נעים להכיר: השמות הנוספים של הסוכר

חטיף 'ללא סוכר' יכול להיות לפעמים אחד ממלכודות הסוכר הגדולות ביותר. לסוכר יש שמות נררדפים ותחליפים שונים. זה לא אומר שאם לא כתובה המילה 'סוכר' אז המזון אינו מכיל זאת * שימו לב לרכיבים והאם סילאן בריא יותר? (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
לסוכר שלנו יש כמה שמות, הוא מורכב מכמה רכיבים שהופכים אותו להיות מתוק, לא תמיד כאשר אנו נתקלים במזון שהמילה 'סוכר' אינה נמנית על מרכיביו, זה אומר שהמזון הינו נטול סוכר, שימו לב, כמעט בכל דבר קיים סוכר ומסתתר בשמות אחרים, לפעמים הם נשמעים בריאים יותר, ואף דלים אך אל תטעו, סוכר זה סוכר על גווניו ותחליפיו.

סוכרים כוהליים - מלטיטול, וקסיליטול תחליפי הסוכר שנקראים 'ממתיקים מלאכותיים'

סוכרים המכונים 'רב סוכרים' - כמו עמילופקטין, עמילוז.

סוכרים המכונים 'חד סוכרים' - דוגמת דקסטרוז, גלוקוז, וסוכר ענבים

סוכר הפירות - פרוקטוזה.

כאשר אנו בוחנים חטיף או כל דבר אחר, ניתן לראות את רכיביו, בעיקר רוב החטיפים והמתוקים יהיו מורכבים מסוכר המוכר ולא מתחליפיו אלא אם כן מדובר בחטיף ללא סוכר. מוצרים המכונים 'דיאט', או ל'לא סוכר' מכילים בעיקר את תחליפי הסוכר המלאכותיים שהם בעצם גם סוכר בפני עצמם. מוצרים כגון: רסק עגבניות קטשופ, צ'יפס, תמרים, פירות יבשים ואפילו בקרקרים ובלחם המכילים כמות גדולה של סוכרים על כל תחליפיוו שמותיו כפי שציינו לעיל. חשוב מאד לקרוא מהם הרכיבים המרכיבים את האוכל שלכם על מנת להבין באיזה סוג סוכר מדובר, ובמידה והינכם חייבים להימנע מסוכר לפחות תדעו כמה ואיזה סוג מסתתר במזון אותו אתם אוכלים.

סילאן בריא יותר מסוכר?

סילאן הינו סוכר פירות המופק מתמרים המכונה בשמו הייחודי 'סילאן' אך אם נשים לב גם סוכר פירות נחשב כסוכר לכל דבר, ישנם מוצרי סילאן המעורבים עם סוכר לכן, יש שוב לשים לב לפירוט הרכיבים על המוצר. תמיד כדאי לרכוש סילאן מאה אחוז וגם דבש, כמובן שסוכר פירות המופק מהטבע עדיף על מלאכותי, אך יש להזהר ונהוג במידה סבירה עם הכמויות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית