בתשעת הימים

בראשות הגר"ש אלתר: נחנך בית מדרש חדש

קהילת הגר"ש אלתר חנכה בית מדרש חדש - בתשעת הימים, לאחר שקיבלו היתר הלכתי מהגר"נ קופשיץ, כי מותר וראוי לחנוך בית מדרש חדש גם ב'בין המצרים' • תיעוד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית מדרש חדש (צילום: דוד מנדלסון)

בעיר בית שמש נערך מעמד חנוכת בית מדרש חדש, ע"י חברי קהילת 'פני מנחם' בנשיאות ראש הישיבה הגר"ש אלתר, זאת לאחר כשנתיים במהלכן נאלצו חברי הקהילה לשכור מקום ששימש כבית כנסת, ואשר היה צר מלהכיל את המתפללים.

המבנה שהוקם ברחוב אמרי אמת בעיר, נחנך בשבת האחרונה, כאשר בפני חברי הקהילה התעוררה שאלה הלכתית, האם ראוי לחנוך בית מדרש חדש בימי בין המצרים, או שמא יש להמתין עד אחרי תשעה באב.

חברי הקהילה עלו לביתו של ה'מרא דאתרא' הגר"נ קופשיץ, שהכריע כי ניתן לחנוך את בית המדרש בשבת חזון, בשל העובדה כי המקום הישן צר מלהכיל את המתפללים.

יצוין, כי אמש, במוצאי צום תשעה באב נערך כינוס מיוחד וסעודת סיום מסכת בהשתתפות חברי הקהילה. במעמד השתתפו אורחים רבים מקרב תושבי העיר שבאו לברך ולתמוך לרגל האירוע החשוב, כשאורח הכבוד היה המרא דאתרא הגר"נ קופשיץ, שאף בירך את הנוכחים ונשא דברים בשבח המקום והקהל.

בתוך דבריו, ציין הגר"נ קופשיץ כי "כעת זה זמן של חורבן הבית, וכשבונים בית מדרש כזה חשוב זה בחינה של בניין בית המקדש, ובעזרת השם זה יהיה בית מדרש גדול לתורה ולחסידות, לתפארת הקהילה הנכבדה והעיר בית שמש כולה, ובפרט שמדובר בקהילה שעומד בראשה אדם גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר