"לא יצאנו 7 שבועות"

משרד החינוך ערך ביקורת בישיבות - ופסל אותן; "רוע שאין לתאר"

במספר רב של ישיבות, נערכה היום ביקורת מטעם משרד החינוך - ורוב מוחלט של הישיבות לא עברו את הביקורת • בישיבות טוענים, כי מדובר בשערורייה ובניסיון להכשיל אותן; "שבעה שבועות, בחורים לא יצאו מהבית, היום הם יצאו לשבת והפקחים הגיעו" (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הביקורת היום בבני ברק (צילום: ללא קרדיט)

לאחר תקופה של שקט - הביקורות של משרד החינוך בעולם הישיבות והכוללים חזרו היום (חמישי) ורוב מוחלט של הישיבות נפסלו על ידי הביקורת - לטענת הישיבות, הביקורת נערכה מתוך מטרה ברורה שרק היום יצליחו לפסול את הישיבות.

רואי חשבון מטעם משרד החינוך, פשטו היום על מספר רב של ישיבות, בעיקר בבני ברק, אך גם במודיעין עילית, ירושלים ועוד.

על פי דיווחי הישיבות - כמעט כל הישיבות נכשלו בביקורת והן נמצאות בסכנת הפסד התקציב - שגם כך ירד משמעותית לאחרונה.

אחת הביקורות נערכה בישיבת בית מאיר, שידועה בכך שכמעט תמיד היא עוברת את הביקורת, אך אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת', "הפעם, לא היה לנו סיכוי לעבור את הביקורת".

"תבין", מספר הבחור, "כלל הבחורים בישיבה לא יצאו מפתח הישיבה מ'זמן קיץ', השבת, היא שבת חופשית בכל הישיבות, ובשל הזמן הרב בו בחורים לא יצאו מפתח הישיבה, היה ניתן לצאת לשבת חופשית כבר מיום חמישי - כפי הנהוג בכל עולם הישיבות".

"להפתעתנו הרבה", מוסיף הבחור לספר בזעם; "זה נראה פעילות מכוונת של משרד החינוך לבוא דווקא ביום כזה - וזאת במשטרה ברורה לפסול את הישיבות ולהתעמר בהן - אין שום סיבה להסביר זאת מלבד הסיבה שציינתי, מדוע הם לא הגיעו בשוע שעבר, כשלא היה ניתן להכניס סיכה להיכל הישיבה? מדוע הם בחרו להגיע דווקא בסוף השבוע שלאחר שבועות? באמת שאין סיבה אחרת הנראית לעין", מסכם הבחור בעצבות.

בחור מישיבה אחרת בה נערך ביקורת אומר ל'כיכר השבת', "מדובר בשערורייה שאין כמותה, בחורים קרעו את עצמם במשך שבעה שבועות ורק היום חזרו הביתה אחרי תקופה ארוכה, מה ההיגיון לעשות ביקורת דווקא היום, וזה לא שלא הסבירו את זה לפקחים, אך זה נראה שזה היה בכוונה".

הבחור מוסיף עוד: "זה היה נראה שהפקחים נהנים מהביקורת, הם גם לא חיכו יותר מדי, כל פעם מחכים קצת עד שבחורים יתארגנו, הפעם הם הגיעו בבהילות ואמרו שתוך חצי שעה הם כבר צריכים ללכת, איזה סיכוי יש לישיבה לעבור כך את הביקורת?".

מנהל מוסד שבוצע שם היום ביקורת מספר ל'כיכר השבת', "אמנם נכון שבאופן רשמי, מדובר ביום לימודים, אבל זה ניסיון התחכמות לא-מוצלח של משרד החינוך, כי כולם יודעים שהיום הזה - הוא הכנה לשבת חופשית, זה פשוט רוע שלא ניתן לתאר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "הביקורות בוצעו היום בהתאם ללוח מועדי הלימודים, אשר נשלחו על ידי המוסדות עצמם".

הביקורת היום בבני ברק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר