'קול סיני'

האם כלים של 'היתר מכירה' צריכים הגעלה?

הרב יעקב סיני מתארח באולפן 'כיכר השבת' ומגיש פינה לשבת מתורתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל • האם כלים של 'היתר מכירה' צריכים הגעלה? • צפו (יהדות)

קול סיני: מידי שבוע מוגשת באולפן 'כיכר השבת' פינה העוסקת בענייני הלכה לאורו ובמשנתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

הרב יעקב סיני, מגיש התכנית 'אליבא דהילכתא' ב'קול ברמה', עוסק בכל שבוע בנידון הלכתי אקטואלי בתורתו של מרן, ולעיתים מציג קטע וידאו מן הקודש פנימה, השייך לאותו נושא, בבחינת "והיו עיניך רואות את מוריך".

והשבוע: שנת השמיטה בעיצומה, והפולמוס ההלכתי בשיאו: האם כלים שבישלו בהם תוצרת 'היתר מכירה', צריכים הגעלה?

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

15
הרב עובדיה אכל מהיתר מכירה. הוא לא סמך על אוצר בית דין. השאלה היא האם צריך הגעלה מכלים שבושלו בהם אוצר בית דין ויבול נכרי
הרב עובדיה אכל מהיתר מכירה לכתחילה
14
ישר כח גדול
חנה
13
השאלה ממש מעליבה את פסק מרן
חנה
מרן עצמו התייחס לשאלה
א
12
השעור מענין ויפה אולם יש להבהיר כי משפחות האצולה ייצרו מושג חדש שמיטה למהדרין או לחילופין לחומרא כנראה הכוונה למהדרין להרבות ממון לכיסם. התוצאה היא ויתור על מצות שמיטה ומתן פרנסה לבני דודים ומדינות מחו"ל ומאידך הרבה מאד כסף לכיסם של אותם משפחות. האם לותר על מצוה נקרא חומרא??? ברור שעדיף אוצר בית דין
משפחות האצולה
הפראיר הוא העובר עבירות לתיאבון בגלל תירוצים שאמרת,אבל יש להם כסף לכל הפועלים הנוכרים היותר זולים,וגם לטוס לחופשות.
אברהם
11
מצטער אבל חלק מדבריו הם טעות בהלכה וחלק טעות במציאות. אף שמדבר יפה וברור
יע
10
סוף סוף מישהו שלא מגמגם בנושא הזה. ישר כוחך
נריה
9
כפי שמגיב מס' 11 טוען הצחוק של הכאילו מכירה נובע מהתנערות ממצוות שביעית לגמרי, מצווה שבגללה גלינו, ככתוב אז תרצה הארץ את שבתותיה ובזכותה יגאל, שבזכות שמירת שביעית במוצאי שביעית בן דוד בא. ולפי חלק גדול מהראשונים וכן דעת הבית יוסף בדעת הרמב"ם ששביעית בזמן הזה מהתורה בדיוק כמו בזמן בית המקדש הראש
יהודי
8
למגיב מספר 9 הסמ"ע בחושן משפט (סימן ס"ז באות ב) כותב בפירוש לא כמוך! כותב בפשיטות שחז"ל לא אסרו עבודות הקרקע (חרישה וזריעה). היה מקום לאסור משום שלא תשתכח, אבל לא אסרו כי רוב ציבור לא יכולים לעמוד בו, כי רק בזמן שדיני שמיטה היו מדאורייתא התקיים הברכה מה' על ריבוי תבואה). רק שמיטת כספים גזרו גם בזמן
שמריהו
7
כפי שפרסם הגר"ח קנייבסקי שליט"א חייבים להגעיל את הכלים שהתבשל בהם תערובת של היתר מכירה, וזה בדיוק כמו נבלות וטרפות. מדובר בצחוק מהתורה וצחוק מבורא עולם. היתר מכירה הוא חוכא ואיטלולא, אף אחד לא חושב שמודבר בבעלות גוי (מלבד האיסור של לא תחנם והרי התירו חילול שבת דרבנן כדי שקרקע בא"י לא תהיה בבעלות גוי
יהודי
גם מי שלא אוכל מהיתר המכירה, לא יכול לבטל אותו כל עוד לא מבטל גם את מכירת חמץ, כשחמי זה איסור דאורייתא! ושמיטה בימינו לכל הדעות מדרבנן. ובכל אופן, ודאי שאין זה נקרא לשמור שמיטה למהדרין או לחומרא כצרכנים. היחידים ששומרים שמיטה, כל אחד לפי שיטתו ויכולתו להקפיד ולהחמיר, אלא החקלאים בעצמם. ויותר מכך, הג
ל
6
התורה חסה על ממונם של ישראל!!!! נהניתי מאוד מהדברים
דניאל
5
יבול נוכרי זה לא נחשב להחמיר אלא להקל
מאיר.
תעשה הטבת חלום
א
4
דברי שלום ואמת. כמה מתוק לשמוע תלמיד חכם המרבה שלום בעולם, יברכהו ה'.
ברוך
3
הרבה יש להשיב על הדברים. אך אתר אינטרנט לא המקום הראוי. מ"מ דוגמא קטנה: יש כמה ראשונים שאומרים בשמם ששמיטה לא נוהגת בכלל,והמעיין במקור ללא שטחיות יראה שהם דיברו בכלל על שמיטת כספים.....כך הראו ת"ח גדולים. אותם גדולים שהתירו היתר מכירה,לא התירו שיהודי יעבוד בשדה. כך הודה הרב עובדיה זצ"ל בשיעור ביזדים
אברהם
2
לפי מרן מותר היתר מכירה
ללא שם
1
הרב עובדיה היה בוודאות גדול מכל הטוקבקיסטים כאן יש לכם אומץ להתווכח איתו? חזק וברוך לרב סיני
חן

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: