חיים גולדברג תיעד ורשם

תיעוד נדיר | יום בחייו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין

עשרות שנות הרבצת תורה, עשרות אלפי תלמידים והנהגת הדור - וסדר יומו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לא השתנה | חיים גולדברג, צלם 'כיכר השבת' עם תיעוד נדיר ובלעדי של יום בחייו של ראש הישיבה, מהתפילה בבוקר, השיעור והשטייגען ועד תפילת מנחה וקבלת הקהל • צפו (עולם הישיבות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות שנות הרבצת תורה בישיבת פוניבז' המעטירה, והעמדת עשרות אלפי תלמידים שחלקם הפכו למרביצי תורה, עומדים מאחורי ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, אך גם כשבגילו הוא נושק לגיל 100, והנהגת הדור עומדת על כתפיו - דבר לא השתנה, וסדר יומו נמשך אותו הדבר, להפליא - באריכות ימים ושנים טובות.

ל'מגזין כיכר' המלא - הקליקו כאן

פעמיים השבוע, יצאתי בשעת בוקר מוקדמת לכיוון בני ברק, אל הבית הגדול ברחוב ראב"ד, בואכה גבעת ישיבת פוניבז', המפורסמת.

בתחילה, עוד חשבתי שפרויקט הצילום הזה, יהיה אישי יותר. אני, המצלמה וראש הישיבה. אבל מהר מאוד הבנתי, שיש פה הכל חוץ מ"אישי".

לאורך רוב שעות היום, ראש הישיבה - "הרושיבה" בפי התלמידים ו"רבי גרשון" בפי המון העם, עסוק במסירת שיעורים לתלמידי הישיבה וקבלת קהל, לעצה וברכה.

בביתו, ברחוב ראב"ד, סדר היום הרשמי מתחיל בשעת בוקר, בתפילת שחרית במניין מצומצם של תלמידיו ומקורביו, ומסתיים בתפילת מעריב, מאוחר בלילה. ראש הישיבה, כמובן, מתחיל את סדר יומו הרבה קודם, יושב ועמל בתורה, בטרם דלת הבית תפתח ליום נוסף.

סדר היום, די קבוע. וכמעט לא משתנה. לאחר תפילת שחרית, המתפללים עוברים לקבל ברכה. הרב, כמו בכל זמן בו יש אנשים מבחוץ בתוך הבית, יושב מאחורי קיר ניילון, כדי לשמור על בריאותו.

רגעי השיא הם לקראת שעות הצהריים, כאשר ראש הישיבה, ממרום גילו, יושב ומתווכח בלימוד עם הבחורים, במהלך השיעור היומי אותו הוא מוסר בביתו, כפי שאירע ביום רביעי, ולעתים בישיבה עצמה - כפי שאירע ביום שלישי.

סדר היום של ראש הישיבה

07:30 - ראש הישיבה נכנס עטור בטלית ותפילין אל סלון הבית, לתפילת שחרית. התפילה איטית, כמונה מעות. בראש חודש, זו התפילה בה אנו נמצאים, ראש הישיבה אף עולה לתורה.

לאחר התפילה המתפללים עוברים להתברך ועוזבים את הבית. ראש הישיבה אוכל פת שחרית ולאחר מכן מתיישב ללמוד ולהתכונן לשיעור.

12:00 - ראש הישיבה יוצא מביתו אל הישיבה, שם הוא מוסר שיעור למאות תלמידים. במהלך בין הזמנים, ראש הישיבה מוסר שיעור בביתו.

השיעור בישיבה

השיעור בבית

14:30 - תפילה מנחה ולאחריה קבלת קהל למשך כמה דקות.

19:30 - תפילת מעריב

20:00 - ראש הישיבה יושב ללמוד חברותא עם שניים מנכדיו. בימים אלו, ערב הבחירות, ראש הישיבה מקיים כנסים בביתו, ומעביר מסרים חדים ונהירים לציבור - על חובת השעה לצאת ולהצביע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר