שוקלת ניתוח שרוול? כדאי שתקראי

נשים רבות סובלות מהשמנת יתר כיום יש מגוון פתרונות שיכולים לסייע להן בירידה במשקל. שירותי הבריאות מציעים מגוון אפשרויות שאחד מהם הוא ניתוח שרוול, אם את מתלבטת כדאי שתדעי מהו ניתוח שרוול לפני שאת מחליטה (בריאות)

ד"ר אסנת רזאל | כיכר השבת |
1. מהו ניתוח שרוול קיבה?

ניתוח שרוול קיבה הוא ניתוח להפחתת משקל, שבו מסירים כ-85% מהקיבה ומותירים קיבה בצורת גליל, מעין שרוול, שהקיבולת שלה היא כ-50-80 סמ"ק. בניגוד לצורות אחרות של ניתוחים בריאטריים, שסתום היציאה מן הקיבה – השוער, והעצבים של הקיבה נותרים במקומם, ואילו הקיבה עצמה מוקטנת בצורה משמעותית, אבל התפקוד שלה נשמר.
מאחר שהקיבה החדשה ממשיכה לתפקד בצורה נורמלית, יש הרבה פחות הגבלות על המזון שמותר למטופלים לצרוך לאחר הניתוח, אולם הכמויות שהם יוכלו לאכול קטנות בהרבה. רוב המטופלים רואים בכך את היתרון הגדול ביותר של ניתוח השרוול, לצד העובדה שהסרת רוב הקיבה גורמת גם לירידת הורמון הרעב גרלין המיוצר בקיבה וכך מושגת תחושה של שובע.

היתרון הגדול ביותר של ניתוח השרוול טמון בעובדה שהוא אינו מחייב מעקף של המעיים ולכן המטופלים לא סובלים מסיבוכים כגון חסימות מעיים, אנמיה, אוסטיאופורוזיס ומחסור בוויטמינים ובחלבונים. ניתוח זה אף מתאים לאנשים שכבר סובלים מאנמיה, מחלת קרוהן ובעיות אחרות שבגללן ניתוח מעקף מהווה עבורם סיכון גבוה. זהו אחד הניתוחים המעטים שניתן לבצע בצורה לפרוסקופית במטופלים בעלי משקל עודף גבוה במיוחד, ולכן הוא זוכה לפופולריות גבוהה.

2. למי הניתוח יכול להתאים?

ניתוח שרוול קיבה מתאים לכל מטופל הסובל מהשמנה קיצונית עם ערכי BMI מעל 40 או BMI מעל 35 עם מחלות נילוות להשמנה. אצל מטופלים עם מדד מסת גוף גבוה במיוחד (50+) בדרך כלל קשה לבצע ניתוחים להורדת משקל, או שהם כרוכים בסיכון גבוה מדי. כתוצאה מכך, כאמור, ניתוח השרוול מבוצע לעיתים כחלק מתהליך דו-שלבי, כדי לאפשר למטופל לרדת במשקל לפני ביצוע הניתוח הבריאטרי המורכב יותר, לאחר שרמת הסיכון יורדת.

אצל מטופלים עם השמנת יתר חולנית ו-BMI נמוך יחסית, השרוול יכול להיות פתרון מצוין, במיוחד אם קיימות בעיות נוספות (כגון אנמיה או מחלת קרוהן), המונעות מהם ניתוח בריאטרי אחר. בנוסף, המטופלים עשויים לבחור בצורת ניתוח זו אם הם חוששים מההשפעות ארוכות הטווח של ניתוח מעקף קיבה או מתנגדים להחדרת גוף זר לגופם כבניתוח הטבעת.

3. מהם יתרונות ניתוח השרוול?

למרות שהקיבה קטנה בגודלה וכמות האוכל שניתן לאכול מוגבלת, הקיבה ממשיכה לתפקד בצורה רגילה.- חלקה העיקרי של הקיבה המייצר את הורמון הרעב גרלין מוסר ממערכת העיכול בניתוח וכך נוספת תחושת שובע.- בעיית תסמונת ההצפה (dumping) נמנעת, בגלל שהשוער נשאר ללא שינוי.- הניתוח ממזער את הסיכון ללקות בכיבים.- מונע את הבעיות הקשורות במעקף קיבה, כולל אנמיה, חסימות מעיים, אוסטיאופורוזיס ומחסור בחלבונים ובוויטמינים.- מהווה פתרון למטופלים עם בעיות המונעות מהם לעבור ניתוחים בריאטריים אחרים בשל סיכון גבוה.- מהווה פתרון לפרוסקופי למטופלים עם BMI גבוה במיוחד.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית