אושר בכנסת

מובטלים יקבלו דמי אבטלה - גם בתקופת ההכשרה המקצועית

רגע לפני הפגרה נחקק בכנסת חוק לביטול קיזוז דמי אבטלה למשתתפים בהכשרות מקצועיות. בניגוד לעבר, המובטלים יקבלו דמי אבטלה מלאים גם בתקופת ההכשרה המקצועית (בארץ)

חה"כ אתי עטיה (צילום: שלומי אמסלם / דוברות הכנסת)


רגע לפני שהכנסת יוצאת לפגרה נחקק החוק לביטול קיזוז דמי אבטלה למשתתפים בהכשרות מקצועיות. בניגוד לעבר, המובטלים יקבלו דמי אבטלה מלאים גם בתקופת ההכשרה המקצועית.

מתחילת משבר הקורונה עד היום, הייתה קיימת הוראת שעה למובטלים שנשלחו להכשרה מקצועית ששנת הזכאות שלהם לדמי אבטלה הסתיימה בסוף חודש דצמבר 2021. סיום תקופת הזכאות ייצר תמריץ שלילי למובטלים ומנע מהם הכשרה מקצועית הכרחית.

דו"ח מבקר המדינה קבע כי לצמצום בהיקף הפעילות בתחום התעסוקה עשויות להיות השפעות חמורות על סיכויי השתלבותם מחדש של המובטלים בשוק העבודה, דבר שהוא ההפך הגמור מכוונת המחוקק להטמיע הכשרות מקצועיות בקרב מבקשי התעסוקה.
.
בפעילות משותפת של יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ אפרת רייטן (העבודה) יחד עם חברי הכנסת אתי חוה עטיה (הליכוד) ולדימיר בליאק (יש עתיד) וניר אורבך (ימינה) קודמה הצעת החוק לביטול הוראת שעה והפיכתה להוראה קבועה בחוק כדי לבטל לצמיתות את קיזוז דמי אבטלה למובטלים המשתתפים בהכשרות מקצועיות.

אמש, בדיוק עשרה ימים לפני שהכנסת יוצאת לפגרה, החוק עבר בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

ח"כ אתי עטיה (הליכוד) שהייתה מיוזמי החוק וקידמה את הנושא מתחילת משבר הקורונה אמרה: "מלכתחילה הרצון היה שיינתן סיוע בדמי אבטלה מלאים ללא קיזוז למשתתפים בהכשרות מקצועיות באופן קבוע והדבר יהיה מעוגן בחוק ולא כהוראת שעה זמנית. אני מברכת את יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן על קידום ההצעה בחקיקה קבועה. מטרתנו להיטיב עם האזרחים שעוברים הכשרות מקצועיות כדי להשתלב בשוק התעסוקה ולהוביל לעלייה של הפריון במשק. אני מודה לשר האוצר ושרת הכלכלה שנתנו רוח גבית לחקיקת החוק, לשותפיי חברי הכנסת, לעמותת 121 ולכל אלו שפעלו יחד לחקיקת החוק החשוב".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ אפרת רייטן אמרה: "משרד האוצר השתכנע שקיזוז דמי אבטלה ב-30% למי שעובר הכשרה מקצועית הוא עוול. לא רק הצלחנו לבטל את הקיזוז, אלא הפכנו את הוראת השעה להוראה קבועה בחוק. חוק האומר שיש להשקיע בהכשרות מקצועיות ולאפשר קיום בכבוד ואמצעי להתקדם בחיים".

ח"כ איתן גינזבורג, מיוזמי הצעת החוק הסביר בדיוני הוועדה כי "המצב הנוכחי הוא בלתי הגיוני. במקום לעודד מובטלים לעבור הכשרה מקצועית ולהשתלב בשוק העבודה, מאלצים אותם לוותר על 30% מדמי האבטלה שמגיעים להם בתקופה בה הם אינם מועסקים. אנחנו מתקנים היום עוול שנמשך יותר מדי שנים - החוק יעודד אנשים להירשם להכשרה ובכך להיכנס חזרה לתוך מעגל העבודה. זהו חוק חשוב בייחוד עכשיו. המצוקה הכלכלית גוברת וכאשר הרבה מאוד אנשים שאיבדו את עבודתם בקורונה עדיין מחפשים את דרכם בחזרה לשוק העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר