"לא נתנו דבר תמורת הגופה"

גופת הדרוזי שהוחזרה: אביו; "היינו אמורים לחגוג לו יום הולדת היום"

גופתו של הצעיר טירן פרו מדליית אל-כרמל שנחטף שלשום על ידי חמושים מבית חולים בג'נין - הוחזרה לישראל לפנות הבוקר | גורם ביטחוני: "ישראל לא נתנה דבר בתמורה לשחרור הגופה | אביו של טירן: "שמח על החזרת הגופה, היום הוא יום ההולדת שלו" (חדשות, ביטחון)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
טירן פרו והמשפחה בהחזרת הגופה הלילה (צילום: דוברות מתפ"ש)

גופתו של טירן פרו, הצעיר הדרוזי-ישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין ונחטף מבית החולים על ידי חמושים, הועברה לפנות בוקר (חמישי) לישראל. לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות.

הגופה, שהוחזקה על ידי חמושים, הועברה לישראל באמצעות אמבולנס של הסהר האדום, משפחתו הגיעה למעבר בכדי לזהות את גופתו. לצד המשפחה שהו במעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן ומפקד המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה שניהלו את השיחות עם הרשות הפלסטינית בכדי שהגופה תחזור למשפחה.

גורמי ביטחון דיווחו לפנות בוקר כי פריצת הדרך בשיחות עם הפלסטינים התרחשה מעט לאחר השעה 03:00 לפנות בוקר, אז הודיע הצבא כי המעברים גלבוע וסאלם ייסגרו למעבר סחורות, בנוסף להחלטה לסגור את המעברים למעבר פועלים. אז החל הלחץ של הרשות על החמושים שהבינו שהמעברים יישארו סגורים כל סוף השבוע.

גורמים ביטחוניים בכירים אמרו היום לווינט, כי ישראל לא נתנה כלום תמורת הגופה, והודו למנגנוני הרשות הפלסטינית על הסיוע בהחזרת הגופה מידי החמושים.

לטענת אותם בכירים: "מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לא זלזלו בעוצמת האירוע וניסו בכל דרך לפתור זאת והוכיחו רצינות ויעילות. במקביל נעשו מאמצים גם מצד שירות הביטחון הכללי. אבל הישראלים, סירבו לתת כל תמורה תמורה להחזרת הגופה".

עוד טענו הבכירים: "החמושים לא העבירו לנו כלל בקשות לקבל דבר בתמורה. אולי זה בגלל שהרשות הפלסטינית לחצה לסיים מהר את האירוע כי היא הייתה במבוכה, כולל הציבור בג'נין שהבין שהוא ישלם מחיר כלכלי כבד".

"אותם חמושים הבינו שהפעם ישראל רצינית והם הבינו שבמידה ולא יחזירו את הגופה, צה"ל מתכוון להיכנס לג'נין ולהחזיר את הגופה בכל מחר כולל מעצרים והרוגים, ולכן, החוטפים איבדו תמיכה ציבורית להחזקת הגופה, וכך הם הסכימו להחזיר".

אדי פרו, דודו של טירן, שהגיע למעברים כדי לזהות את גופת אחיינו שנרצח, אמר היום לוואלה: "הוא הלך לעולמו אבל אנחנו בני המשפחה כאן ונביא אותו לקבורה שמגיעה לו ולמשפחה".

הדוד סיפר על הטלפון שקיבל: "קיבלתי טלפון מרגש ישירות ממתאם הפעולות בשטחים, אלוף רסאן עליאן, שבישר לי ישירות. הפעולה הזו מרגיעה את הרוחות ותרגיע גם את הצעירים הזועמים. זה דבר גדול כי אני לא רוצה לחשוב אפילו מה היה קורה אם זה לא היה מסתיים ככה, יכול היה לקרות אסון גדול. אני רוצה להודות למדינה ולכל הגורמים המדיניים והביטחוניים להשבת הבן ארצה".

אביו של טירן סיפר: "אני מאוד שמח שהחזירו לנו את הגופה. למרות שהוא הלך לעולמו זה משמח אותי שהוא הוחזר אלינו. היום, הוא יום ההולדת שלו, רציתי לחגוג אותו, אבל זה הגורל שלו".

עוד סיפר האב: "כל הזמן חשבנו מה יעשו עם הגופה. האם יחזירו אותה, האם יבריחו אותה למקום אחר? עברו לנו מספר סרטים בראש אבל ברוך השם עכשיו אנחנו רגועים. אני מודה לכל גורמי הביטחון ולראש הממשלה".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לשחרור הגופה ואמר: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר: "‏אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי טירן פרו בן ה-18, אזרח ישראלי המתגורר בדליית אל כרמל, נפגע בתאונת דרכים בשטחי הרשות הפלסטינית לאחר שנכנס עם אזרח נוסף דרך מעבר גלבוע - לג'נין. הוא פונה לבית החולים בג'נין, שם נקבע מותו וזמן קצר לאחר מכן גופתו נחטפה בידי חמושים המשתייכים לגדודי חללי אל-אקצא.

"אני והבן שלי שמענו על מה שקרה", סיפר אתמול האבא בשיחה עם N12, "וישר בלי לחשוב נסענו לבית החולים בג'נין. טיפלו בו טוב, המצב שלו השתפר ואז משום מקום הגיעו הרבה חמושים, אני מעריך כ-20, שחטפו אותו מול עיני. הם פשוט נכנסו לחדר ניתוח, והוציאו אותו. במילים אחרות אפשר להגיד - רצחו אותו. הוא היה בחיים, במצב קשה אבל יציב, ברגע שלקחו אותו זה נגמר. אחר כך שמענו ירי כאילו הם חוגגים וגאים במעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר