המכתב המלא • פרסום ראשון

ועדת החינוך של חסידות גור משיבה לטענות על האלימות

במכתב ששלחה ועדת החינוך של חסידות גור לאישי ציבור בארה"ב, היא טוענת ל"מתקפה ברוטלית, אגרסיבית ואלימה נגד יסודות החיים הרוחניים של חסידי גור" • ומה תגובתה לגילויי האלימות? (חסידי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר; ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על רקע האירועים האלימים שאירעו במהלך השבת האחרונה בין חסידי גור לחסידים מקהילתו של הגר"ש אלתר, במספר ערים ברחבי הארץ, בשל הטענות לתקיפתו של האדמו"ר מגור בל"ג בעומר, בעת שעלה לקבר חמותו בבית העלמין קריית שאול בתל אביב, ועדת החינוך הרשמית של חסידות גור מתייחסת לראשונה למתרחש במכתב מפורט שנשלח לאנשי החסידות בארה"ב שתמהו על המראות שנראו, ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת'.

במכתב, מגנה ועדת החינוך את המקרים בהם ננקטה אלימות, אך מנגד היא פורסת את השתלשלות העניינים, כפי שנראה מחסידות גור. במכתבם, הם מזמינים את החפץ בכך לקבל חומרים ומידע מפורט וישיר באמצעים ליצירת קשר.

"זה קרוב לשלש שנים שכל העדה הקדושה דגור, על רבבות בניה ובנותיה, עומדת תחת מתקפה ברוטלית, אגרסיבית ואלימה, מצד קבוצה שפרשה, ועוסקת בהכוונת מנהיגה וראשיה בהסתה והכפשה של כל יסודות החיים הרוחניים של חסידי גור, החל ממערכות החינוך ועד דרכי הלימוד, ובראש הכל, מלחמה מתועבת אישית כנגד ראש גולת אריאל כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מגור", נכתב בפתח המכתב החריג שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

הוועדה טוענת כי במהלך השנים האחרונות הופצו קונטרסים "עמוסים בדברי נאצה וכיעור, השמצות, שקרים ועלילות דמים" אשר נשלחו אל בתיהם של כל חסידי גור, עוד נטען כי אל בתי החסידים הגיעו "הודעות טלפוניות מלאות דברי הסתה, מכתבים מכתבים ועלונים מלאים דברי דיבה ונאצה", הם מזכירים גם תביעות בבתי המשפט, הלשנות לרשויות ועוד "נגד אנשים פרטיים ובעיקר נגד מחנכים, מרביצי תורה ומנהלי מוסדות החינוך".

"שלא לדבר על מערכת הסתה משומנת ברשת הדיגיטלית, שכל כולה דברי בלע ותועבה אשר גם על הגרועים שבאומות אין מעזים לכתוב. ואין מדובר במקומות 'מחתרתיים', להיפך, כל מי שחשוף לתקשורת ובמיוחד הדיגיטלית, ראה ורואה את כל התועבות האלה, ישירות נגד כ"ק אדמו"ר שליט"א מגור, משפחתו וכל קהל עדת הקודש", טוענת הוועדה במכתבה.

חלק מהמכתב

הוועדה ממשיכה וכותבת כי עד היום – לא הגיבו כלל לנעשה: "ועל אף הכל, עד היום הזה עשתה ועדת החינוך של גור הח"מ, כל מאמץ בכל דרך אפשרית, לדאוג לכך שרבבות אנשי שלומינו, גדולים וקטנים, יגלו איפוק ולא יגיבו מאומה לפגיעות שלהם בכולנו, וברוך השם זכינו, הציבור כולו נהג איפוק למופת, וכמעט שלא כדרך הטבע עמדו עשרות אלפי אנשים נשים וילדים, כאובים ופגועים, זועמים על חילול כל הקדוש והיקר, נשכו שפתיים ו... שתקו.

"קיוונו בכל לב, כי יניחו לנו לנפשינו ולנפשות צאצאינו. ילכו נא לדרכם, יעשו ככל העולה ברצונם, אין לנו שיג ושיח עמם ואיננו רוצים מהם מאומה. אבל לא מיניה ולא מקצתיה. ריבונו של עולם, מי נותן לכם רשות להכנס לתוך בתינו, לדבר אל משפחותינו בערמה ורמיה, מי התיר לכם לנסות לשבור את העולם הרוחני שלנו, לקלקל את הערכים שעליהם הננו מבקשים לחנך את ילדינו, לקרר ולקלקל את יסודות חיינו?".

בהמשך, טוענת הוועדה כי לאחרונה הם "כלו מדרגה באלימות ובהשתלחות שלהם", כאשר רק בחודשים האחרונים הופצו שלושה קונטרסים, "עמוסים בדברי חירוף וגידוף, שקרים ורוע, על כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א באופן אישי", אשר נשלחו "לבתיהם של למעלה מעשרת אלפים ממשפחות חסידי גור בישראל, במסווה של חומרים אחרים כביכול, והופצו ברחבי העולם לעשרות אלפי נמעני דוא"ל וקבוצות דיגיטל".

באשר לאירוע האחרון שהצית את המהומה בסוף השבוע, כותבת הוועדה כי "בשבוע שעבר, ביום הקדוש ל"ג בעומר, נשבר גם השיא השפל הזה. ל"ג בעומר הוא יום היאהרצייט של אם הרבנית תליט"א חמותו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, מרת מינדל וייץ עליה השלום. כמדי שנה יצאו הרבי שליט"א ובני המשפחה הקרובה עם הרבנית תליט"א לבית העלמין קרית שאול בתל אביב להתפלל על קברה".

כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"עם הגיע הרבי שליט"א לבית העלמין, וזמן קצר לאחר שהגיעה הרבנית תליט"א", כותבת הוועדה שארבו במקום מספר בריונים, שלטענתה "נשכרו" כדי לתקוף את כ"ק אדמו"ר שליט"א ובני המשפחה, ואיתם אחד מבני הקהילה שנמצא בחזית "עלילת דמים", כלשונם, נגד חסידי גור, כאשר הם הגיעו "בליווי מגאפונים רבי עוצמה, הציבו שלטי ענק מכוערים, מכפישים ובזויים ברחבת בית העלמין וממעל העלו רחפן צילום לתיעוד של המעמד המכפיש, ולולי היה מי ששם לב לכך ברגע האחרון ב"ה, מי יודע כיצד היה האירוע הזה מסתיים ה"י.

"כאן, אכן נחצו כל הגבולות. ההשחתה והרוע בלתי נתפס. הזעזוע וההלם שאחז בכל רבבות אלפי בני העדה הקדושה, הוא מחריד ובלתי נסלח. עד כאן. על הרבה הרבה פחות מכך, משנגעו אי אלו ריקים ופוחזים בגדולי ישראל או בכבודם, יהיה מאיזה חוג שיהיה, רעשה הארץ, וכך צריך היה להיות, ואין תרופה למכתם של מבזי חכמי ישראל. על אחת כמה וכמה כאשר עוסקים בכך בשיטתיות, בכוונת מכוון, במשך שנים, מעפרים בעפר את כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א גרוע יותר משפלי בני אדם, לא יאבה ה' סלוח להם. ובלית ברירה, ובכאב גדול, הודענו לכל העדה הקדושה, כי אין לנו "בעלות" למנוע מכל ירא אלקים למחות כמחויב עפ"י תורה. כמובן, אך ורק באופן שהתורה וההלכה מחייבת, ללא שום סטיה כלשהיא".

על התגובה של החסידים והעימותים האלימים, כותבת הוועדה כי "בשבת קודש העבר, פרשת בחקותי, יצאו בספונטניות אלפי יהודים בכמה וכמה מקומות בא"י וברחבי העולם למחות על חילול השם הנורא ועל חילול וביזוי שם עבדיו הצדיקים. היו שם זקנים עם נערים, חסידים אנשי מעשה עובדי ה' בעלי תורה ובעלי חסד, כל גווני עמך בית ישראל. וצעקו מדם ליבם "עד כאן". הניחו לנו לנפשנו. לכו לכם לדרככם. עשו כרצונכם. אבל, הרפו מאתנו, ממשפחותינו ומבנינו ומבנותינו, ולעולם אל תהינו עוד לפגוע בנקודת חיינו, רבן של ישראל, כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".

באשר לאלימות שננקטה במהלך השבת, כותבת הוועדה כי "אמנם, בדרך הטבע, למרות כל האזהרות לנהוג אך ורק כהלכה בשלימות, באירוע כאוב וסוער מסוג זה, נוצרים גם חיכוכים בשוליים, לפעמים כאלו הגולשים לאלימות. ברור ופשוט, כי מבחינתנו כל גילוי אלימות אין לו שום מקום גם כאשר רשעי ישראל מתגרים בנו על מנת להשיג צילומים לצרכי יחסי ציבור בעיצומה של שבת קודש, על ידי קבוצה שלימה מאנשיהם שצילמו והסריטו בסמארטפונים בריש גלי תוך חילול שבת בפרהסיא רח"ל. ואם ח"ו אירע ומישהו ממחנינו נכשל באלימות כלשהיא ולא עצר ברוחו למשמע דברי חירוף וגידוף והתגרויות פיזיות, הדבר מטופל מיידית עפ"י הלכה בשלימות בלא שיהוי, כי במחנינו אין מקום לשום דבר שאינו עפ"י התורה וההלכה הצרופה, באיזה אופן שיהיה.

המהומות בירושלים, בצאת השבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אנחנו מבקשים לחזור ולהבהיר בזאת לכל מבקש דעת אמת, בשפה ברורה ללא כחל ושרק, - כל המצב שנקלעה עדת הקודש דגור אליו, הוא אך ורק מן הסיבה האחת, שמבחינתנו אלימות לכל צורותיה היא מחוץ לתחום בלי פשרות. והלוואי שבכל מקום אחר היו מטפלים בחומרה בכל תופעה של סרך אלימות כלשהיא כפי שמתייחסים ומטפלים אצלנו.

"אבל, הגרוע מכל, הוא הניסיון להפוך את הרודפים לנרדפים כביכול. אותם אנשים ממנהיגי ומנהלי הקבוצה המתהלכים ממש בימים אלה בחו"ל ושופכים הון עתק בקמפיין שכולו שקר והצגת נרדפות, הם הם המממנים כבר שלש שנים מכספי תרומות אחינו בני ישראל את כל מסע הטרור שעוברים רבבות אלפי אנשי שלומינו בשנים האחרונות, מעשים שהננו בטוחים שאין לאף אדם ירא ה' כוונה להיות שותף להם, בכל דרך שהיא, והם הם המסיתים הגדולים בימים אלה ממש בדברי שקר ורשעה".

לסיום, כותבת הוועדה כי "כל האמור לעיל, נצרנו בשתיקה ובכאב שלש שנים, אך משהותרה הרצועה והכל נעשה כשר בעיני האנשים החטאים האלה, אין מנוס אלא לגולל בקצרה ממש את המתחולל כאן", ומזמינה את "מי שיש לו ספק בנכונות או דיוק הדברים האמורים לעיל", לפנות ולקבל את כל החומרים שהופצו.

על המכתב חתום מזכיר הוועדה הרב ישראל ינקלביץ בשם ועדת החינוך של חסידות גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר