למשפחה ברוכה: טיפים לארגון נכון של חדר הילדים

בבית משפחה חרדית תמצאו בחדרי השינה ילדים במגוון גילאים. איך מתאימים חדר לכולם?

רוני כצמן | כיכר השבת |
באופן אידיאלי היה כדאי שילדים בגילאים שונים לא יחלקו יחד חדר. אבל לא פעם קורה שהמשפחה מתרחבת ברוך השם וילדים בני גילאים שונים נאלצים לחלוק מרחב אחד. בכתבה הבא ננסה להעניק כמה טיפים שיוכולו להקל עליך לארגן בצורה נכונה את המרחב בחדר הילדים:

מענה על צרכים שונים בגילאים שונים

חדר הילדים מחבר יחד בין מגוון פונקציות, אשר שונות במהותן: שינה, משחק, לימודים, אירוח חברים ועוד. בגילאים שונים הצרכים של הילדים משתנים- ילדים צעירים זקוקים למקום משחק, ואילו בגיל בית-ספר ילדים זקוקים לפינת לימודים שקטה בה יוכלו להתרכז בלימודים.

במידה וגודל הבית מאפשר זאת, ניתן להפריד את הפונקציות השונות לחדרים שונים- למשל חדר משחקים לילדים וחדר שינה, שיכול להיות גם מרחב שקט שמתאים ללימודים במשך היום. במידה ואין לכך מספיק חדרים בבית, ניתן לסדר פינת משחקים בסלון או בחצר הבית.

פתרונות שינה אשר חוסכים מקום בחדר

כאשר כמה ילדים חולקים חדר שינה משותף, עולה הצורך למצוא פתרונות שינה יצירתיים, אשר מאפשרים חסכון במקום בחדר.

למשל, מיטת קומותיים או מיטת קומותיים וחצי, אשר יכולה לאפשר שינה של שני ילדים יחד במיטה התחתונה או להלין בן נוער (במיטה הרחבה למטה) וילד קטן יותר (במיטה שמעליו). בנוסף ניתן למשוך מתחת למיטה הנמוכה מיטה נוספת ובבוקר ניתן לסגור אותה מחדש על מנת לאפשר חלל חופשי בחדר.

(מוזמנים לבקר כאן כדי להתרשם) על מנת לתמוך בהתפתחות רגשית בריאה, חשוב שהילד ישן קרוב לאימא לפחות בשנתיים הראשונות אחרי הלידה ורק כאשר הוא מרגיש מוכן רגשית, לעבור לחדר הילדים.

שמירה על הסדר ופתרונות אחסון

אחת הפונקציות של חדר הילדים היא אחסון- צעצועים, ספרים, בגדי ילדים ועוד. אחד האתגרים הוא כיצד לשמור על החדר מסודר, בעיקר כאשר כמה ילדים חולקים חדר אחד. המפתח לחדר ילדים מסודר טמון במציאת פתרונות אחסון מתאימים ונוחים.

כדאי שלכל דבר יהיה המקום הקבוע שלו, שידוע לילדים: מדפים לספרים, ארונית כוורת למשחקים, ארון בגדים ועוד. נסי לחשוב כיצד לנצל את החלל בצורה מרבית- במדפים הגבוהים בארון ניתן לאחסן את הבגדים שאינם שייכים לעונה הנוכחית ודברים נוספים שפחות בשימוש יומיומי.

גם מתחת למיטות יש חלל אחסון שניתן לנצל- בין אם למיטה יש מגירה נשלפת או את מוסיפה ארגזי אחסון דקורטיביים. חשוב שהארגון ייקח בחשבון נגישות ונוחות של הילדים- למשל, המדף הנמוך בארון הבגדים יהיה מוקדש לילד בן ה-4 והמדף הגבוה יותר לילד בין ה-10.

לראות את היתרונות שבחדר ילדים משותף

אמנם חדר ילדים משותף הוא לרוב תוצאה של אילוצים הקשורים לגודל הבית מול מספר הילדים, אך יכולים להיות לכך גם יתרונות. חדר משותף יכול לחזק את הקשר בין האחים, למשל הם לומדים לחלוק צעצועים ולשחק יחד.

סביבה רב גילאית מעודדת למידה בקרב הילדים הצעירים יותר ומעודדת לקיחת אחראיות ודאגה (care) בקרב הילדים הגדולים יותר. בגיל צעיר, הילד לרוב ישמח לישון בחדר עם אחים גדולים, זה יגרום לתחושת בטחון (להבדיל מלהיות בחדר לבד בחושך). ילדים מטבעם הם יצורים חברתיים, כך שהנטייה לחלוק היא טבעית.

הרכושנות ("זה שלי!”) היא לרוב תוצר של הסביבה התרבותית בה הילדים גדלים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית