'הסטטוס היהודי' של סיון רהב מאיר

עיתונאית, כתבת, מגישת חדשות, ומנחה תוכנית רדיו יחד עם בעלה השדרן והעיתונאי ידידיה מאיר, היא אמא ל- 5 (כן ירבו) ובעלת קריירה מצליחה ופורחת, אחת מנשות התקשורת המוכשרות, בשנה האחרונה קיבלה וביושר, את התואר הרבנית בשל שיעורי התורה שמכים גלים וממלאים דעה את ה' במדינתנו * הילה בן שימול בחרה את אשת השנה האישית לה, בעצם של כולנו (ראש השנה תשע"ז)

הילה בן שימול | כיכר השבת |
סיוון מכירה היטב את כיסא המגישה מקרוב, וגם השנה התיישבה עליו בטבעיות, אך מה שכן היה חדש בשבילה השנה, זו ההיכרות מקרוב עם קהל המאזינים והצופים, כבר שנה שבה מידי שבוע, היא נפגשת עם הקהל, מנגישה את פרשת השבוע והופכת אותה לרלוונטית מתמיד.היא מוסיפה בחינניות את הפרשנות שלה, מקשרת את זה בחן ובחסד לחיי היומיום ומציינת דברים שהם כ"כ אקטואליים בעבור כולנו.

הנושא המרכזי בו עסקה השנה הוא הוצאה לאור של ספרה החדש שנקרא "הסטטוס היהודי", המבוסס על קטעים קצרים מפרשות השבוע ומהחיים. אני לא זוכרת לפני כמה שנים זה היה, כשראיתי על המרקע אישה חרדית מגישת חדשות, אני זוכרת ששמחתי לראות שיש אישה כזו בערוץ 2, שמחתי לראות "אחת משלנו".

הפריצה שלה לעולם החילוני, נעשתה מבלי לפגוע בעקרונות החשובים לנו כציבור חרדי. היא הצליחה ועדיין, לשמור על אתיקה מקצועית ברמה גבוהה, ומוכיחה שמעל הכל, תורת המידות היא זו שמנחה אותה, בעיקר כשיש למעשיה השפעה על האחר. היא נעזרת לרוב, באמצעי הטכנולוגיה כגון פייסבוק ואפליקציית ה-Whatapp, ומשתמשת בהן ככלי וכמנוע צמיחה להעברת מסרים ותכנים חיוביים. אין ספק שזהו שילוב מנצח.

עם השנים סיוון נכנסה לכל בית בישראל, הצופים התאהבו, היא הצד היפה של הנשים הדתיות, למרות שהיא לא באה לייצג, היא הצד היפה של הנשים שמוכיחות שאפשר להיות אמא, רעיה, ואשת קריירה מצליחה.

בעייני משפיעה, היא אישה שמקדישה מזמנה למען הכלל, למען עוד יהודי, למען הפצת דבר ה' בעולם. ואין ספק שסיוון קוטפת את התואר בקלות, לא פעם היא נשאלה מה המטרה שלה והיא אמרה: "להשמיע את הקול של הציבור שאף אחד לא שומע, לגרום לאנשים להפסיק להתעסק בזוטות, להביא את התורה באור כזה שכולם יראו כמה הוא מאיר"

פניתי לסיוון, סיפרתי לה שבחרתי בה כאשת השנה שלי, היא התרגשה מאוד מהדברים ובענווה גדולה ענתה:

"תודה רבה על הבחירה. לא נראה לי שמגיע לי 'תואר' מיוחד, אני מכירה סביבי עוד רבות שראויות לתארים ולהכרה. כל אחת מהגיסות היקרות שלי, למשל, ורבות מהחברות שסביבי. כולן – כמוני – מנסות לשלב הכי טוב שאנחנו יודעות, ולנהל חיים של תורה, משפחה, זוגיות, ילדים, עבודה, לימודים, מטפלות, עוזרות ועוד ועוד.

אני שמחה שבשנה האחרונה אכן שיניתי קצת את סגנון העבודה שלי והתחלתי להשקיע יותר בתכנים שקשורים ליהדות. הפלא הגדול הוא שגיליתי שאני לא לבד, שעוד אנשים מחפשים תכנים כאלה, ולעוד אנשים נמאס להתנצל ולהצטדק. התברר לי שיש עוד רבים שנמאס להם שמציגים את היהדות רק כבעיה, כי הם חושבים שהיא לא בעיה אלא פתרון. ככה גם נולד הספר החדש 'הסטטוס היהודי', מתוך גישה שלא צריך לרדד או התורה או לבזות את היהדות ('תראו תראו מה עשה איזה קיצוני במאה שערים'). די כבר לחפש רק גימיקים או מריבות, במקום פשוט לדבר על הדבר עצמו: על התורה, ההלכה, ועל הפרשנים והחכמים מכל הדורות. שנה טובה!".

שתהיה לכולנו שנה טובה, מתוקה ומאירה..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית