי- מה שרק יתנו לו הוא ימדוד את הנתינה מול מה שאחרים קיבלו והוא ישווה בלי סוף.

בעצם, הילד המקופח מרוויח שני דברים: רווח ראשון- את הלב שלך אמא- את כל הזמן מלקה את עצמך, אולי אני לא נותנת לו מספיק, אולי הוא לא מרגיש אהוב, מסכן לא טוב לו. הילד מתמכר לקשר הלא בריא איתך שהתפתח בינכם כמו התמכרות לסמים.

רווח שני- יש לו מקום מלא מוכחות ומשמעות בבית- אמנם שלילי של מסכן, מקופח וממורמר, אבל המקום הוא משמעותי מאוד בעבורו.

למה חשוב לנו לדעת את זה?

כדי לעזור לילד שלנו להפוך לילד שמח, מסופק ומרוצה.

אז דבר ראשון תרגעי, קחי נשימה עמוקה על מנת לעזור לילד להשתחרר מהתלות הזאת, כי כשאת לחוצה הילד מרגיש את זה ומשדר לך ש"אם לא נתת את לא צודקת ויש לך על מה להלקות את עצמך וחסר לי הרבה", אנחנו יכולות לראות בלי סוף שאימהות נותנות את כל הנשמה שלהן והילדים שלהם מקבלים באופן משמעותי יותר מאחרים אבל הם עדיין נשארים המקופחים, המסקנה המתבקשת כאן היא שרגשותיו של הילד לא תלויות בכמות הנתינה.

כשהלב שלך מתכווץ זה אומר שהוא הצליח להפעיל את הלב שלך, לא בגלל שיש לו עניין להכאיב לך, הוא ילד טהור וטוב, אבל הוא רוצה את הקשר איתך, וכאן בטעות הוא מצא קשר לא בריא ואת אמא הבוגרת תעזרי לו למצוא את הקשר הטוב והבריא איתך.

דבר שני- לא נכון לספק לילד את כל כל מה שהוא רוצה ודורש בלי סוף. הדבר הנכון הוא לזהות בין דרישה לבין בקשה, מה זה אומר?

הרבה פעמים ילד דורש ואמא מספקת לו, במקרה כזה שאמא נענית לדרישה הילד לא מרגיש נתינה אלא מילוי דרישה, ולכן מילוי דרישות כאלה לא יגמרו, זה יהיה בור בלי תחתית.

אני ממליצה לכל אחת כשהילד דורש תעזרי לו ואל תתני לו!

אם הילד מבקש תגידי לו "אני שומעת את בקשתך, אחשוב על כך ואורה מתי אתן לך" או "אני שומעת שאתה מאוד רוצה, אני אחשוב על כך" מותר ולגיטימי לרצות, אנחנו לא רוצות לכבות את הרצונות, את תבדקי עם עצמך אם מתאים לך לתת לו או לא, ואם תחליטי לתת לו תראי כמה הוא יודע ומרגיש שאת נתת לו, שזה לא משהו שעשית לעצמך כדי לסמן וי ולהרגיע את המצפון אלא באמת נתינה לשם נתינה.

המון הצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר