מדריך לילדים: כך מצחצחים שיניים קטנות

צחצוח השיניים לילדים אינו דבר פשוט כל כך, ויש סביבו לא מעט שאלות. מדריך קצר לילדים

רינה כספי | כיכר השבת |
מתי מתחילים?

התשובה פה פשוטה מאוד: כמה מוקדם ככה טוב. כדאי שהילד יתרגל לצחצוח השיניים מגיל צעיר, לא יפחד ממנו ולא יתנגד לו. בהתחלה הילד כמובן לא יכול לצחצח לבד את השיניים, לכן את השיניים הראשונות מצחצחים בעזרת "מברשת" מיוחדת שאמא שמה על האצבע.

בשלב הזה מצחצחים כמובן ללא משחת שינים, אלא עם מים לבד. בין שנתיים לשלוש שנים הילדים בדרך כל מתחילים לצחצח לבד בעזרת מברשת רגילה.

איך מצחצחים?

כיוון הצחצוח הוא מהחניכיים לקצה השן. את השיניים מצחצחים בתנועות סיבוביות. חשוב מאוד לצחצח גם את הצד החיצוני וגם את הצד הפנימי של השיניים.

מומלץ מאוד לנקות גם את הלשון. אך אם הלשון כל הזמן מתכסה בשכבה לבנה או צהבהבה, לא מדובר בבעיות היגיינה, אלא בבעיות בריאות, וצריכים לפנות לרופא.

איך מתחילים לצחצח עם משחה?

בהתחלה משתמשים בכמות קטנה מאוד של משחה, ורוכשים אך ורק משחות מותאמות לילדים. אפשר להתחיל להשתמש במשחה כשהילד כבר מבין הוראות בסיסיות ויכול לשטוף את הפה ולירוק מים.

לפעמים הילדים מסרבים לירוק ובולעים מים יחד עם המשחה. במקרה הזה ניתן לפזר בכיור מעט אבקה לא רעילה כלשהי, עדיף צבעונית (גם אבקת שוקו תעזור במקרה הזה) ולהציע לילד לשטוף את כל האבקה במים מהפה.

מתי מצחצחים?

חשוב מאוד לצחצח פעמיים ביום, אך צחצוח ערב חשוב אפילו יותר מצחצוח בוקר. אם הילד ילך לישון עם שכבה דביקה של האוכל על השיניים, החיידקים יספיקו לגרום לא מעט נזק עוד לפני שהוא יצחצח את השיניים בבוקר.

כדאי מאוד לצחצח שיניים גם אחרי מאכילים דביקים ומזיקים במיוחד, כמו סוכריות על מקל למשל.

ואם לא מצחצחים?

אם הילד מסרב לצחצח שיניים מסיבה זו או אחרת, חשוב מאוד ללמד אותו לפחות לשטוף היטב את הפה, עדיף באמצעות שטיפות פה מיוחדות.

כדאי מאוד גם לקחת את הילד לשיננית שתספר לו על חשיבות הצחצוח ותסביר לו איך עושים את זה בצורה נכונה. יתכן גם שהילד מסרב לצחצח שיניים כי יש לו בעיה מסוימת בשן או בחניכיים.

אם הילד טוען שכואב לו לצחצח שיניים, חשוב לא לראות בזה ניסיון התחמקות, אלא לטפל בבעיה בעזרת רופא שיניים. מה שאסור לעשות בשום פנים ואופן זה לאיים על הילד שלא מצחצח שיניים בביקור אצל רופא!

במוקדם או במאוחר כל הילדים מגיעים לרופא השיניים, ואף אחד מאתנו לא רוצה שהילד יראה בזה איום שהתממש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית