אחרי מסע בעשרות מדינות | תיעוד

שורשים וכיף: המסע המרהיב של אוהד הנווד במרוקו

שנים אחרי הביקור של אוהד הנווד במרוקו בו נעצר לאחר שצילם את בית הולדתו של אביו - הגיע אוהד הנווד לטיול שורשים עם הרבה אטרקציות וכיף • בין דיונות ליהדות (תיירות)

אוהד הנווד | כיכר השבת |
(צילומים: מקס דמטר)

שנים אחרי החוויה הלא כל כך נעימה של אוהד הנווד במרוקו בה נעצר לאחר שניסה לצלם את הבית בו גדל אביו כחלק ממסע שורשים - הגיע אוהד אחרי טיול בעשרות מדינות לביקור נוסף במרוקו, בו גם חזר לבית שנהרס, והמשיך לטיול מטורף במדינה שיודעת להציע הכל.

המסע של אוהד הנווד - והמעצר במרוקו, מתוך ריאיון ל'כיכר השבת'

אוהד מספר כי לטענתו מרוקו היא אחת מה"טופ 5" שלו, טיול שאפשר לשלב בו שורשים יהודיים ולא להתפשר על אטרקציות, זאת בנוסף לכך שמדובר באחת המדינות הכי יפות בעולם.

מוצאי שבת, ליל המימונה תשפ"ב. "לא ידעתי לאן ללכת. הגעתי לשוק המרכזי במרקש, ראיתי כמה חבר'ה עם כיפות, אמרתי להם שאני רוצה לעשות מימונה."

"שלחו אותי כאורח כבוד למלון, והיה פשוט קרנבל עם מלא אוכל טוב. המשפחה הזו הושיבה אותי בשולחן ליד שגריר ישראל במרוקו והיה קרנבל הופעות וריקודים וכיף."

ביקור שורשים

לאחר שטעם קצת מהאטרקציות, נסע אוהד לבית אביו אותו צילם בעבר ונעצר, אך הפעם יכל לצלם ללא בעיה - אלא שהבית כבר לא היה קיים ונהרס ככל הנראה בתקופה האחרונה.

ועדיין, אוהד התרגש להיות במקום: "זה מדהים, אבא שלי גדל פה ונולד פה - גם אם הרסו את המקום, פה הוא גדל".

"אבא גדל בשכונה בשם 'מלאח', כי היהודים היו משלמים במלח במקום בכסף, זוהי השכונה היהודית במרקש, שם יש בית כנסת מרשים מאוד."

"עברתי לחוויה מתקנת. המדריך מדבר מרוקאית, והוא שאל את העוברים ושבים אם מכיר את משפחת פחימה. ראיתי איפה אבא שלי היה עד גיל 8. היה סופר מרגש להיות שם, היא אפילו הביאה לי מתנה של אריח מהחדר שכתוב עליו אללה."

עוד סיפר כי "משם הלכתי לבית העלמין היהודי. היופי הוא שאחרי שעתיים של חיפושים, האחראי הוא מצא את הקבר של סבא רבא שלי בין אלפי קברים."

אופניים בהרי האטלס

"למחרת הלכנו לטיול אופניים באטלס, אופניים חשמליים ברכס האטלס שהוא מושלג ומגיע לגובה של מעל 4,000 מטר. לשם ההשוואה: כפול מהחרמון.

מושלג שם גם בחודשים האלה. אוויר קר יחסית למרוקו החמה. עלינו לגבהים והיה מזג אוויר קריר יחסית (איזור פסח)."

עוד סיפר אוהד כי מדובר ברכס מושלג בליבה של מדינה חמה כמו מרוקו. "זה פתאום מזכיר לך את האלפים. זה חלק גדול מהיופי שלה. וזה יוצר ים זנים של פרחים ודברים אחרים מרהיבים."

מפלי אוזו

בהמשך, הגיע אוהד הנווד למיקום בשם 'מפלי אוזו', מקום בו האדמה בצבע אדום לא שגרתי. "יש באיזור הרבה מאוד קופים, למרות שזאת מדינה שלא הייתי חושב שיש בה קופים."

"ריאד"

ריאד זהו סוג של בית מלון המומלץ לכל מי שמעוניין לבקר במרוקו: "מדובר בסוג של בתי מלון בוטיקיים, עם לא יותר מ-50 חדרים - קטנים מאוד ומעוטרים מאוד."

"בריאדים תמיד תראה מזרקה ועיצוב לא שגרתי. המחיר בריאדים לא יקר ויכול להגיע ל-40-60 דולר ללילה לכל היותר. חבל ללכת למלון במרוקו, הריאדים הרבה טובים".

מדבר סהרה - שיגאגא

"אחד המקומות הכי יפים שהיה בהם." אוהד מספר ומדגיש - אם אתם בביקור במרוקו, חבל לוותר על הדיונות - ועוד יותר חבל לא להמשיך ולהתקדם לדיונות הגבוהות יותר.

"לחובבי המדבריות כדאי ללכת לשם, אפילו שהדבר דורש יום נסיעה בג'יפ. הדיונות ענקיות של מעל 100 מטרים. זה פשוט פסיכי זה לא נתפס."

עוד תמונות מהמסע של אוהד במרוקו:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר