ההילולה במירון

'קרלין': רוצים להגדיל את מספר החסידים שישתתפו בטיש

בחסידות קרלין, הציגו דרישה לגורמי האכיפה לעלות את מספר המשתתפים בטיש של החסידות שיתקיים במירון. בחסידות הציגו חוות דעת של מהנדס, כי הדבר אינו מסוכן (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הדלקה במירון בעבר (צילום: שירה ושמולי הרשקופ)

בניגוד לעמדת המשטרה והמהנדסים שנשכרו לאבטח את אירועי ל"ג בעומר במירון, בחסידות קרלין, הציגו דרישה לעלות את מספר החסידים שישתתפו בטיש ל"ג בעומר במירון, כך מדווח הבוקר (שלישי) חנן גרינווד ב'ישראל היום'.

גורמי האכיפה אישרו לחסידות לקיים טיש במתחם 'בני עקיבא', בהשתתפות 1,500 חסידים, אך כאמור בחסידות הציגו דרישה לעלות את מספר המשתתפים ל-4,500, והציגו חוות דעת של המהנדס אלי פרנקל, שדבר זה אינו מסוכן.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', גורמים בחסידות מפעילים מכבש של לחצים - כדי שתגודל המכסה של החסידים המורשים להשתתף בטיש

גורם המתמצא בנושא אמר ל'ישראל היום', "לאחר שהמשטרה ומהנדסי ההילולה אמרו שאין סיכוי להגדיל את מספר המשתתפים, הם הביאו מהנדס חיצוני שהגיש חוות דעת מנוגדת. הם מנסים להגדיל את מספר האנשים, למרות שלכאורה יש סכנות".

גורם בחסידות קרלין, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "בימים האחרונים התקבל אישור להגדיל את מספר המשתתפים בהילולא בבני עקיבא, אך לאחר מסע לחצים של גורמים שונים שאינם קשורים לבטיחות, המאשרים חזרו בהם והחליטו להותיר את מספר המשתתפים על 1,500 איש בלבד".

כזכור, בשנה שעברה, שבועיים בלבד לאחר האסון הנורא במירון, קרסו הפארנצ'עס בערב חג השבועות בחסידות קרלין בגבעת זאב ונהרגו שלושה חסידים ועשרות נפצעו. בחסידות הבהירו לאחר האסון הנורא, כי הם פעלו על פי הוראות הבטיחות ועל פי כל הכללים ומדובר בגזירת שמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר