קלאסית ומדהימה: המילים של קוקו

היא איננה אשת חיל במובן הרגיל של המילה, אין היא מוכרת בדרכה, בחינוך הילדים - כי אין לה. ומה היה התבשיל הכי טוב שלה? אנו לא יודעות, או אולי מידה מיוחדת שהצטיינה בה בבן אדם לחברו אף לא זה הוא גולת הכותרת * סיפור חייה אומנם לא חסר אתגרים וקשיים, אך לא מהם יצא שמה, הלא זאת גבריאל בונר שאנל, הקרויה בפי הכל- קוקו שאנל (נשים, משפחה)

רחלי איתן | כיכר השבת |
ילדה צרפתייה קטנה ויתומה מאם שגדלה בבית כפר של קרובים והמשיכה לבית יתומים, את דרכה להצלחה, מסתבר שכולנו שמענו או קראנו פעם, אבל לא רק בכך ניתן לראות בה כדמות להערצה, אומנם הבגדים, הקולקציות הקלאסה שבזמנו הייתה כה מהפכנית. הצלחה מסחררת שממשיכה עד ימנו ומסתבר שתמשך לדורות, אך כל אלו פחות רלוונטיים לתקופתנו אנו, כולנו מכירות נשים מצליחות ומוצלחות שהגיעו למקומם מאפס, וכולנו כבר יודעות שאישה לא נמדדת רק באיך היא מבשלת וכיצד היא מחנכת.

תחילה היא שחררה את הנשים דאז מתכתיב האופנה הכל כך נוקשה של שמלות צמודות, ועיצוביה היוו קריאת תגר על נורמת הלבוש של תחילת המאה ה-20 . בגדיה שהתאפיינו בעיצוב משחרור ונוח שהיווה ניגוד לשמלות הצמודות והחונקות שאפיינו את התקופה היוו תרומה גדולה לתנועה הפמיניסטית דאז.

אך אני לא יודעת מה אתכן, דווקא האמרות הציטוטים שנאספו ממנה עם השנים הם ודווקא הם הכתירו אותה אצלי כדמות רואיה להערצה, אלפי אבנים קטנטנות המרכיבות את נזר הערצה, אלפי טיפים ועצות, שניתנו ללא תמורה. אז נכון, אנו לא לובשת את בגדיה של כוהנת אופנה זו, אך כמעט יום יום אני מוצאת את עצמי במודע או בתת מודע מאמצת את עצותיה. ודווקא הן יותר מכל גזרה, ומכל בד בעל תווית בשווי של עשרות אלפי דולרים, מעניקים לי השראה דרכם היא נתנה לנו להרגיש שגם אנחנו יכולות, בהדגשה שתמיד אנחנו יכולות.

את דבריה את יכולה לתלו על המראה, או פשוט לשנן, בטוחתני כי את רובם כולנו מכירות, ואם קצת נחפש יותר לעומק, נראה עשרות אם לא מאות אמרות שפר שכל אחת מאתנו יכולה להזדהות איתן: "בחורה צריכה להיות שני דברים: קלאסית ומדהימה"- לשמור על איזון.

"על מנת להיות בלתי ניתנים להחלפה, אתם חייבים תמיד להיות שונים."- תמיד לשמור על האני. "אישה יכולה להגזים בלבוש, אך אין דבר כזה יותר מידי אלגנטי"- בכל הזדמנות- תשמרי על זה אלגנטי. "כל יום הוא תצוגת אופנה, והעולם הינו המסלול"- ניתן למצוא את היופי וההשראה בכל מקום.

ויש עוד עשרות, אז כן, אולי אין לנו את החליפות הוורדרדות שלה, ואולי כל מה שתשיג ידינו יהיה הבשום המפורסם של Chanel 5. אבל יותר מהכל יש לנו את המילים שלה, ואת הדרך לשמור על זה אלגנטי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית