מסמסת כשאת נוהגת? את נעלמת!

'תודה', 'אני בנהיגה', 'לא יכולה לדבר', 'אני בדרך'.. הודעות קצרות אלו יכולות לקצר גם חיים שלמים. תרבות נהיגה כוללת בתוכה גם הימנעות משליחת הודעות בנהיגה, הכביש הוא לא מגרש משחקים והאמירה 'כשאת נוהגת את לא מסמסת' היא לא סיסמה, זה פשוט ציווי, השמרי לך (תרבות)

מאמע | כיכר השבת |
ישבתי מולה בבית החולים היא היתה מגובסת, כאובה ובעיקר מבוהלת אמנם היא בלמה בדקה התשעים אבל את הפחד והחרדה היא לא תשכח לעולם. היא כמעט פגשה במוות ומזלה הגדול היה שהנהג שהיה מולה זיהה שהיא 'נעלמה' לכמה דקות מהכביש .. אז נכון שגברים נוהגים יותר טוב מנשים. אבל נשים חייבות להיות שם ממש בכביש גם בשביל עצמן ובעיקר בשביל הילדים. בשביל הילדים שיושבים מאחור, שחוצים את הכביש, שממתינים לך ליד הגן וביציאה מהחוג, מבית הספר ובכלל לילדים שלך שזקוקים לאמא.

מטריד לראות כי ההתמכרות לסמס בנהיגה משבשבת את ההיגיון על אל אף הסכנה הוודאית הכרוכה בדבר, על אף המודעות והמספרים המחרידים של תאונות הדרכים בגין סימוס הממשיכים לטפס, מעל 100 אלף תאונות דרכים מתרחשות בגלל שליחת סמס, חייהם של כ- 6,000 איש נגדעים מידי שנה, ויותר מ-600 אלף נפגעים בתאונות המעורבות בשיחות, סמסים או גלישה בשעת הנהיגה.

מה גורם לנהגים לעשות זאת על אף הסכנה? מדוע אנחנו לא מצליים לשלב בין שליחת הסמס לבין הנהיגה?

מחקרים קבעו כי זמן היסח הדעת בסימוס הינו 5 שניות, אם נוסעים בממוצע של 80 קמ"ש אנחנו עוברים מרחק של מגרש שלם מבלי להבחין איך אנחנו נוסעים בכלל. גם התגובות לסביבה יורדות באופן ניכר מבלי לשים לב כיצד אנו נוהגים בכלל, אנחנו גורמים לזמן התגובה שלנו להאט ב- 18 אחוזים ומגדילים את הסיכוי שלנו לעשות תאונה ב- 23 אחוזים, הפעילות המוחית הקשורה לנהיגה יורדת בזמן הסימוס ב-37 אחוזים.

אולי זה נראה לכם מספרים מחקרים ואחוזים סתמיים, אבל אלו הם מספרים המאיימים על חייכם, אלו הם המספרים שיכולים לגרום למוות בזמן נהיגה רק בגלל שאנחנו מנסים לנצל זמן, להיות בעניינים או בשל ההתמכרות להיות מעודכנים.

איך נמנעים מסימוס בנהיגה?

1. סמס תורן - מנו מישהו שנמצא איתכם ברכב שיענה ויקריא לכם את ההודעות

2. שימו את הנייד על שקט - או במקום שלא תהיה לכם גישה אליו, כי כשאין טלפון – אין הודעות.

3. הכינו לכם שירים שאתם אוהבים והיו עסוקים איתם.

4. צלצלו, אל תסמסו - לדבר יותר בטוח.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית