שנות הסכסוך תמו

שלום היסטורי בצאנז: גיס האדמו"ר השתתף בחופת הנכדה

אחרי עשרים שנה של סכסוך, כובד גיסו של הרבי מצאנז בסידור קידושין בחתונת הנכדה. "חתנא דבי נשיאה", קרא המנחה - וגל של התרגשות חלף בקהל • תיעוד, והקלטה מהכיבוד ההיסטורי (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מצאנז וגיסו הגר"ד וייס (צילום: משה גולדשטיין)

יום לאחר ההזמנה לחתונה, שנחשפה ב'כיכר השבת', הגיע הערב (רביעי) הגר"ד וייס, ראש ישיבת 'תורת חיים' וגיסו של האדמו"ר מצאנז, לשמחת החתונה לנכדת האדמו"ר שנערכה בקרית החסידות בנתניה. בגיס אף כובד בסידור קידושין במעמד החופה.

קודם סידור הקידושין הוכרז הגר"ד וייס בתואר "חתנא דבי נשיאה הגאון הצדיק, רבה של קרית צאנז בירושלים" - תואר דרמטי שממנו נמנעו בצאנז לכנות את הגר"ד וייס בעשרים השנים האחרונות.

לאחר החופה איחלו השניים, האדמו"ר וגיסו, מזל טוב זה לזה בחמימות ובשמחה גדולה - מראה שריגש את אלפי חסידי צאנז שנשאו עיניהם בהערצה רבה.

האזינו להקלטה מההזמנה במעמד החופה >

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' כי במהלך היום הוזמן גיסו של הרבי הגר"ד וייס, ע"י אבי הכלה, הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם, בן האדמו"ר מצאנז ואב"ד טבריה, שהגיע למעונו במיוחד כדי להזמינו לשמחה הגדולה, זאת מספר חודשים לאחר שהשניים נפגשו בניחום אבלים, וקודם לכן ביום ההילולא של האדמו"ר מצאנז זוועהיל.

דבר החשיפה אמש אודות השלום המסתמן וסיום המחלוקת ארוכת השנים עורר הדים נרחבים בעולם החסידות כולה, וכעת נראה כי המאמצים ימשכו לקראת אולי הסכם שלום שיחתם בין הצדדים.

המתיחות כללה בתוכה יצרים ומתחים רבים בין החסידים, אשר חלקם ראו את סיבת הסכסוך בחוסר רצון לקבלת מרותו של האדמו"ר מצאנז, מה שגרר רבים בקהילות השונות למחלוקת שנמשכה שנים רבות.

האדמו"ר וגיסו במעמד החתונה, הערב (צילום: משה גולדשטיין)

יצויין כי לפני כחמישה חודשים, בחודש חשוון, דווח ב'כיכר השבת' על כך שהרבי מצאנז הגיע למעונו של הגר"ד וייס כדי לנחמו על פטירת אמו, כאשר אז מדובר היה בפגישה ראשונה בין השניים מזה 20 שנה, שבה הם ישבו ושוחחו במשך שעה ארוכה, כאשר אז לפי עדויות של השוהים במקום ההתרגשות בחדר היתה בשיאה, שיתכן והיא זאת שגרמה להתקרבות ההיסטורית כעת.

בחסידות אף מציינים כי בשנה האחרונה, ביום ההילולא של האדמו"ר מזוועהיל צאנז זצ"ל, חתנו הגדול של מרן בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, נפגש גם כן האדמו"ר עם גיסו, פגישה שבה הם שוחחו גם כן.

עוד הם מספרים כי בחודש האחרון בשמחות שערך הגר"ד וייס, הופיעו בני האדמו"ר צאנז שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בשמחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר