כל הטיפים

התינוק החל לדבר? כך תהפכו אותו לחכם הרבה יותר

הפעוט כבר מברבר? בואו לעזור לו להיות הרבה יותר חכם על ידי שיטה פשוטה • מה עוזר לתינוק לזכור מילים ואיך עלינו לדבר אתו כאשר הוא מתחיל לדבר? • תנסו, זה פשוט (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
צרו קשר עין והמשיכו את השיחה עוד (צילום: שאטרסטוק)

בשלוש שנים הראשונות לחייו, התינוק צובר הרבה מאוד מילים. מגיל חצי שנה ומעלה הוא כבר מתחיל התקשקש: בין אם אתם מדברים אתו הרבה ובין אם הוא רק שומע את השיחות הרגילות שלכם – הוא צובר כמה שיותר מהמילים הנאמרים סביבו.

כדי לסייע לתינוק להיות "חכם" יותר, מומחים ממליצים לדבר אתו 'תינוקית'.

בואו נסביר: כדי שהתינוק יזכור מה אמרנו לו כדאי שנדבר לאט ובקול גבוה (יחסית).

לדוגמה: "הנה כדור", "איפה אוטו?", "בוא לאימא". ככל שנגיד את המילים / המשפט לאט וברור וגם נחזור עליהם מספר פעמים – אנו נקל על התינוק לזכור מה אמרנו לו וגם להבין את משמעות המילים. ונעצור לרגע. ניתן לו להפנים מה שאמרנו ונחזור על זה שוב.

וכמובן, לדבר עם הפעוט כמה שיותר. בכל מקום ובכל הזדמנות.

בואו נרד לרזולוציות:

בזמן שאתם מחליפים לו טיטול, דברו אתו ושחקו אתו. בכלל, הרבו לחייך אליו ולתת לו חום ואהבה. בנוסף, בכל הזדמנות שיש לכם, הסתכלו לתינוק בעיניים ונסו ליצור אתו שיח של הבנה. חזרו אתו על מילות מפתח ושלבו אותם במשפטים שלמים.

אם הניתוק אומר יותר מדי "לא" (מוכר בעיקר מגיל חצי שנה עד שנה וחצי) הכירו לו עוד מושגים: "חם", "אסור לגעת" ומילות מפתח נוספות. התינוק יבין שיש עוד אופציות לתשובה.

כיוון שהתינוק אוהב להתקשקש, אפילו שאנחנו לא מבינים אותו, נהנהן בראשנו, נענה: "אה, אה" ונגרום להמשכה של השיחה. שתינוק רואה שמגיבים לו – הוא ממשיך וזה מה שאנחנו צריכים (בגיל הזה), שידבר וכמה שיותר.

תינוקים מדברים (גם) עם הידיים. מסמנים לשלום, מראים שהם רוצים משהו ודוחפים אוכל שהם לא אוהבים. עזרו להם להבין מה כל תנועה אומרת על ידי מילים וגלו להם עוד סימנים מעניינים שניתן לעשות עם הידיים.

וכן, מגיל חצי שנה ומעלה זה זמן טוב להרגיל את הילד ליטול ידיים, לנשק את המזוזה ולנשק את התמונות של גדולי ישראל.

רק נחת. זה הקטן גדול יהיה!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית