נשלחה מערבה

מה עושה הגדה בערבית אצל גדולי ישראל?

משלחת יד לאחים ערכה ביקורים אצל כ"ק האדמו"ר מטשרנוביל, כ"ק האדמו"ר מערלוי וכ"ק גאב"ד זכרון מאיר שליט"א כדי להציג בפניהם הגדה של פסח בערבית (יהדות)

אסף מגידו | כיכר השבת |
מראים לגדולי ישראל את ההגדה שנשלחה לאנוסים (צילום: יד לאחים)

משלחת מצומצמת של יד לאחים נכנסה בימים האחרונים למעונו של כ"ק אדמו"ר מטשרנוביל שליט"א על מנת להציג בפניו את פעילות יד לאחים לפדיון שבויים והצלת יהודים תועים משבי המיסיון ומטמיעה בקרב בני עם ניכר.

האדמו"ר שמע מפי הרב יואב-זאב רובינסון, מבכירי הפעילים בארגון, סקירה נרחבת אודות מלאכת השמד המיסיונרית בארץ הקודש והיקפה והתבונן ברגש עצום במראות של צעירים יהודיים שהיו חברים בכתות המיסיון וכיום חובשים את ספסלי בית המדרש. האדמו"ר התרגש לשמוע על חתונות שעורך יד לאחים לניצולי המיסיון אשר מקימים בתים נאמנים בישראל ובירך את המשלחת בהצלחה רבה בעבודת הקודש לפדיון שבויים ולהצלת נפשות מרדת שחת.

ימים אחדים לאחר מכן נכנסה משלחת נרחבת של כלל מנהלי המחלקות למעונו של כ"ק אדמו"ר מערלוי שליט"א. משך שעה ארוכה ישב האדמו"ר והאזין ברוב קשב לדברי הפעילים ובראשם הרב חיים אייזנברג שהציג בטוב טעם את הפעילות הענפה של המחלקות השונות. מעת לעת, כששמע על צרותיהם של ישראל המגיעות לפתחי הארגון-של יהודים שנפלו לכתות המיסיון והמירו דתם או כאלו הנמצאים בכפרים הערביים בצרה ובשביה, נאנח האדמו"ר עמוקות וזעק בקול: "אוי, ריבונו של עולם"

הרב בנימין קלוגר, ותיק הפעילים במחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים הרחיב על פעילות המיסיון בעיר הקודש ירושלים, ואף סיפר על מתחם מיסיונרי שפעל בשנה האחרונה במרחק של רחובות ספורים מהיכל בית המדרש הגדול של ק"ק ערלוי אשר נסגר ממש בימים אלו בשל פעילות מאומצת של הפעילים המסורים. הרב קלוגר גם סיפר מזווית אישית על היכרותו עם כ"ק האדמו"ר בעל ה'אמרי סופר' מערלוי זצוק"ל, שחיבבו וקירבו.

לקראת סיום הביקור, ביקש האדמו"ר לשמוע במה יוכל לעזור באופן אישי לעצירת נגע המיסיון בכלל ובירושלים בפרט. עם יציאת המשלחת ממעונו, הורה האדמו"ר לקרוא שוב לחברי המשלחת וביקש לקחת חלק בפעילות ולהרים תרומה הגונה.

המשלחת המורחבת ובראשה הרב שמואל ליפשיץ, מראשי הארגון, זכתה להיכנס לביקור נדיר גם במעונו של כ"ק גאב"ד 'זכרון מאיר' שליט"א. עם כניסת המשלחת הזכיר הגאב"ד את הקשר ההדוק שהיה לזקנו בעל 'שבט הלוי' זצוק"ל עם מייסד יד לאחים הגרש"ב ליפשיץ זצ"ל.

"רבנים ופוסקי הלכה רבים שיחרו לפתחו של זקני, אך בגלל חוסר הזמן הגדול ולטובת הציבור, היה סדר מסודר של קבלת קהל שכלל לוחות זמנים קצובים שנקבעו מראש. בכל פעם שהגרש"ב ליפשיץ הגיע כדי לדון בנושאים הרי גורל שמגיעים ליד לאחים, זקני היה מכניס אותו, ולא משנה איזה נושא היה באותו רגע על שולחנו. זה היה יחס מיוחד שלא ניתן היה לראות" העיד.

פעילי יד לאחים הפתיעו כשהציגו תמונה של נער בר מצוה יהודי, נכד של שייח' בשכונת שועפט שחזר ליהדות ע"י פעילות הארגון, כשהוא מתברך אצל אביו, בעל מחשבת הלוי' זצוק"ל. הגאב"ד התרגש מאוד לראות את התמונה ואת הקשר שהיה גם לאביו זצ"ל עם ארגון הפעילים.

"זכינו לקשר עם שלושה דורות של פוסקי הלכה" אומרים ביד לאחים. "הן עם מרן בעל 'שבט הלוי', הן עם בנו בעל 'מחשבת הלוי' והן להבחל"ח עם הגאב"ד שליט"א".

הפעילים חשפו בפני הגאב"ד מהדורה חדשה של "הגדה של פסח – בערבית" היוצאת לאור בימים אלו ע"י מחלקת ההתבוללות ביד לאחים, הנשלחת למקומות הנידחים ביותר במדינות ערב, ומיועדת ליהודים אשר מקיימים אורח חיים יהודית בצנעה ונמצאים בקשר עם פעילי המחלקה.

טרם בירכם ואת כלל התומכים בפעילות החשובה בפעילות החשובה של יד לאחים, ציין הגאב"ד כי בעשרות השנים האחרונות ידע מקרוב על ארגונים ועמותות שונות שקמו ונסגרו, אך לעומתם זכה יד לאחים ללכת מחיל אל חיל ולגדול במשך שבעים שנה, כשלנגד עיני הנפשות הפועלות בו ניצבת מצוות פדיון שבויים והצלתם של יהודים תועים מרדת שחת.

"אין זאת אלא שזכות מסירות הנפש של מייסד הארגון הגרש"ב ליפשיץ זצ"ל עומדת באופן תמידי לימין הארגון ופעיליו בפעילותם החשובה והיוצאת מן הכלל לשמירת חומות עם ישראל מול בני ניכר" חתם הגאב"ד ברגש.

(צילום יד לאחים)
(צילום יד לאחים)
(צילום יד לאחים)
צילום יד לאחים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר