תיעוד מסכם

אלפים בכנס ההיסטורי בראשות הגר"ש אלתר

אלפי בחורי ישיבות ואברכי כוללים השתתפו במעמד ה"הכנה לקבלת התורה" בבנייני האומה בירושלים, בראשות ראש הישיבה הגר"ש אלתר • למעלה מ-120 אלף אנשים צפו בשידור החי במשאו של הגר"ש • סיקור ותיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מאיר לביא ופיני מרגלית)

עשרות אלפי בני אדם נטשו את עיסוקיהם בערב חג מתן תורה, והאזינו לדבריו של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, שנאמרו במסגרת מעמד ה"הכנה לקבלת התורה" שנערך במרכז הקונגרסים בבניני האומה בירושלים.

לטענת מארגני האירוע, לצד האלפים הרבים שהשתתפו בפועל בכנס, 50,000 איש צפו בשידור החי ברחבי ישראל, 70,000 אנשים צפו בשידור חי ברחבי ארה"ב ואלפים נוספים ממדינות ויבשות שונות.

בשעות הערב של יום חמישי האחרון החלו ההמונים, שהצטיידו מראש עם כרטיסים מיוחדים שחולקו לקראת המעמד, לצבוא על ההיכל המרכזי בבנייני האומה, כאשר שעה קלה לאחר פתיחת השערים - אלפי שוחרי התורה מכל החוגים והעדות נעמדו על הרגליים וקיבלו בשירה ובזמרה את ראש הישיבה הגר"ש אלתר, אחיו הגאון רבי דניאל חיים אלתר, רב הקהילה הגאון רבי בצלאל וקסלשטיין, רב הקהילה באשדוד, הגאון רבי מיכאל פרום, וראש הכולל הגאון רבי נחום רוטנברג, שהופיעו על במת המזרח המפוארת שהוקמה לרגל הכנס ההיסטורי.

קטע מדברי ראש הישיבה

לאחר דברי פתיחה של מנחה האירוע, הרב ישראל מרדכי צישינסקי, מנכ"ל מוסדותיו של הגר"ש אלתר - החל ראש הישיבה במשאו חוצב הלהבות על חג השבועות הקרב ובא ועל ההכנה הנדרשת לקראת הימים הנעלים בהם עם ישראל מקבל מחדש את התורה הקדושה.

משאו של ראש הישיבה חולק לארבעה פרקים, כאשר בין פרק אחד למשנהו השמיעה חבורת המנגנים, בניצוחו של בעל המנגן החסידי יענקי דסקל ומקהלת 'נגינה', שירי רגש והתעוררות שסחפו את קהל האלפים לשירה המונית ומרטיטה שמילאה את חלל האולם באווירת חג עילאית.

כאמור, דבריו של ראש הישיבה שודרו בשידור חי לכל הריכוזים החרדיים ברחבי העולם, כאשר המוני בית ישראל, מכל הגוונים והסוגים, האזינו בקשב רב לדבריו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר שנאמרו בשפת העברית ובשפת האידיש לסירוגין.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי דניאל חיים אלתר שהרחיב גם הוא על גודל מעלת קדושת חג מתן תורה, על הכלים בהם אפשר לקבל את התורה בצורה הכי קדושה וטהורה ועל הדרכים בהן מומלץ להתכונן לרגעים הנעלים של החג בהם כל אשר נשמה יהודית באפו מכריז "נעשה ונשמע".

הכנס הענק לכבודה של תורה ננעל בחצות הלילה כאשר המוני הנאספים פצחו בריקוד אדיר ובשירה סוחפת לצלילי הלחן העתיק: "ובאו כולם בברית יחד נעשה ונשמע אמרו כאחד".

(צילום: מאיר לביא ופיני מרגלית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר