"הפך מתנגדים לחסידים"

תיעוד: ביקור הגר"ש אלתר בלוס אנג'לס

ראש הישיבה הגר"ש אלתר הגיע לביקור בלוס אנג'לס, שם התקבל ע"י רבני העיר • הרב רובין: "הגר"ש הוא אדמו"ר, מכיוון שהצליח להפוך את גדולי המתנגדים לחסידים" • תיעוד (עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

ראש הישיבה הגר"ש אלתר הגיע ביום ראשון לביקור היסטורי באזור פיקו שבלוס אנג'לס – ארה"ב. ראש הישיבה, שישהה בעיר למשך שלושה ימים, התקבל על ידי רבני לוס אנג'לס, מכל החוגים והעדות, במעמד קבלת פנים בבית הכנסת 'אור החיים' בעיר.

הגאון רבי חיים ברוך רובין, רב דקהל עץ חיים דווישניצא, אמר במעמד כי "לוס אנג'לס צריכה לברך 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו', וממילא גם 'שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'. כשראש הישיבה מגיע למדינה, 'הוא הודה, הוא זיוה, הוא הדרה'. אני חייב לחלוק ולומר שהראש ישיבה כן אדמו"ר, על אף שהוא אומר שאינו כזה, מכיוון שהצליח להפוך את גדולי המתנגדים לחסידים. מי היה מצליח להפוך את המארח ר' זאב וואלמרק לחסיד? - אף אדמו"ר בעולם".

הגאון רבי ברוך גרידן, ראש הכולל בשכונת פיקו אמר כי "זכינו בביקור של מרא דכולא שמעתתא. ביקור כזה של גדול התורה הוא זכות עצומה ללוס אנג'לס". הגאון רבי שלמה קליין, רב דקהל אור החיים, הגדיר את הגר"ש אלתר כ"שר התורה", ואמר כי "לוס אנג'לס זוכה לביקור שיותיר בה רושם רב".

בשעות הבוקר (שעון לוס אנג'לס) הגר"ש אלתר הגיע לתפילת שחרית במתיבתא החסידית. לאחר מכן ביקר בבתי נגידים ובהמשך התארח אצל הרב שלמה איינהורן, רב קהילת יבנה, יחד עם עשרות מנכבדי הקהילה שם נערך סימפוזיון נדיר בהשתתפות ראש הישיבה.

יצוין כי כבר שעות לאחר נחיתתו בלוס אנג'לס, ערך הגר"ש אלתר שורה של ביקורים, שיעורים ומפגשים בקרב הקהילה היהודית המקומית. לאחר תפילת שחרית בתלמוד תורה תורת אמת מסר הגר"ש שיעור עיון בענייני הלוואה ושמיטת כספים בכולל שבראשות הגאון רבי ברוך גרידן. לאחר מכן קיים מפגשים עם רבני העיר ונגידים בבית בעל האכסניה ר' זאב וואלמרק, וביקור ממושך בביתו של הפילנתרופ היהודי ר' דיויד הגר.

לתפילת מנחה הגיע הגר"ש אלתר לישיבה הגדולה "אור אלחנן - חב"ד", בה מסר לאחר התפילה שיעור בפני תלמידי הישיבה. לאחר מכן השתתף בדינר לנגידים הצעירים של לוס אנג'לס בבית הנגיד ר' ראובן גרידן. מאוחר יותר הגיע למעמד קבלת פנים שנערך ידי בית כנסת אור החיים בהשתתפות רבני העיר מכל העדות והחוגים.

הרב פנחס הלוי דונר, רבה של בברלי הילס לוס אנג׳לס, העניק לראש הישיבה את ספרו עם הקדשה מיוחדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר