החדר שלה תמיד מסודר? סימן לא טוב..

היא מקפידה על סדר בחדר, לא מוכנה בשו אופן שייכנסו לחדרה, ואפילו נורא כועסת אם מישהו פתח ללא רשות את המגירה הראשונה או הזיז חלילה את השמיכה ממקומה. אמא יקרה, שימי לב, אמנם זה נחמד שהילדה שלך נקיה, אבל זו יכולה להיות הפרעה לא קלה (משפחה)

מאמע | כיכר השבת |
'אני לא מוכנה שאף אחד ייכנס לחדר שלי', 'הם תמיד מבלגנים לי הכל' ואני לא רוצה שילכלכו לי את החדר'. משפטים כאלו לעיתיים יכולים להיות נורא תמימים ואפילו משמחים, יוםי, יש לך ילדה נקייה ומסודרת! אלך לא תמיד כך הם פני הדברים. שמירה על ניקיון והגיינה סביבתית היא תופעה נורמטיבית, אך כאשר היא עוברת את הגבול, היא הופכת להיות הפרעה חרדתית, הפרעה זו באה לידי ביטוי בדחף בלתי נשלט כדי לבצע את הפעילות וההרגל הזה ששמו ניקיון. ההפרעה באה לידי ביטוי בניקיון כפייתי ואובססיבי, הדאגה שכל הזמן יהיה ניקי ומסודר בצורה יוצאת דופן ולא אופיינית. שמירה על היגיינה היא דפוס התנהגותי שמצופה מאדם בריא ועל כן קשה להבחין בינה לבין אובססיה לניקיון.

השאלה שצריכה להשאל היא מהי רמת המידתיות? האם הניקיון של הילדה גובר ברמה אובססיבית, ומפריע לה לתקשר נכון עם בני הבית, מפריע לסדר יומה? האם היא ממש נעצבת בזמן שחדרה מבולגן, מנחת הורים גילה תדמור טוענת כי מחקרים מעידים שילדים מסודרים מדי הם ילדים פחות שמחים, פחות יצירתיים, ולרוב מופנמים אמנם לא ניתן להסיק מכך הוכחות חותכות. אך במידה והחדר נקי ומסודר באופן קבוע, יש מקום לבדיקה.

בנות שגדלו בבית שמעודד נקיון באופן אובססיבי לקחו את זה עימם לנישואיהן בדכ' יש כאלו שינטשו את המנהג הזה ויהיו פחות נקיות בביתם האישי, או להיפך יש כאלו שיקצינו וזה יבוא לידי ביטוי באובססיה ולכן יש לשים לב, במידה וביתך נקיה בצורה אובססיבית, שימי לב כיע הפרעה זו יכולה להשליך במישורים אחרים עד כדי דכאון, תופעות חרדה ולהפריע לסדר יומה.

ד"ר סלמון מומחה ברפואת ילדים אומר כי ילדים חייבים לחיות בסביבה לא מאורגנת באופן קפדני, נכון וטוב להרגיל אותם להרגלי סדר וניקיון, סביבה מאורגנת באופן כפייתי יכולה לגרום לנזק נפשי.

לכן אם את מבחינה באחת מהסמינים הבאים כדאי שתבדקי:

1. היא עסוקה רוב היום בלנקות את חדרה

2. החדר שלה - הוא מבצרה האישי והיא אינה מוכנה שאף אחד ייכנס אליו על מנת שלא יתלכלך

3. כאשר יש אי סדר זה מוציא אותה מדעתה היא כועסת, מרירה וזה משפיעה עליה נפשית

4. היא איננה רוצה ללכת לחברות כי היא קשורה לדבריה באופן אובססיבי

5. סידור החדר מפריע לסדר יומה.

ניקיון זה דבר חשוב וטוב, אך כמו בכל דבר שימו לב לאיזון, גם כשמדובר בסדר וניקיון..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית