בוקר טוב, לגברת הראשונה?

מסע הבחירות המרתק שהיה אי פעם בארה"ב, ולא בהכרח בשל היריבות הפוליטית בין הדמוקרטים לרפובליקנים. אלא ממש הרחק משם כמו באגדות - מלחמת עולם בין 'גבר לאישה' שכנגד כל הסיכויים ובחוסר התאמה לתפקיד המבוקש - הם התמודדו ראש בראש, שלפו את כל השפנים האפשריים ונאחזו בחזון אחד - כמנצח. ועוד שחקנית משנה חזקה במערכה, אשתו של - מלניה טראמפ בסופו של דבר, תהיה הגברת הראשונה? (אקטואליה)

מאמע | כיכר השבת |
כמעט יש נשיא לארה"ב, כנגד כל התחזיות הפרשנויות, ואפילו הקלף המגדרי שהיה אמור להיות המנצח והתמוסס במהלך המסע המטרף הזה. דונלד טראמפ מוביל לנשיא ארה"ב, הילרי קלינטון אחריו.

מה לא שמענו במסע הבחירות ההזוי הזה, החל ממיילים סודיים, נפילות פומביות מביכות, סערת הנשים של דונלד טראמפ, אמירות מבזות, וכלה בשלל בדיחות היסטריות (שוות במיוחד).

היה נראה למי שצופה מהצד, גם אם הוא לא מבין גדול בענייני הבית הלבן, כי במה שהוא צופה כעת - זוהי קומדיה עשויה היטב, אמנם בטקסטים מאולתרים 'לרוב', כאשר השחקנים המבוגרים נדרשים לצאת ולהכנס לדמויות של עצמם כל פעם מחדש, ולהדהים את עייני הצופה מהצד ולספק לו את התחושה שזוהי ההצגה 'הכי טובה בעיר' - בעצם בעולם.

בניגוד לכל הצגה המתחילה באות פתיחה ומסתיימת בקידה. כאן היא רק מתחילה, וכל פרק הופך להיות ארוך יותר, מצחיק יותר וטוב יותר מקודמיו.

אז לפני שיוכרז ממש באופן רישמי המועמד המוביל - כשחקן הטוב ביותר. שימו לב שבהצגה הזו היו שחקני משנה טובים לא פחות, חלקם חיזקו וחזקם אף כמעט כבשו את הדמויות הראשיות, בחלק מהפרקים. אחת משחקניות החיזוק בעונה הנוכחית היתה אישתו של.. טראמפ, מלניה. ככל הנראה שהבחירה לנאום את נאומה של מישל אובמה תתברר לנו לאו דווקא כטעות, ואולי אף בעצם היתה חלק נכבד מאסטרטגיית החזון החזקה של דונלד בעלה, על מנת שהוא יהיה הנשיא והיא תהיה הגברת הראשונה - זו שלצידו, היא חייבת לנאום לפחות פעם אחת - נאום מועתק וכמעט שלא משוכתב, העובר במשך דורות מאחת לשניה סוג של 'נאום נשי' כזה לנשים הראשונות, המלוות ותומכות בבעליהן ונבחר כנאום מנצח.

מערכות בחירות רבות וראשי ממשלות למינהם (ראה ערך בנימין נתינהו והרעיה שלצידו) במהלך כהונתם, מסע בחירתם ובכלל כל מה שמתבקש מהקונספט המאתגר שלהיות הראש.. נתקל לא אחת בהכפשות, יצירת משברים מתוזמנים ומכוונים הישר לזוגיות, כמין ניסיון להעמיד במבחן את כושר הספיגה של אותו מנהיג ביחס לזוגיות שלו, לבחון האם היא יציבה על אף ולמרות שמועות, נתונים כואבים ועוד כהנה. מלניה כנראה הצליחה לשרוד את מערך הבחירות הקשה הזה.. כאשר יוכרז טראמפ כנשיא - היא בעצם תהיה האישה המנצחת של בחירות 2016 בארה"ב.

לסיכום: אם אי פעם תהיינה מועמדות להיות 'הנשים הראשונות', אפילו בתפקיד משנה בהצגה. לא נורא אם תשתמשנה בטכניקת העתקה, רק דאגנה שהנאום המועתק יהיה ממי שכבר ניצחה. יש דבר כזה חזון, כנראה שנשים טובות יותר בלהיות האישה של.. יותר מאשר להיות הנשיאה של.., לא תמיד מי שנתפס כמשוגע, הזוי ודומיו 'לא' יכול להגיע רחוק, וכמעט מסתבר שנשים - לא תמיד צודקות!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית