פרשת ויחי

אקטואליה בפרשה עם הרב אליעזר שמחה וייס: תיזהר מחלומותיך

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה (יהדות)

פרשת ויחי בראשית פרק נ (א) טז וַיְצַוּוּ, אֶל-יוֹסֵף לֵאמֹר: אָבִיךָ צִוָּה, לִפְנֵי מוֹתוֹ לֵאמֹר. יז כֹּה-תֹאמְרוּ לְיוֹסֵף, אָנָּא שָׂא נָא פֶּשַׁע אַחֶיךָ וְחַטָּאתָם כִּי-רָעָה גְמָלוּךָ, וְעַתָּה שָׂא נָא, לְפֶשַׁע עַבְדֵי אֱלֹקי אָבִיךָ; וַיֵּבְךְּ יוֹסֵף, בְּדַבְּרָם אילו

בארבע קריאות התורה המתארות את חייו, יוסף מתפרץ בהתקפי בכי. יש שמונה מקרים בהם יוסף בוכה. לכל מקרה יש את המשמעות המיוחדת שלו אבל כאן נתמקד בדמעות בסוף חייו של יוסף. יוסף נפגש עם אחיו אחרי קבורת יעקוב אביהם פגישה שהיתה יכולה להיות פגישה של הערכה פיוס אהבה והבנה ליוסף על כל פעולותיו למענם אבל יוסף מגלה שהם מפחדים ממנו שהם מאמינים שהוא שומר להם טינה ולמרות כל מה שהוא אמר בעבר ועשה בשבילם הם לא בטוחים שהוא סלח להם ואז יוסף מגלה את גבולות הכוח. הוא מגלה עד כמה לקשר האנושי, לקשר האישי, לקשר המשפחתי יש הרבה יותר ערך וחשיבות מאשר לכוח – הן עבור האדם עצמו והן עבור כל הסובבים אותו.

יוסף בוכה על החולשה הטמונה בכוח, על המחיר הנורא שהוא שילם על כך שחלומותיו התגשמו ועל הדרך בה הם התגשמו. חלומותיו אכן התגשמו, ברמה מסוימת, אבל הטרגדיה נותרה אמיתית באותה מידה. הרסיסים הקרועים של המשפחה לא הושלמו לגמרי.

לכל אדם יש חלומות כולנו חולמים על נושאים שונים יש שחולמים על תהילה או עושר או מזל טוב אחר. לפעמים נראה שתפילות נענות ואנשים מקבלים את מה שהם רצו מזמן. יש, לפחות לזמן מה, אושר גדול וסיבה לחגיגה. ואז, באחת האירוניות הגדולות של החיים, חלום שהתגשם הופך לסיוט. אנו חולמים ולפעמים גם מגשימים את החלומות אבל המחיר לפעמים עלול להיות יקר מדי. נישואים מתפוררים, משפחות מתפרקות, וחברות אישית מסתיימת במרירות רבה

במרדף שלנו אחר עושר וכוח, אנחנו גורמים לפעמים למשפחות שלנו לסבול כתוצאה מכך. אדם תמיד צריך לעצור ולבחון האם בדרך להגשמת חלומותיו הוא דורס ומאבד את כל ערכיו ואת כל מה שיקר לו באמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר