לא תגן בבג"צ

הערכה: היועמ"שית תקבע ש'חוק דרעי' החדש - אינו חוקתי

בימים הקרובים הכנסת תחל לדון ב'חוק דקעי' החדש שיאפשר לו ליו"ר ש"ס לחזור לשולחן הממשלה • היועצת המשפטית צפויה להתנגד לחוק, לטעון שאינו חוקתי ולסרב לייצג את המדינה בבג"צ (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
דרעי ביציאה מביתו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשבוע שעבר חתמו כל ראשי הקואליציה על החוק החדש שיאפשר את חזרתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשולחן הממשלה. תיק חוק היסוד קובע כי לבג"צ או לכל גורם שיפוטי אחר לא תהיה אפשרות להתערב במינוי שרים.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ דרעי לא התייאשו לאחר החלטת בג"צ והחלט לפעול לחקיקת חוק חדש שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב בין היתר: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית. בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם מכל עילה שהיא".

אלא שכצפוי גם לחוק הזה צפויה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, צפויה להתנגד לחוק החדש ואף לקרוא לחברי הכנסת שלא לאשרו.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בהרב-מיארה תאמר שהחוק אינו חוקתי ותציע לכנסת שלא לאשרו. אם החוק יעבור בכל מקרה - היועמ"שית לא תגן עליו בבג"ץ במידה ותוגשנה עתירות נגד חוקתיותו.

כזכור, כנס תמיכה במשכן הכנסת, התבטא רה"מ נתניהו: "ההחלטת בג"צ אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד מ-2 מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה".

שר המשפטים, יריב לוין, הוסיף: "אני משוכנע, הרב אריה, שנמצא את הדרך החוקית כדי להבטיח את זה שהצדק יעשה, הדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את מי שבחר בך, כפי שרצה הציבור בהצבעתו. אריה, אני עומד איתך במאבק החשוב הזה. אנחנו ננצח בו, לטובת כל אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר