אירוע נדיר | צפו

במעמד האדמו"ר מגור: נציגי ה'מזומנים' התכנסו

מאות נציגי 'מזומנים' האחראים על דרבון ועידוד שינון הלימוד, התכנסו בבית המדרש של חסידות גור בירושלים בראשות האדמו"ר מגור - שאף חרג ממנהגו ונשא דברים • צפו (חסידי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כינוס נדיר נערך אמש (ראשון) בבית המדרש של חסידות גור בירושלים בראשות כ"ק האדמו"ר מגור, שאף חרג ממנהגו ונשא דברים בפני הנאספים, אודות חשיבות הפצת תורה על מנת לדעת.

הכינוס יועד לכ-450 נציגי בתי החסידים של קהילת גור ברחבי הארץ האחראים על דרבון ועידוד נושא שינון הלימוד וידיעתו בשיטת הלימוד הייחודית שיסד הרבי מגור המכונה 'מזומנים' ומטרתה שכל יחיד ויחיד יחזיק בכמות של דפי גמרא אותם הוא יודע בעל פה ישר והפוך בהבנה טובה ומעמיקה ותמיד יהיו מוכנים ו'מזומנים' בידו בידיעה ברורה ורהוטה ובצורה מסוכמת, שאם ישאלך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו.

במעמד נחשף היקף הדפים אותם יודעים כלל האברכים - אברכי כולל ובעלי בתים - ב'מזומנים' העומד על 550,000 דפים, זאת לפי נתוני אמת ממערכת המבחנים והחזרות הייחודית שע"י ארגון תורתו במסגרת תוכנית 'מזומנים מסכתא', המייצג זינוק מדהים בתפוצת שיטת הלימוד בקרב הקהל כאשר אשתקד עמד המספר על 130,000 דפים ולפני שנתיים על 70,000 דפים.

מי שישבו לצידו של האדמו"ר מגור היו בנו הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, העומד בראש ארגון 'תורתו' האחראי על הפצת מהפכת ידיעת התורה והטמעתה בקרב האלפים, והממונה על רשת הכוללים (ש"ס, הוראה, דיינות) של החסידות, וכן הנגיד רבי יוסף אריה ברינר מארה"ב שלאחרונה רכש את שם הארגון תורתו ואת פיתוח מפעל ה'מזומנים' - בסכום עתק, למען תעמוד זכות התורה למענו.

הכינוס נפתח בדברים שנשא באורח נדיר האדמו"ר מגור שחרג ממנהגו ונשא דברים ברמקול למרות שמדובר באירוע מצומצם ולא באירוע לכל חסידי גור - דבר שעורר התרגשות עצומה לכל הנאספים.

הרבי הזכיר את הפסוק 'פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה' והוסיף כי תורה של חסד היא תורה שמלמדים לאחרים. הרבי ציין כי יושבים כאן אברכים שעושים חסדים בבתי החסידים שמגדילים תורה ומפיצים לאחרים, וזה כשלעצמו מעורר את מדת החסד. הרבי בירך את המשתתפים שכל אחד יזכה לחסד במה שהוא נצרך לו. הברכה הנדירה וההתייחסות המיוחדת למלאכת קודש זו 'הפצת והגדלת מעגל לומדי המזומנים' עוררו הדים נרחבים אצל כל החסידים בכל מקומות מושבותיהם.

דבריו המלאים של האדמו"ר מגור במעמד

לאחר מכן הזמין מנכ"ל ארגון תורתו הרב יעקב אייזן את הנגיד הרב יוסף אריה ברינר שעורר בדברים נרגשים על הנפלאות העצומות של מהפכת ה'מזומנים' שמחוללת גדולות ונצורות בקרב אלפי אלפים, ואף תיאר מקרים מעוררי השתאות שהוא אישית נחשף אליהם - של דבקות בתורה הנמצאת בקרב לומדי המזומנים, וסיים את דבריו כי אנו בטוחים ומאמינים בכוחו של הרבי להקים עולה של תורה ולקרב את הגאולה השלימה במהרה.

לאחמ"כ עברו כל הנציגים בסך אצל האדמו"ר להתברך, ומשם - ברגשי קודש נעלים ומרוממים – נסעו בצוותא לכינוס רב תוכן והשפעה שהתקיים בגן האירועים 'סקויה' שבמעלה החמישה, שם ישבו בצוותא לצד שולחנות ערוכים, כדי לעודד ולהתעודד, למצוא את הדרכים והכלים כיצד ניתן להשפיע ולסחוף עוד ועוד יהודים מכל הגילאים למעגל לומדי המזומנים להוסיף בכמות ובאיכות, עד שיקויים 'ומלאה הארץ דעה את ה'.

יצוין כי בשבוע האחרון נכנסו ילדי תלמוד תורה מאלעד למעונו של האדמו"ר מגור להתברך לאחר שאימצו את שיטת הלימוד 'מזומנים', והגיעו לישיבת שפת אמת להתרשם מקרוב לאחר שביקשו להעתיק את שיטת הלימוד המצליחה גם למוסדותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר