ריאיון מקיף באולפן | צפו

מרב מיכאלי על חתונת הסערה: "יחסיי עם גפני ידועים שנים"

הסקרים המנבאים התחזקות לימין; הסירוב להתאחד עם מרצ; ההתנגדות לבנימין נתניהו והחשש מבן גביר; סערת חילולי השבת; רפורמת 'דרך שווה', טענות החרדים והיחסים עם משה גפני • שרת החתבורה, מרב מיכאלי, בריאיון מיוחד לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

יו"ר מפלגת 'העבודה', שרת התחבורה מרב מיכאלי, מתארחת לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' ומתייחס לכל הנושאים הבוערים בפוליטיקה הישראלית ולסערת לימויד הליבה, תחבורה ציבורית בשבת והחתונה של נכדת משה גפני. צפו בריאיון המלא.

בפתח הריאיון התייחסה שרת התחבורה לסקרים האחרונים ואמרה: "מאז סגירת הרשימות יש התחזקות של מפלגת 'העבודה' והתחזקות של מרצ, מהרגע שנרגע הקמפיין של 'תתאחדו תתאחדו', אתה רואה שיש התייצבות ומאמינה שתהיה התחזקות של כל המחנה".

באשר לפיצול המפלגות הערביות, אומרת מיכאלי: "זה לא באחריותי, אני לא טוענת לראשות הגוש, יש אחרים שטוענים לכתר הזה. אבל מוקדם לקבוע מה יקרה, לפעמים דווקא פיצול יכול להוביל להגביר את אחוז ההצבעה, לא הייתי ממהרת להספיד אף אחד".

יו"ר 'העבודה' נשאלה על האפשרות להקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת: "אני מדברת תמיד על עקרונות ועל קווי יסוד ולא על אנשים לגופם. כל מי שמסכימה על העקרון שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי, יהודית ודמוקרטית מבחינתי היא בת שיח. למיטב ידעתי 'המשותפת' כרגע היא לא, אם תהיה - היא תהיה. אם 'המשותפת' תקבל את מדינת ישראל כיהודית ודמרקרוטית - היא בת שיח".

השרה מרב מיכאלי בריאיון לישי כהן

מיכאלי התייחסה להתנגדות העקרונית לבנימין נתניהו: "אני לא נמנת על אלה שישבו עם נתניהו, לא הייתי שר הביטחון ולא האוצר או מנכ"ל משרד רה"מ, תמיד התנגדתי לנתניהו. נתניהו התחיל את הפוליטיקה שלו בקמפיין הסתה ואלימות שהוביל לרצח רבין. נתניהו הביא את הקמפיין שהימין טוב ליהודים והשמאל טוב לערבים".

"כך בדיוק התרסק מחנה המרכז שמאל, כך התרסק כוחו הפוליטי. פעם אחר פעם הצטרפו לממשלות נתניהו ומצאו את עצמם משרתים את נתניהו", אומרת מיכאלי על האופציה שתשב בממשלת אחדות עם יו"ר 'הליכוד'.

יו"ר 'העבודה' התייחס להסתה נגד הציבור החרדי: "יש אנשים שעשו קריירה מלתקוע אצבע בעיניים של החרדים. אני בכנסת הראשונה שלי, 'העבודה' ישבה עם החרדים באפוזיציה, והצבענו נגד חוק הגיוס שחשבנו שהוא מתווה לא נכון".

מהר מאוד הריאיון עובר לסוגיית התחבורה ציבורית בשבת שמקדמת מיכאלי: "תחבורה ציבורית בשבת היא לא נגד החרדים, זה קשקוש, אני לא רוצה להכניס תחבורה ציבורית לערים חרדיות או דתיות. אבל למנוע מאנשים שיש להם לקויות? למנוע לאנשים שאין להם כסף לרכב פרטי, למנוע מהם להתנייד?".

מיכאלי התייחסה ליחסיה עם ח"כ משה גפני: "את באמת תוהה לאיזה מחוזות יכולה להגיע השנאה ולא יודעת לאיפה בדיוק, מה? מדובר בשמחה? בחתונה, בהקמת בית בישראל. הגעתי לברך. זאת לא שמחה ראשונה של משפחת גפני, יחסיי עם גפני ידועים שנים ארוכות, יש בנינו הרבה הסכמות. אני לא רואה סיבה שלא יהיה שיתוף פעולה פוליטי בעתיד".

מיכאלי חשפה רפורמה חדשה הנוגעת למגזר החרדי: "מאז כניסתי לתפקיד שרת התחבורה קיבלתי עשרות פניות של בחורי ישיבה שביקשו ממני למנוע מצב שבו יושבים מנהלי הישיבות ובודקים למי יש רישיון נהיגה ולמי שיש - הוא מיד נזרק מהישיבה. הם ביקשו ממני למצוא לזה פתרון, כינסתי ישיבה עם אותם בחורי ישיבה, הסבירו לי לעומק את הבעיה. הנחתי למצוא פתרון לבעיה הזאת שאנשים שאינם האדם עצמו יכולים לברר על עצמם פרטים במשרד התחבורה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר