נר שלישי

החנוכיה המוזיקלית: האלבום השלישי של נפתלי קמפה

מידי יום של חנוכה, 'המבקר', נתנאל לייפר, יבחר אלבום מוזיקלי אחר לפי מיקומו בדיסקוגרפיה של הזמר והיום, נר שלישי, עם האלבום השלישי של נפתלי קמפה (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

היום בנר השלישי בחרתי באלבומו השלישי של הזמר והיוצר נפתלי קמפה - "כמלאך". שלישי זו חזקה, וקמפה הוכיח באלבומו השלישי כי הוא כאן כדי להישאר וכדי להפוך לאחד מגדולי הזמר החסידי המודרני, אם לא הבולט שבהם.

האלבום שיצא לפני כשנה, מיצב והפך את קמפה מקומזיצר ארוך שיער לזמר ויוצר, שיודע לקלוע שוב ושוב לטעמם של חובבי המוזיקה החסידית, במיוחד הליטאים שבהם ששנים ארוכות לא קיבלו ייצוג מוזיקלי מספק. קמפה באדיבות שותפיו ליצירה המוזיקלית - אלי קליין ואיצי ברי, יצר שוב את מה שהקהל רוצה לשמוע במין תמהיל מנצח שהוכיח את עצמו בשני אלבומיו הראשונים.

אצל קמפה אין הפתעות גדולות, בשלושת אלבומיו המקוריים וגם באלבומו האחרון "זמן אלול שהוקדש לשירי הימים הנוראים, יש חוט שני שעובר בין כל הצלילים לתמונה אחת יציבה ונהדרת. זה נשמע כמו מוזיקה חסידית, אבל כזו מודרנית ועדכנית עם סאונד אקוסטי למדי המשלב בין הקומזיצים ובין התפילות.

שירי האלבום מושמעים רבות בכלי התקשורת החרדים וקמפה מופיע איתם על כל הבמות הגדולות של הציבור החרדי כשהקהל מצטרף אליו תמיד בשירה אדירה. הכוח הגדול של שיריו של קמפה - כל אחד יכול לשיר אותם. הם קליטים, נוחים לשירה וסוחפים את הקהל.

מהאלבום בלטו השירים "חושב על ירושלים" שהפך ללהיט ענק המושר במקומות רבים, שיר הנושא המרגש "כמלאך", "שובי" השמח, "שנשתוקק" הקומזיצאי ו"אם תעירו" המרגש והיפיפה.

החידוש המרכזי באלבום היה דווקא השיר שחותם אותו - "מנגינה של בית מדרש", שם כתב לראשונה קמפה גם את המילים המקוריות אולי כצעד לקראת כתיבת שירים מקוריים נוספים.

עם האלבום הגיעה גם מתנה יפה, חוברת אקורדים מושקעת ונוחה לכל שיריו של קמפה. החוברת שנכתבה על ידי מוישי וינדיש, כתובה בצורה קלה ונוחה מאד לנגינה גם לכאלה שאינם נגנים מקצועיים. הסולמות קלים ונוחים לנגינה ולמעשה מאפשרים לקהל הרחב גם אלו שמנגנים באופן בסיסי למדי לשיר ולנגן את הלהיטים של קמפה.

האלבום השלישי של קמפה, הוא פשוט נעים לאוזן וחוסר היומרנות בקולו וביצועיו של הזמר הנהדר הזה הם נדבך נוסף בדמותו הצנועה והאהובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר