פרק ראשון: תופעת החופש - 'אימא, אני רעב'

מנצחים את החופש הגדול בגדול עם מנוחה פוקס סדרת סרטונים, טיפים ועצות לאימהות לימות החופשה ולכל יתר הימים * והפעם איך לעזור לילדינו לפתח הרגלי אכילה נכונים? מתאים לימי החופשה וגם לימים רגילים. אל תאפשרו לילדיכן לאכול יותר מדי שיאכלו את מה שמגישים להם ודי! (סדרה חינוכית)

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
(צילום אישי )
(צילום אישי )

היום מוכח שאכילה מרובה היא מיותרת ומזיקה. אין צורך להאכיל את הילד ללא הפוגה. הכינו 3 ארוחות מסודרות ליום, גם בימי החופשה המבולבלים. דאגו שהילדים לא יהיו מורעבים. ילדים רעבים מנדנדים, אוכלים כל הזמן במקום למצוא לעצמם תעסוקה אחרת, וכך יוצא שאוכלים הרבה יותר ממה שצריכים, וגם אוכלים מאכלים שאינם מזינים.

אל תכריחו את הילדים לאכול..

עם תום הארוחה פנו את הכול. אין צורך להכריח את הילדים לאכול, הם לא יגוועו מרעב אם לא יאכלו ארוחה. אם תפנו את המאכלים מהשולחן עם תום הארוחה, הם רק יבינו שלהבא כדאי להם לאכול עד שובעה

הילד צמא? דאגו שישתה מים חיים – אין סיבה לשתות משקאות אחרים. מים הם ברכה, מים לא משמינים ולא מזיקים. דאגו שילדיכם ישתו ולא ישכחו לשתות. לשם כך הניחו קנקני מים לפניהם בשעת משחק ובשעת הכנת שעורי בית בזמן הלימודים. תוכלו להכין לכל ילד בקבוק משלו, אותו ימלא בכל פעם שיגמור לשתות ויניח חזרה במקרר. ימי הקיץ חמים עד מאוד והילדים צריכים לשתות יותר מתמיד.

פרי וירק בריאים ומלאי נוזלים – אפשרו לילד בין הארוחות מהם להשלים, הכינו בביתכם מלאי של פירות וירקות מסוגים שילדיכן אוהבים. הסבירו לילד שיוכל לאכול מהם בכל עת שרעב וכך לא יהיה רעב בין הארוחות. ילד בריא, ושאינו סובל ממשקל מיותר, יכול לאכול פירות וירקות בשפע. אפשרו לילד, לפי גילו, לחתוך קוביות של פירות וירקות בעצמו. אולי בכל יום מימות החופשה יהיה ילד אחר אחראי על חיתוך הפירות, ואולי, אצלכן, דווקא עבודה משפחתית מדי בוקר תתאים.

אל תאפשרו במטבח להסתובב בבטלה – זה לא מקום משחק רק מקום אכילה. ילדים חייבים ללמוד שאוכלים אך ורק ליד שולחן המטבח, כך הבית לא יתלכלך לחינם וכך גם הילדים לא יאכלו סתם, כי בשביל לאכול יהיו חייבים לשבת ולסעוד במטבח, דבר שלא תמיד נוח במיוחד. לעומת זאת, אל תתנו לילדים להסתובב סביב המטבח. אם מסתובבים במטבח – לא פלא שמרבים לאכול.

הגישו ארוחות בזמן קבוע, במועד שלילד יהיה ידוע. - כשילד לא יודע מתי יגיע המזון, הוא אוכל מה שבא ליד כי הוא רעב. לכן ספרו לילדים מתי היום יאכלו ארוחת בוקר, מתי צהריים ומתי ערב, כך שהילדים יהיו מוכנים ולא יזדקקו למאכלי ביניים. רוצים שהילדים לא יאכלו דברים מתוקים? – דאגו שבבית לא יהיו מאכלים מזיקים.

יש לכם ארון ממתקים?

הפכו אותו לארון של פירות מיובשים, של חטיפים שנחשבים לבריאים. כשיש ממתקים בארון מתפתים לחלק לילדים, והילדים, כשיודעים שהם קיימים גם מנדנדים ומבקשים. בטלו את ארון הממתקים – אל תדאגו זה לטובת הילדים.

מספר שקלים לדמי כיס לילדים, מבטלים כל ויכוח סביב הממתקים - כל ילד יקבל מספר שקלים ויוכל לקנות לעצמו ממתקים שאוהב למשך השבוע. הילדים ייהנו לבחור לעצמם ולהחליט מתי לאכול את מה שקנו. הם ילמדו לחסוך כסף, כדי להרוויח כמה יותר, והם יחסכו באכילת ממתקים כדי לשמור לעצמם לעתיד. כך תלמדו את הילדים לחסוך וגם להסתפק במה שיש.

נוסעים לטיול?

דרך צליחה! רק אל תשכחו את זמן הארוחה. נחמד לטייל, אבל אם אתם רעבים - אתם קונים מזון מזיק בדרכים, הכינו מראש כריכים בריאים, עצרו במקום מאוורר ושבו יחד לאכול. זה חלק מהחוויה וזה גם יגרום לכך שלא תאכלו ללא הבחנה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית