הגל השישי מגיע, אבל אין דאגה

מקדם ההדבקה עלה - ביום העשירי ברציפות

13,603 ישראלים נדבקו אתמול בקורונה, אבל המקדם כבר מגיע ל-1.42, ומראה שהמגיפה במגמת התפשטות משמעותית. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 19% (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דוגמי קורונה בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הגל השישי של מגיפת הקורונה בישראל כבר מפציע: משרד הבריאות מעדכן הבוקר (חמישי) כי 13,603 ישראלים אובחנו ביממה שחלפה כחיוביים לנגיף הקורונה, עלייה קלה לעומת מספר הנדבקים אתמול. בעמודת החולים הקשים, הנתון המשמעותי באמת עבור מערכת הבריאות בישראל, המספר דווקא מתייצב ועומד על 301 חולים קשים, מהם 130 מונשמים.

הסיבה להגעת הגל השישי נעוצה בכך שמקדם ההדבקה, שיודע לאבחן את קצב התפשטות המגיפה, עלה ביום העשירי ברציפות והגיע כבר ל-1.42, נתון גבוה מאוד. שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 19%, ובשבעת הימים שחלפו אובחנו 76,439 ישראלים כחיוביים לקורונה, זינוק של 88% ביחס לשבוע שלפני כן.

על אף זאת, מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, הרגיע בריאיון בגלי צה"ל: "מעריך שהעלייה בתחלואה לא תהיה גדולה. יש לנו מרווח מבחינת מערכת האשפוז, ואנחנו יכולים לעקוב ולקבל החלטות מושכלות בהתאם לנתונים".

הד"ר טל ברוש, מרכז הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, העריך בתחנה הצבאית: "מי שלא נדבק בקורונה עד כה - יידבק, ועם כל זן המחלה תהיה קלה יותר. אין גזירה אפוקליפטית ותחזיות שיהיו המון מתים בקברי אחים. צריך להתייחס לזה בכובד ראש, אבל לא להגזים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר