ביזוי האדמו"ר

בבעלזא מגיבים: "צריכים לסגור את העיתון"

הרב חיים ימפל מחסידות בעלזא מגיב לכתבה ביתד נאמן נגד ההסכם שלהם עם משרד החינוך: "אם לא בעלזא - 'דגל התורה' לא היו עוברים את אחוז החסימה. כפויי טובה" (חרדים)

(צילום: Aharon Krohn/Flash90)

הרב חיים ימפל, אב וסב לילדים שלומדים במוסדות חסידות בעלזא ומנגידי החצר בעיר אשדוד, שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן בקול חי, על סערת תקצוב הת"תים של בעלזא ותכני הלימוד.

הוא תיאר תחילה היסטורית את התמיכה של חסידות בעלזא ב'דגל התורה' בעת הריצה הנפרדת, בניגוד לשאר הקהילות החסידיות שנותרו ב'אגודת ישראל', וטען כי מדובר בכפיות טובה, וכי יש צורך לעשות 'יום תפילה' על ביזוי האדמו"ר על ידי העיתון.

"בקום המדינה הייתה שאלה בבעלזא אם להצביע למפגלות החרדיות, והאדמו"ר דאז, הרה"ק רבי אהרן מבעלזא הוא שנתן את ההחלטה להצביע לאגודת ישראל וגם שלא היינו חברים בה ולא היינו חייבים להם. הוא ראה היתר להכנס לממשלה שיעזרו לציבור לשבת ללמוד, לפתוח תלמודי תורה וישיבות. זה התנאי היחיד שהוא אמר שהוא מאשר להכנס לממשלה".

לדבריו "חסידות בעלזא רצתה מאוד להשתלב באגו"י, אבל את הכל מסובב שליטה וכסף. רצו אותנו שרק נבוא להצביע כל ארבע שנים על עיוור. כל האישור שקיבלנו להצביע זה היה רק לפתח את מוסדות החינוך, לא ביקשנו נציג בכנסת ולא שום דבר".

עוד סיפר ימפל: "אני זוכר שאני הייתי אז נער כבן 18, היינו בישיבה ואז דיברו שהבעש"ט עבר לצד של 'אגודה' והגר"א עבר לצד של 'דגל'. הרב'ה מבעלזא נעמד אמר שהבעש"ט לא דיבר על אגודה והגר"א לא על דגל התורה – כולם יראים ושלמים ושזה חילול ה' שמערבים את גדולי ישראלים זכרם לברכה. הרב'ה אמר שיש פה בסה"כ בעיה של ייצוג".

"ואז הגיע הרב שך, הוא נהנה שהרבה הגיע לקראתו והציע לאדמו"ר מבעלזא לקחת את המקום השני. הרב'ה אמר אני לא נכנס לא למקומות ולא לכסף אלא עושה את זה רק למען כבוד התורה".

הוא הוסיף, "אם לא בעלזא – גפני היה נשאר היום באופקים ו'דגל' לא היו עוברים את אחוז החסימה. הם כפויי טובה. לצערי כפיות הטובה שיש מאז ועד היום לא מפסיקה. אני עוד זוכר שגפני ורביץ היו מגיעים לעדכן את האדמו"ר מבעלזא".

הוא התייחס לפרסום הבוקר ביתד נאמן: "אני חושב שההתערבות הבוטה זה דווקא מצד כתב העיתון שבא להחליט לרבי מבעלזא מה טוב ומה לא. אנחנו לא באים לחנך את הליטאים שהם לא יחנכו אותנו. ביזו היום את אחד מגדולי ישראל. אני חושב שאחרי כזה ביזוי צריך לעשות יום תפילה ואולי גם לסגור את העיתון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר