העימותים בגור

מנכ"ל מוסדות הגר"ש אלתר: "ראינו ניסיונות לרצח"

לאחר מספר ימים סוערים בחצר גור, במהלכם הותקפו חסידיו של הגר"ש אלתר, מנכ"ל מוסדותיו מאשים את הנהגת החסידות באלימות; מנגד, מזכיר 'הוועדה' בגור טען כי הוצגו בפני המשטרה "ראיות לחציית כל הקווים האדומים" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אחת מזירות העימותים במוצ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבתז)

לאחר הימים הסוערים והעימותים האלימים בכמה מוקדים ברחבי הארץ בין חסידי גור לאנשי קהילתו של הגר"ש אלתר, שהותקפו קשות, ישראל מרדכי צישינסקי, מנכ"ל המוסדות, הוציא הודעה רשמית ראשונה מטעם הקהילה, בקולו.

בהקלטה, הוא מאשים ישירות את הנהגת חסידות גור אשר לדבריו, "שולחת את אלפי צעיריה להשמיד להרוג ולאבד את כל מי שקשור לראש ישיבה".

ההקלטה של צישינסקי

צישינסקי הוסיף וטען כי "הם הנחו את צעירי צאנם לפעול בהסתה ללא רסן. ראינו ניסיונות לרצח. מכות שיש בהם כדי להמית. הרבה דם נשפך בימים האחרונים, הם הגיעו לבתי המדרש שלנו, כאחרוני שונאי הדת מהדורות הכי שפלים, בזזו כאחרוני המחבלים עם שנאה בעיניים. קשה להגיד את הדברים, אבל כך זה נראה".

"עם ישראל עוקב ברחבי העולם בשאט נפש אחרי התנהגותם הברברית", הוא הוסיף, "ראינו ילדים ונשים נרמסים ברחבי הארץ".

ההקלטה של מזכיר 'הוועדה' בגור

לעומת זאת, ישראל ינקלביץ', מזכיר 'הוועדה' בגור, שיגר אתמול (ראשון) הקלטה לכלל החסידים בה נאמר כי "לבקשת המשטרה נערכה אמש פגישה עם נציגי הוועדה בה הוצגו בפניהם ראיות לחציית כל הקווים האדומים מצד אנשי הקבוצה, במעשי הסתה נגד אנשי שלומינו, עד כדי שבירת כל הגבולות בהתנכלות אישית מזעזעת לכ"ק האדמו"ר, שאף הגיע לשיא ביום חמישי בעת הביקור של האדמו"ר בתל אביב.

"המשטרה הכירה בכך שבמשך שלוש שנים חסידי גור לא הגיבו לפרובוקציות ולמעשי ההסתה, והיא תפעל מול כל הגורמים להפסקת מעשי ההסתה, ההשמצות והרדיפות. כיוון שכך, הננו לבקש מהציבור, לפנים משורת הדין, ולמרות הכאב הגדול, לגלות איפוק ולתת למשטרה אפשרות לעשות את הדברים בלא מעורבות של הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר