כיכר השבת

הטור השבועי

דב הלברטל: הפאות הנכריות משתלטות על הרחוב הספרדי

ככל שיחלפו השנים מפטירתו של הרב עובדיה יוסף, יתפשט יותר עידן הפאות בקרב בנות עדות המזרח, ופחדו יסור מבנות העדה. כיום, הדור הצעיר של הנשים המזרחיות כבר לא עומדות בפני העניין. הטור השבועי של דב הלברטל (דעות)

260
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ז בסיון | 11.06.17
אשה חרדית, אילוסטרציה
אשה חרדית, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט פלאש 90 )

בשולי הביקור של טראמפ בסעודיה, עוררה עניין פרשה המתייחסת לאשתו ובתו. כי הן הופיעו שם גלויות ראש, דבר שעורר ביקורת רבה בקרב הנשים הסעודיות. הן טענו, במידה של צדק מוסרי מבחינתן - איך זה שהמלוכה מקבלת בכבוד מלכים נשים אלו, בעוד שהן, הנשים הסעודיות, נאלצות, גם שלא ברצונן, לכסות את ראשן, ועוד בסוגים לא מרשימים של כיסויי ראש. התעורר החשש שביקורן של הנשים הנשיאותיות, יחליש מאוד את עניין כיסוי הראש שם, ויעורר מרי של הנשים הסעודיות.

חשש דומה לא התקיים בביקורן של הנשים הנשיאותיות בארץ. כי בנות ישראל צדקניות הן, ואין חשש שהן תושפענה מגילוי הראש ומהכבוד הניתן לנשים אלו.

אבל בכל זאת קיימת השפעה מכריעה של ההחצנה בהופעה של נשות אומות העולם המערבי, גם על נשות ישראל. וזה מתייחס לפאות. אין ספק שבדור האחרון חלה מהפכה של ממש בעניין זה, בעיקר בהתחשב ביכולות הטכנולוגיות ליצור פאה טבעית, ובהליכותיהן של הגויות.

המציאות שאינה ניתנת לויכוח היא, שפאות אלו תפסו מקום בלעדי אצל נשות ישראל. כמעט בכל המגזרים. זה התקבל בבחינת גזרה שאין ציבור הנשים יכול לעמוד בה. ואולי גם ציבור בני הישיבה, במובן זה, שגם בעידן המודרני - המוחצן והמתירני - נשותיהם לא מתראות כפחותות ביחס לגויות, דבר המקל עליהם.

גם גדולי ישראל שהתירו את הפאות, ומדובר ברוב הגדולים, התנגדו למראה הטבעי שלהן. אלא שקיימת מציאות, שלא ניתן להתגבר עליה, וצא וראה היאך נוהגות נשות ישראל. זה הגיע לידי כך, שאישה ליטאית שתחבוש מטפחת או כובע, תחשב כמי שמוציאה עצמה מכלל ציבור זה. זו המציאות. והדברים נאמרים כאן ללא שמץ ביקורת, שממילא איני ראוי לה, אלא כתיאור מציאות.

גם בדור החדש שבעדות המזרח, הפאות פושטות. זאת למרות התנגדותו הנחרצת של הרב עובדיה יוסף לפאות בכלל. ככל שיחלפו השנים מפטירתו, כך גם יתפשט יותר עידן הפאות שם. פחדו יסור מבנות העדה. כבר היום, הדור הצעיר של הנשים המזרחיות לא עומדות בפני העניין. והרי תמיד ניתן לומר שבעליהן, בני הישיבות הצעירים, באים ממסורות אחרות, או שסתם דורשים את הפאות, או אפילו יטענו שאם הרב עובדיה היה חי היום היה משנה את פסיקתו. בכל מקרה, מציאות הפאות תכריע גם שם.

מאחר וכך הם פני הדברים, מתקבל הרושם, ואף יותר מסתם רושם, שבנות סמינר רבות מעוניינות בנישואין כדי לחבוש מה שיותר מהר את הפאות הטבעיות. שוב, זה לא נאמר חלילה כביקורת, אלא כתיאור מציאות. כי היותן בנות סמינר, תחת תקנות הצניעות המוצדקות, הן לא נחשבות בעיניהן עצמן כפי שבעת חבישת הפאה. שהרי אז, יותר להן, לשנות באופן מהותי את התראותן.

כך שבדורנו, כפי שהדברים התפתחו, בנות ישראל לא יושפעו חלילה מהנשים הנשיאותיות ללכת גלויות ראש. אך בהחלט מושפעות מאופן ההתראות של בנות האומות, ובכיליון עיניים יחכו ליום נישואיהן, אז יוכלו לחבוש את פאתן הטבעית. וזה אולי יתרון נוסף של הפאות, שבזכותן הן תינשאנה.

קולקציית פאות במגזר החרדי (יח"צ)

תוכן שאסור לפספס
260 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
91
דבלה אתה חתיכת טמבל סתום תפה מפגר
hahesnui190011.08.17
90
עם השיער המקורזל שלי. כל הגברים הסתכלו עלי והרגשתי חוטאת ומחטיאה. כשזכיתי להתחתן הכיר לי בעלי (גואל רצון שיחיה) את הקרטון השחור ששמים על הראש ויש רק שני חורים לעיניים, ומאז אני מרגישה צנועה לאללה. וואלה אכבר.
עליזה19.06.17
89
מעניין מה האינטרס שלו ואגב, הלברטל: למה אתה כותב "חלילה, אין לי ביקורת" הרי אתה ראש המבקרים בכל מקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גולש18.06.17

הצגת כל התגובות

88
והצדיק הזה,שמרבה להוכיח כאן באריכות,כמובן בהעתק הדבק- הוא חבד"ניק,שהולך לפי הרבי מליובאוויטש,שפסק להם:"שאפילו שהאשה הולכת למכולת-תשים פאה.והפאה זה סגולה לברכה והצלחה ועשירות...."כך הוא כותב ב"אגרות-קודש" במלא מקומות. אבל צדיק,נשמה:הרבי לא התיר פריצות אל תשכח!!!! ודי למבין (
יצחק לוי17.06.17
ויופי איננו פריצות. גם פאות יפות הן צנועות. אם זה בולט, זה כבר משהו אחר
שרה18.06.17
87
ומלכלכים נשמות נשות ישראל לעשות כסף על חשבון עולם הבא שלהן פאה עולה דולר אחד בהודו כן כן הם בונים הגיהנום שלכם ע''ח הפרנסה שלהם
הפאה>גיהינם15.06.17
86
מניין לך איך אישה מכסה את ראשה?תסתכל על אשתך ולא על אחרת!!
מפטיר בפרשת השב14.06.17
85
שטויות זו עצת הייצר !!! גזירת הגיוס והשמד היא סכנת כליה לעם ישראל
הפלס12.06.17
84
פשוט חבל זה חילול השם ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואב הלב11.06.17
אז מה זה קידוש השם, שהן נראות כמו סמרטוטיות?
שפויה14.06.17
83
הנשים האלו ירשו גיהנום הם והבעלים שלהם שהתירו להם את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מני29.06.17
ואני מצטט: "ומה שכתב [הגר"ע יוסף] שהרבה בנות הסירו הפאה, הנה לא מספיק שיחזרו איזה בנות, והעיקר הוא נשי הרבנים הראשיים, ונשי הרבנים והדיינים אשכנזים וספרדים בארץ ובחו"ל, ושום אחד לא חזר בו, כי הם יודעים שיש גדולי הפוסקים אדירים וגם חסידים גדולים, ועם כל זה התירו. ובפרט שאני הצעיר עומד להליץ בעד רוב
שמעון11.07.17
82
שזה לא הפאה אלא המראה הכללי של האישה. ואין שום איסור שאישה תיראה יפה ותתלבש יפה כל הענין הוא שלא תהיה בולטת. והרבי מחב"ד היה בעד חבישת פאה שזה הכיסוי שמכסה את כל השיער. הרי כתוב ששיער באישה ערוה והכוונה גם לשערות הראש לאחר החתונה. והרי ידוע ורואים שכאשר שמים מטפחת/כובע חלק מהשערות לא מתכסה וחלק
הודיה19.06.17
81
פאה = פריצות! פאה = לא צנוע! פאה = שקר,צביעות! סוף פסוק!
אוי ויי זמיר 18.06.17
יש מאה ושלושים מתירים, ומתוכם יש עשרות "מחייבים" ללבוש פאה. לפחות 50 מהם חיו וחיים בימינו וכמובן מדברים על "פאות ימינו". אתה מוזמן לעיין בספרי השו"ת ולהחכים. וכפי שכתב רבה של ראש העין: "ההולכות בפאה נכרית, יש להם על מי שיסמוכו, גאונים וצדיקים כהחזון איש והגאון הגדול הרב משאש זצוק"ל, ועוד ועוד... וא
ת"ח18.06.17
המצאתם תורה חדשה?
מה18.06.17
80
ויהי רצון שיפלו על אוזניים שומעות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק לוי16.06.17
ילבשו פאות, גם המיעוט שעדיין לא לובש. כך כתב מרן גאון עוזינו פוסק הדור רבי שלום משאש זצ"ל: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמ
ספרדי טהור16.06.17
79
תלמדו מהנשים שלנו המוסלמים , הלבוש שלנו המוסלמים הכי טוב וצנוע! אני גאה בלבוש ששני הנשים שלי לובשות , הכל מכוסה , אתם לא תודו שהמוסלמים צודקים , שהלבוש שלנו הוא האמת! הכי צנוע שיש. מה צנועע בזה שאתן הולכות בלבוש פרוץ?
מוחמד15.06.17
הפעם הגבת בשמך האמיתי
בצלאל16.06.17
אתה אל תדבר , אצלכם עם כל הכיסויים שלכם, יש הכי הרבה זימה וגילויי עריות, הדבר הראשון שהמוסלמים עושים במלחמות או במריבות זה לחלל את כבוד הנשים שהם תופסים, ובוא לא נשכח מה דוחף הכי חזק את המחבלים המוסלמים ללכת ולהתאבד בפיגועים. אז בבקשה...
אביבית20.07.17
בלילה אתם פורצים ביום מכוסים למה אתם מפתחים הבנות יהודיות תומכים אותם זה צנוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סגל16.06.17
78
אדם בלי תעסוקה ומשועמם
י12.06.17
77
כן את כל הגן עדן של כל הפרוצות עם הפאות היא תיקח בעזהי''ת ואז הגיהינם שלהן יוכפל וישולש
ואי ואי ואי12.06.17
למעשה, שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". בימינו כיון שנהגו ללכת עם מטפחות, כתבו הפוסקים שניתן
חיים14.06.17
76
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה31.07.17
75
אמר פעם שאי אפשר לחייב את הנשים שילכו עם מטפחות, בגלל שאם הגברים הולכים למנהטן, מסתובבים ברחובות ואז חוזרים לבית ורואים את האשה במטפחת, זה ניסיון קשה מאוד. ואלה שמתנגדים לפאות באלימות, כמו שידוע לכל אחד, הם הכי פרוצים בעריות בעולם. יושבים על האינטרנט כל היום ומסתובבים במקומות מלוכלכים לראות מה אסור
ישעיה 19.06.17
שאתה ככה כותב. צריכים לדון כל אדם לכף זכות.הניסיונות של הדור לא פשוטים... רק לסנגר שנזכה כולנו לגאולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דרון04.07.17
74
עכשיו השאלה הגדולה היא : מה זה צנוע?? צניעות זה כמובן לא למשוך תשומת לב (ותעשו טובה לא כל רעמת שיער מושכת תשומת לב). צניעות זה גם לפי מה שמקובל במקום ובתקופה. למשל, האם מישהיא שלא גורבת גרביים היא לא צנועה? (להוציא במקומות שהבנות קבלו על עצמן לגרוב גרביים) והתשובה לזה זה תלוי איפה ותלוי מתי. אפש
חדוה19.06.17
73
בשמים לא שואלים איזה עדה על כל גבר שנכשל בהירהור בגלל הפאה או פריצות מענישים בחומרה אני לא רב אבל מי ששומעת או קוראת בחדשות על אסונות זה התשובה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פאה15.06.17
הנשים הצדקניות ימשיכו להתלבש יפה כי הדבר מותר לחלוטין. גם אלה שלא הולכות עם פאה - מפצות את עצמן במטפחות בכל צבעי הקשת, ועכשיו יש משהו חדש שנראה כמו כובע טבחים. זה שיש צרות ומחלות זה בגלל אנשי לשון הרע, קנאה ומדון כמוך.
טל16.06.17
היתר יציאה לרה"ר בתכשיטין, מפורש במסכת שבת, וראה בתוס' שם (דף סד: ד"ה רבי ענני), וזה לשונו: "ואנו שאין לנו רשות הרבים גמור... הרי היא כחצר שאינה מעורבת ומותרות נשים שלנו להתקשט בטבעות ובתכשיטים". וברא"ש שם: "הלכך מותר להתקשט בחצר וכן נמי ברשות הרבים שאין רחב ט"ו אמה". ובשו"ע או"ח (סי' ש"ג סעיף י"ח):
יהונתן16.06.17
72
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמנ
יצחק14.06.17
71
ועוד דבר אלה דתיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.06.17
70
מה זה קשור פה שמי שלובשת פאה לא צנועה?
נה12.06.17
69
בודד נגד כל העולם ולבסוף הוא שרד וכולם נשכחו מודרני אותיות נמרוד
אתם נמרוד12.06.17
וגדולי עולם שהתירו פאה הם "נמרוד"?? רשע מרושע
יפתח18.06.17
68
כי מה שקובע זה הרחוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב11.06.17
אני לא יכול להביע דעה בוויכוח בין גדולים.
מחלוקת 11.06.17
67
אישה שהולכת עים פאה ישרפו אותה בגיהנם היא מכשילה את הרבים בושה גועל נפש אישה שהולכת עים פאה כל הפוסקים פסקו אין לה חלק לעולם הבא לא משנה איזה מצוות היא עושה עים היא הולכת עים פאה מחכה לה גיהנםםם קשההה קשההההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיהנם11.06.17
ישרף בגיהנום הוא מכשיל את הרבים ובפרט את הצעירים, בושה גועל נפש כל גדולי הדור פסקו שאין לו חלק לעולם הבא לא משנה איזה מצוות הוא עושה כן אפילו אם אשתו הולכת עם מטפחת, אין כזה דבר הכשר על כלי טמא ואם תטען שיש אטען שיש גם הכשר לפיאה (זה לא השוואה בכלל אייפון גרוע מפיאה מליון פעמים)
גהינום שבגהינום12.06.17
בא לא נדבר על העוה"ב של גבר שצפה בסרטון הזה!
החיים יפים2108.02.18
66
ולומר שזה היהדות 2017
ח.28.09.17
65
לכל הכותבים והכותבות למיניהם -דבר אחד ברור שכל אשה חייבת לכסות את ראשה לאחר שנישאה -בדרך כלל בחורות מחסידויות מסוימות ממשיכות בדרך אימותיהן ויש אחרות שמכסות באופן שונה --העיקר הוא לא לגלות את שערות ראשה האמיתיים כי רק זה ע ר וו ה --אין פוסק שיגיד לי ששיער זר הוא ערווה אין דבר כזה מי יתן וכולן תכסנה
מישהי19.06.17
64
יש כאלה שחושבים שנשים צריכות להסתובב ברחוב מכוערות כדי לא למשוך אף גבר... זה לא גישה נכונה אני חושבת שהגישה הנכונה היא שאשה צריכה להיות צנועה ויפה והגברים צריכים קצת לשלוט בעצמם אי אפשר להאכיל אותם בכפית ולהביא להם מול העניים רק נשים מכוערות כדי ש"לא ימשכו.." כל אחד צריך לעשות את השתדלותו הנש
ליאת19.06.17
63
באמת יש מה ללמוד מהדתיות הלאומיות בענייני צניעות. כמובן שיש כאלו שילכו עם חצי כיסוי אבל זו עצת היצר אף רב לא התיר את זה. כמו שבציבור החרדי יש מי שתלך עם חצאיות צמודות וקצרות ללא שום היתר רבני. ורבות רבות בציבור הדתי לאומי הולכות בכיסוי מלא ובבגדים צנועים ובכל זאת מכובדים. לדעתי הגברים החרדיים צריכים
ככל אשר יורוך??18.06.17
ואין שום בעיה עם זה שנשים חרדיות מתלבשות בטעם טוב ויפה. חוץ מזה המציאות היא שרוב הנשים הדתיות לאומיות לא מכסות את הראש כמו שצריך, וחלק ניכר מהן לא מכסות בכלל את הראש. על מי אתה בא לעבוד? מכאלה נשים צריך לקחת מוסר? זאת תוצאה ישירה של נשים שלא התרגלו ללבוש פאה!
גפני18.06.17
על סמך מה אתה אומר ש"רוב הנשים הדתיות לאומיות לא מכסות את הראש כמו שצריך, וחלק ניכר מהן לא מכסות בכלל את הראש" שטפו לך את המוח..זה לא נכון.
ככל אשר יורוך18.06.17
62
הפאות הנכריות הטמאות משתלטות על הכופרים!
DN15.06.17
וזה מוזר כי אתה כבר בן 51 וששה חודשים. מה נסגר עם האובססיה שלך, אתה בעצמך מעיד על עצמך שכולם בשכונה מתייחסים אליך כאל משוגע. זה היחס שאתה רוצה? בגילך המופלג לאן הגעת בחיים שלך, לרמה של כתיבת עשרה קשקושים ברצף? (50-62)
גלעד16.06.17
61
אישה עם פאה מביאה כל יום קללות על הראש של בעלה נשים צדקניות אתן אולי לא יודעות שזה לא נכון אבל תדעו שגם הפאה שהתירו זה לא הפאה הזאת שאתן שמות אז רק שיתעוררו רחמי שמיים ותבינו את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צניעות14.06.17
"ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים ו
ברוך14.06.17
אשריכם ישראל שיש בתוככם לפחות חלק זעיר שמבין את התורה ישר ולא עקום.
פזני"ק שרוף20.12.17
"בנועם קבלתי מכתבו אשר זוגתו תחי' הסכימה ללבוש פאה, ויהי רצון מהשי"ת אשר תעשה זאת בלב שמח ובעגלא דידן תראה בעיני בשר תוספת ברכה והצלחה בענינה הן הכללים והן הפרטים בבריאות הנכונה ובפרנסה לו ולכל ב"ב שיחיו" (אגרות קודש חלק ו', איגרת א'תקנ"ב).
המברך14.06.17
"לכתבה אודות כיסוי השערות שלה, אין בזה כל שאלה כלל, כיון שה' אמר ברור שלטובת האשה ובעלה וילדיהם שיחיו שלא תהיינה שערות ראשה גלויות, ודאי אשר כן הוא ואי אפשר שע"י קיום מצוות ה', יבוא כאב ראש או הדומה לזה! לדוגמא, לכתבה אשר לובשת פאה נכרית בא כאב האמור, אפשר: א. שזהו בלבול היצה"ר, שאינו רוצה שיקיימו מ
ברוך14.06.17
"שמחתי לקבל פרישת שלום מכם, וגם את הבשורה הטובה שמהיום והלאה היא חובשת פאה. והשי"ת יעזור לכם ע"י קיום הבטחתו (זוהר חלק ג' דף קכ"ו ע"א) להתברך בברכאן דלעילא, בברכאן דלתתא, בעותרא, בבנים ובני בנים. ובפרט בימים שבין פורים ופסח, שנשי ישראל פעלו לעצמם וליהודים בכלל והביאו בזה ניסים בעולם, ימים אלו הינם י
המברך14.06.17
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
ברוך14.06.17
אבל בעלת הפאה וגם החולה נפש שמדביק פה תגובות איזה גהינום מחכה להם! וגם להרבלטל וגם לככר השבב
יפית15.06.17
אתה עוד מדבר על חולי נפש? אתה נשמע דפוק בראש לגמרי
ישועה22.06.17
60
בציפורנים ומטפחת בגובה מטר שמכסה רק חלק קטן מהראש ולאכול מסטיק בקולי קולות ברחוב מאשר ללכת עם פאה ארורה
ספרדי אמיתי 12.06.17
אסור שיראה הבשר של הרגליים כלל , הכל צריך שיהיה מכוסה בבד עבה!
תורה15.06.17
אחר כך מתפלאים למה המגזר הספרדי נראה ככה. למזלנו רוב נשות בני התורה הולכות עם פאות ולא נראות בצורה שאתה מתאר, ב"ה.
בן תורה ספרדי14.06.17
מכיסוי ראש לא הלכתי. אולי אפילו יותר כי מה שציינת ממש מושל את העיניים וגם אסורים ברווקות. אגב, הפאות האלו, שהן חדשות לחלוטין, עוצבו ברגע זה, צולמו ונרארות במסך הגרוע שלי - לא לקח לי יותר מחצי שניה לקלוט שהן פאות ולא שער טבעי, אחת אחת. גויות עם פאות.
נעמי14.06.17
רואים שאת חכמה ונבונה
הילה14.06.17
59
עכשיו הוא ישפוך פה את כל ההבלים הסילופים והשיבושים שלו
טאר11.06.17
מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. יבוא קופי פייסט אחד וידחה מליוני חוברות ועלונים ודיסקים שמופצים בכל קצוות תבל, עם תעמולה נגד פאה, כאשר הכל הנפצות ומעשיות שלא היו ולא נבראו, והכל לשם המטרה הקדושה, לשכנע את כולן ללכת עם חצי מטפחת. יבורך בעל הקופי פייסט!
קורא מהמרכז14.06.17
58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גנרל20.07.17
57
נכון שהראש הערבי חושב שצניעות של אישה הוא כדי שלא יגרום מכשול לאחרים אבל הרי ביהדות צניעות היא כשל צניעות של ספר תורה שמלבישים פרוכת הכי יפה שאפשר וכמו צניעות של מלך ומלכה שרק רואי פני המלך זוכים לראות אותם. ולכן מתלבשים כמלכים הבגדים הכי מכובדים שאפשר. אלא שצריך להיזהר שלא יהיה מושך וצעקני, אבל א
דודי19.06.17
56
כתבה מטומטמת וחסרת שכל ובינה. מה אתה הכתב בא להגיד פה שצריך לחבוש פיאה ללא מצפון גם לנשים שלא נהגו כך עד כה? לכתוב את כל זה בשביל פירסומת עלובה של חנות פיאות..לא מקנאה בגיהנום של כולכםם... הרי בגיהנום יש מקום לכוללםם!! ללא הבדלי מגזרים ועדות וה יצילנו!!! נראה שכתבת ידיעות ודברים חסרי בסיס ... לפני
ללא שם18.06.17
ואתה מזדהה כאשה וקורא לו "לעיין בפוסקים". משמע אתה עיינת בפוסק כלשהו... המציאות היא שהנשים הפחותות מכסות במטפחת, והנשים הספרדיות האיכותיות לובשות פאה. ואין להם מה לפחד מגיהנום כי הפאה תביא להם רק טובה וברכה כדברי גדול הספרדים ורבה של יהדות מרוקו הגאון רבי שלום משאש: "ומה שכתב [הגר"ע יוסף] שהרבה ב
חנן19.06.17
55
שיש כאלה שעדיין טוענים שמותר פאה של היום הרי הגרי"ש אלישיב זצ"ל אסר בוודאות את הפאות של ימינו. בסרטון שנמצא ביוטיוב שואלים אותו על פאה סתם ואומר שפעם כולם הלכו אבל הפאות של היום אסורות ללא משמעות לשני פנים וגם בסרטון שצורף לכתבה רואים כמה הפאות הם. 😊מלאות ביופי והדר 😢 בקיצור ממש חבל שמ
ישראל18.06.17
◄ במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם
חונן לאדם דעת18.06.17
גם הגרי"ש אלישיב, שבעלונים ובחוברות מצטטים אותו כאוסר, ומוציאים את דבריו מהקשרם, או ממציאים בשמו וכו', אמר בוידאו שפורסם באינטרנט מפגישתו עם כמה ת"ח ("יש לנו כמה שאלות לברר"), שיש גדולים שהתעקשו על כך שנשותיהם ילבשו פאה, ומיד הביא גדול אחד לדוגמא שלא הסכים לעלות לירושלים אם אשתו תיאלץ להוריד את הפאה
אביחי18.06.17
54
פראק.מגבעת.אמבורג.למה הספרדים לובשים לבושים של פולנים?
שטרימל15.06.17
ומה אתה מבלבל את המוח, גם אתה בעצמך לובש חליפות כמו פולנים ולא כמו אבות אבותיך בפרס העתיקה.
מכלוף16.06.17
53
אידיאולוגית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה14.06.17
52
תמיד כותב עם התנשאות וזלזול ...בעיני נשארת גזען שפל עלוב ...אתה דוגמא לאדם יהיר גאוותן שאני בז לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל12.06.17
מהול טוב טוב עם גאוה שחצנות והתנשאות לכן החמור הזה כשימות הוא ימות כמו סוס עם הגאוה גם בתוך הקבר עד הגיהינם שם יטגנוהו הוא ודעותיו המפגרות והפסיכיות
מאסעוד מקאזא13.06.17
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני11.06.17
50
הרחוב הספרדי מלא פאות כבר שנים רבות. הרב עובדיה לא הצליח בענין הזה, מה לעשות?
חני28.08.22
49
היא מכסה את כל הראש ולא רואים אפילו שערה אחת...וזה גם הרבה יותר מכובד ממטפחת או כובע... ואלו שהזכירו את הפאות הלא צנועות... אני חושבת שאישה שתלך עם פאה שמושכת תשומת לב... לא צנועה כהגדרתכם... תלך עם כיסוי ראש אחר אותו חוסר צניעות... אז... עדיף פאה כי ככה לפחות לא יראו את השער...
אני הקטנה19.06.17
חזק והגיוני. צי שיחשוב קצת יתפוס את המהות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו21.06.17
זה אותו דבר!
אין שום הבדל19.06.17
ולכן התירו ללבוש פאה ככיסוי ראש מהודר וצנוע. הרי כל בר דעת מבין ששיער המונח על השולחן אין בו איסור כלשהו.
הלל19.06.17
48
אפרת פרנס כהן (24) אשת תקשורת ובעלת משרד שיווק לעסקים "בנצ'יק", גרה בגרעין התורני בלוד. פרנס כהן מספרת שמאז שהתחתנה לבשה רק מטפחות, אך לפני שנתיים החלה לגוון עם פאה. "בהתחלה לבשתי מטפחות, ובמטפחת אני מתכוונת ל: בובו+ פס נגד החלקה+מטפחת בסיס+מטפחת, ככה כל פעם, לפני כל יציאה. היו לי כאבי ראש, והאמת הר
מזרחוניקית18.06.17
בלי שום כוונה לפגוע בנשים הדת"ל המופיעות בכתבה,אינני מכירה אותן ויכול להיות שהן יראות שמים ומקפידות על קלה כבחמורה. אך צריך לומר את האמת שבציבור הדת"ל, מי שהולכת עם פאה, זה בד"כ הנשים הפחות תורניות ופעמים רבות זה בא יחד עם חצאיות קצרות ובגדים צמודים ובכלל יחד עם יחס לא מחייב להלכה- כשמתאים לי ונוח ל
מזרוחניקיתדוסית18.06.17
שאת לא מזרוחניקית, ואין לך שום קשר אליהם, אבל את מנסה להציג את עצמך ככזאת ולספר סיפורי סבתא. המציאות היא שהנשים האיכותיות בציבור הדתי לאומי מכסות עם פאה, והנשים המוזנחות שלא מקפידות על שום דבר, מכסות עם חצי כיסוי ראש וגם גרביים אין להם. יש לא מעטים פוסקי הלכה במגזר הדתי לאומי, שהתירו לנשים ללבוש פ
ידידיה19.06.17
הדחוקה של הרב מלמד, הוא מתייחס למקום שבו כולן חובשות פאות. תודה לאל עדיין אין אף ישוב או קהילה דתית לאומית שהנורמה שם היא פאות. וכן, תתפלא, יש נשים דת"ל רבות שנראות מטופחות במטפחות צנועות +גרביים. זה שאתה לא מכיר מציאות כזאת, זה אולי כי טפטפו מגיל אפס שנאת חינם שהמזרוחניקים חפיפניקים נטו.
מזרוחניקיתדוסית19.06.17
אם זה עושה לך טוב, למה לא.
שושנה20.06.17
עם היא תואכל חזיר , אני צריכה גם לאכול חזיר?
מה אכפת לי18.06.17
הפאה פעם היא הייתה "מוקצה" בציבור הדתי לאומי וסימן היכר מובהק לחרדיות, אך כיום יותר ויותר נשים דתיות לאומיות רואות בפאה את הפתרון המושלם לכיסוי ראש, נוחות ויופי. פלא שהיא הפכה לטרנד חם? עד לפני כמה שנים יכולנו לומר – 'אמרי לי מה על ראשך ואומר לך מי את', אבל בשנים האחרונות הגבולות מיטשטשים והלבוש כב
אפרת18.06.17
47
מלאכותי , זה אותו הדבר!!!
מלאכותי16.06.17
אבל למי שקצת קרא ושנה, זה משנה מאוד. כי לפי כל הפוסקים (גם לרוב הפוסקים שאסרו פאה) אין דינה כשיער רגיל ממש ומותר לקרוא ק"ש כנגדה, וזה נחשב כיסוי. וגם שיער רגיל מותר למי שאינה נשואה, זאת אומרת ששיער הוא לא ערווה בעצם ולכן שיער מלאכותי לכל היותר דומה לשיער המונח על השולחן.
גד16.06.17
46
צניעות אמיתית, כיסוי ראש מלא, חצאית ארוכה ולא כמו הז'ורנלים ברחובות שלכם. אני בשוק מחרדיות עם פאות בלונדיניות עד אמצע הגב, הכל מתנפנף, מושך מלא תשומת לב, אין מושג שהיא נשואה... חצאית צמודה עד הברך בקושי, תתביישו לכם שככה נשותיכן נראות ואתם שותקים. אשרי בעלי ומסכן הבעל שלהן שאשתו חוזרת הבייתה כשדב
שרה15.06.17
שרה צודקת
שרה צודקת16.06.17
הוא שקוף מה צנוע בזה? ברור שההפך מזה זה הכי צנוע, ההפך זה מחנסיים רחבות , כולם יודעים את האמת מה הכי צנוע , איך צריך להתלבש ולא עושים! מי שלא עושה הוא כופר!
YEHUDA15.06.17
רוב הפוסקים בימינו סוברים כדעת המשנה ברורה שמספיק שהברך יהיה מכוסה, ולא צריך גרביים. אלא שבמקום שנהגו כך, יש ללבוש גרביים. ממילא אם נהגו ללבוש גרביים שקופים, זה המנהג ואין שום בעיה של צניעות בזה. ולדוגמא אציין את הגרש"ז אויערבאך, שדעתו הובאה בספר "מעדני שלמה", וזה לשונו: "שאלתי את מרן... האם צריך ל
רפאל16.06.17
יש באלו הקוראים את עצמם חרדים , ועושים את ההפך מהיהדות! וגם יש דתיות רבות שהולכות בפריצות גדולה!
sara15.06.17
הכוונות שלך מדי שקופות... את לא דתיה לאומית, את אשה חשוכה וקנאית עם שאל על הראש.
עובדיה15.06.17
וגם מה שהיא אומרת לא נכון, כי בגלל ההמצאה המצחיקה ש"צריך שיראו שהיא נשואה" אז הדתיות לאומיות הולכות עם חצי כיסוי ראש שזה איסור דאורייתא לכל הדעות. והחרדיות עם הפאות פי 10 יותר צדיקות מהן. זה שהן מוזנחות, לא אומר שהן צנועות.
אפי15.06.17
אם האשה מתלבשת יפה ולא בולט. ומאחר שפאה הרי היא קישוט חיצוני ואין היא שערה הטבעי של האשה שאסרה התורה, יש להביא ראיה להיתר הפאה מהא דאסור להסתכל בלבוש צבעוני של אשה, דאיתא בגמ' (עבודה זרה כ:) "ונשמרת מכל דבר רע - שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו פנויה, באשת איש ואפי' מכוערת, ולא בלבוש צבע של אשה... א"ר
המסביר לצרחן15.06.17
איך אתה הופך את המקורות ומסלף. לא יאומן כמה נבל ברשות התורה אפשר להיות! ממש מחטיא הרבים!
מני15.06.17
תענה לו כמו גבר, איזה מקורות הוא סילף ולמה?
חצקל16.06.17
אני לא דוגלת בכבישת פאה, למרות יש כאלה שעדין הולכות בצניעות וגם עם פאות. כל אחת הולכת לפי הרב שלה ולכן יש את החילוקים של כן פאה לא פאה. תסתובבי במקומות שהצניעות וגם הפאות שלמות ויפות להן. מקווה שאת באמת מכסה את הראש עם כיסוי שלם ולא חצי. לא יודעת מי התיר בחלק מהציבור הלאומי דתי את כיסוי השיער בחציו
אור15.06.17
45
המציאות כיום שבה מקפידים עם בנות פנויות על כל תג בהלכות צניעות ואפילו אם כאלה שתחת גיל בת מצווה אבל כשאישה נשואה היא עושה מה שרוצה ולכן רוצות להתחתן, זה הפך התורה. עיקר הלכות צניעות דת יהודית ודת משה נאמרו דווקא בנשואה, שהיא אשת איש ואסורה לעולם.
אחד שיודע14.06.17
אין שום הבדל בדיני הצניעות בין נשואה לפנויה. בדיוק אותו דבר. יש כאלה שהמציאו שנשואה צריכה להיראות נשואה, זה גם לא נכון. אין שום צורך בהיכר שאותה אשה היא נשואה, ולא מובא בחז"ל ובראשונים. ראה בגמ' כתובות ע"ב "מכאן ל ב נ ו ת ישראל" ללא שום חילוק בין נשואה לפנויה, וכן ברמב"ם ושו"ע "אחת פנויה ואחת אשת
אבישי14.06.17
44
אלו "רבנים גדולים" בכלל התירו את הפיאות גם לאשכנזיות?? ובאיזה מצב הם התירו בזמנו את הפיאות? האם זה שייך גם היום..? לא, פשוט לצערנו כבר מזמן לא שמים על הרבנים ולא שומעים לגדולי הדור האמיתיים ועל זה כבר נאמר "פני הדור כפני הכלב"...
דרך ה'13.06.17
פוסקים מהדור הזה שמכירים את כל סוגי הפאות. לדוגמא על קצה המזלג; ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאי
משיב כהלכה25.06.17
43
שמח שיכולתי לצפות בקליפ הזה. רק בזכותך
תודה דובי12.06.17
ולא תצטרך לשטוף את העיניים עם אחרות
ספרדי טהור14.06.17
42
ממך לטובה, אכן זה ראיה שעולם התורה הספרדית לא חזק דייה ופוזלת לליטאים, הנשים הספרדיות רוצות לחקות את הליטאיות ומתרגזות על שהרב עובדיה אסר פיאות.
בס12.06.17
תגובה פשוט מטומטמת!!! עפרא לפומיא מה השטויות שאתה מוכר בסיטונאות? למי יש את הזכות לכעוס על מרן חלילה??? ומדוע אתה חושב שמקנאים בהליטאיות ????? מה כל מי שחובשת פיאה מקנאה??? הבל הבלים ורעות רוח!!!! חוץ מ להקטין לגמד ולהשמיץ את הספרדים לא עשיתה לא אתה ולא הלברטל שום תועלת בשטויות שכתבתם !!!!! אז כדאי
בתיה אמזלג14.06.17
41
דווקא יש שיפור עצום לאחר פטירתו של מרן. אבל אותך זה לא משנה. העיקר הפרובוקציה. הנה קיבלת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המתבונן..11.06.17
והילכות מרן בכל העיניינים מתקיימות גם לאחר פטרתו,,, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקלה12.06.17
והוא בעצמו היה מודע לכך. וצעק בדרשות, אך ללא הועיל. עד שלבסוף הוא עצמו נאלץ להתיר לנשים שפנו אליו, כמו שמובא בספר מעיין אומר חלק ט'.
יוסף14.06.17
אולי זה שהצניעות יורדת ויותר ספרדיות חובשות פיאה בניגוד להרב עובדיה?
תתבונן12.06.17
להלן דוגמאות מנשים ספרדיות שלבשו פאה בחייו וע"פ הוראתו האישית: ◄ לשאלת השואל, "זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הגר"ע יוסף, לאסור פאה], ענה הרב זצ"ל: "יכולה ללבוש פאה". ◄ לשאלת השואל, "בחור מישיבת "חז
יוסף חיים14.06.17
נכון מאד!!! מאיפה הבאת את הכתבה השקרנית הזו???? היום רובבב הכלות הספרדיות עקרונית מכסות את ראשן עם מטפחת!!!! והן עומדות על כך בגאון ובכח בכל תקופת השידוכים!!! מה לך ולצדיקות האלה בכלל??? חפש במקום אחר דובהלה היקר! לא כאן!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת12.06.17
כשכל הבכירים בתנועה הקדושה, הנשים שלהן עם פאות וגם הבנות... ובראשן שר הפנים ירום הודו... וגם הנכדות של הרב עובדיה, וד"ל
לוי14.06.17
40
שמעלים סרטון של אישה עם פאות.. מילא הפאה אבל לפחות שהגד היה צנוע יותר ולא קצר.. ואיך לא היה לה קר.. מסכנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור09.08.17
39
ה' יעקור אתכם
שמעון21.06.17
38
לידידי המתלהמים והיקרים לי עד מאוד השלום והברכה. אשה יכולה ואולי אפילו רצוי שתתיפה ותתקשט בטעם טוב ותראה הכי טוב שהיא יכולה להראות. להראות טוב זו לא פריצות - זו פריווילגיה (אני מקווה שאתם מבינים את משמעותה של המילה). הפירוש שאתם מעניקים למראה היפה כחוסר צניעות מורה כי יש דבר מאוד לא בריא בראש שלכם
סתם אחד19.06.17
37
כיון שהן מושכות תשומת לב רבה, ואסור לאשה לבלוט בתכשיטיה יותר מדי. איך באמת זה התפשט בציבור? כרגיל, מתוך הקצנה רבתי. כמה עסקנים פרסמו תקנון והחליטו שגדר המותר הוא "עד הכתפיים". כרגיל אספו כמה חתימות של רבנים שמוחזקים בציבור כגדולי הדור, לא משנה מי חתם באמת, מי בכלל לא חתם ומי חתם על נוסח אחר לגמרי
שמעון19.06.17
36
ותשמעו מה ראו.. פחד פחדים.. פאה זאת עבודה זרה..זה היה מותר באירופה אבל לא פה בישראל.. ואלה שהולכןת עם פאה ראיתם איך לבושות? אוי לנו... ואחרכך שואלים למה יש צרות... עזבו את הפאות נשים יקרות תתחזקו.. איך נקבל את המשיח.. הוא תכב מגיע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני16.06.17
וגם מתים קליניים זה לא דבר חדש, ובכל זאת רק בשנים האחרונות יש אינפלציה של מתים קליניים שמדברים פתאום על פאות? כל הזמן סיפרו לנו דברים רציניים על בית דין של מעלה, ופתאום משתחל לסיפור "פאות"!! האוטיסטים דיברו תמיד לענין, פתאום בשנים האחרונות מדברים על פאות... מוזר, אה? כאילו עובר לכם בראש שכולנו ת
אייזיק18.06.17
שלה לא אמינה בעליל.
שרון18.06.17
35
כולכם עושים את ההפך מהיהדות!
יאסר15.06.17
והם קבעו שפאה מותרת, ולא רק מותרת אלא אף היא הידור מצווה. אז מי אתה, בור ועם הארץ, שתדבר בשם היהדות? מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל
יהושע16.06.17
34
הרבה זה לא משנה מה נוהגות כיום הנשים דבר אחד ברור כל גדולי ישראל האמיתיים וגם אלה המתירים פאה כולם אוסרים הרב אלישיב הרב קנייבסקי הרב ווזנר אוסרים את הפאות היום שנראות כשיער טבעי כפי שמצוי כיום ולכן כל הנשים ללא יוצא מן הכלל יורשות גיהנום. אני מאימין באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת
דויד12.06.17
33
כהלכה
יהודי12.06.17
רובן מגלות את השיער מכל הצדדים, וחלקן הוריד לגמרי את הכיסוי והולך בגילוי ראש רחמנא ליצלן, מה שלא יקרה לעולם במגזר החרדי.
יחזקאל14.06.17
32
אין גדול אחד שיתיר את הפיאות שהנשים החרדיות לובשות כיום. אין גדול אחד לא בציבור הספרדי וגם לא בציבור הליטאי או בכל ציבור שמגדיר את עצמו שומר תורה ומצוות שיתיר את הפיאות של היום שרק הופכות להיות יותר ויותר טבעיות... זה גם לא נכון שרוב הגדולים התירו פיאות. שקר גמור. וגם אלו שהתירו רובם התירו בדיעבד א
באמת11.06.17
יש מספיק אשכנזיוות שהולכות עם פאות קצרות וצנועות. אבל מה, הקהל נוטה להתייחס רק לשוליים.
החיים יפים2108.02.18
31
הוא הנבל מדבר בשם ציבור שלם ומזכיר את שמו הקדוש של הרב עובדיה ומזלזל בכבודו באומרו כי הפחד יסור. גם אתה תסור מן העולם אל תדאג אתה לא תשאר כאן הרבה ואז יראו לך למעלה כמה הטור שלך והדעות שלך בזויות ומקלקלות. הפיאה היא שיער לכל דבר לכן זה לא נחשב לכיסוי ראש שנאמר שיער באישה ערוה. אז על איזה שיער התכוונ
סיגלית11.07.17
מהי דעתו של הרב עובדיה שאת כביכול מדברת בשמו ומוחה בכבודו. גם לפי שיטתו, הפאה היא לא "שיער לכל דבר". כדי להבין את דעתו האמיתית של הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, יש להקדים כי למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנ
חיים 11.07.17
לא מתירים כאלו פיאות! זה לכל הדעות פיאות ארוכות מידי ולא צנועות...
נוו ו? 14.01.18
30
מטיפה לצנועה על צניעותה,כשלעומת זאת נשים עם שאל ואפילו מטפחת תטיפנה לנשים צנועות (רק שלא לפי קיצוניותן) על כביכול פריצותן. ולא רק זאת אלא לעיתים הן צנועות בתחום אחד ופרוצות בתחום אחר ועדיין הן צדיקות בעיני עצמן, כגון אחת שהטיפה לגבירתי על פאתה כשה"צדקת" הלכה עם מטפחת אבל בתחום אחר פריצותה היתה מזע
דודי19.06.17
29
בין לחסרי הדעת ובין לברי הדעת , ש פאה זה לא כיסוי ראש , ועדיף ללכת בלא כיסוי ראש כלל , מאשר ללכת עם פאה!!!
ברור כשמש18.06.17
בור ועם הארץ שכמותך. הרי כל הפוסקים בימינו מתירים פאה, למעט הרב עובדיה ותלמידיו, והרב מאזוז. ואפילו הרב עובדיה אמר שעדיף פאה: לשאלת השואל, "בקהילה אחת בחו"ל בה כל הנשים ללא כיסוי ראש, התחזקה אשה אחת והחלה ללכת עם פאה. ואמר לה רב הקהילה, שאם לא תשים מטפחת, כבר עדיף לא כלום. ענה הרב זצ"ל: "ודאי שפאה
מאיר18.06.17
הוא לא צודק
אז הוא טעה18.06.17
מה שנכון נכון, זו האמת.
מה לעשות18.06.17
28
ולא נשכח לעולם שהוא אמר שמי שרוצה שאשתו תלך עם פאה הוא או עם הארץ או רשע! ואי אפשר להתכחש לעובדה שרוב הפוסקים (גם האשכנזים) אסרו את השרץ. והרב אלישיב אמר שהיו רק 2-3 פוסקים שהתירו וגם הם לא התכוונו לפאות של זמנינו (לפני 50 שנה)...
אליעזר15.06.17
גם לנשואות, כמו שמובא בספר המדהים "מעיין אומר" חלק ט: ◄ לשאלת השואל, "זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הגר"ע יוסף, לאסור פאה], ענה הרב זצ"ל: "יכולה ללבוש פאה". ◄ לשאלת השואל, "בחור מישיבת "חזון עובדיה
יצחק כהן16.06.17
היתה כמו מטפחת היום פאה יותר פרוצה משיער
אתה גוי16.06.17
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמנ
רוטמן18.06.17
27
לא כל הציבור של עדות המזרח הולכות או ילכו עם הפאות, כי זו דרך חייהן. מי שכן החליטה ללכת עם פאה, זה אולי כי יש בזה משהו של שלום בית.. או כדי שהבעל לא יסתכל בחוץ ויחטא בהירהורי לב. עדין, ציוויונו של הרב עובדיה זצ"וקל תמיד ישמר. והכיסוי תמיד ישאר ואני לא חושבת שהפאות שיש היום הן הדבר הצנוע ביותר
אור15.06.17
ואין חובה לספרדיות ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פ
גבריאל15.06.17
שהתירו פאה, כמו הרב בן ציון אבא שאול, הרב שלום משאש, הרב עובדיה הדאיה, הרב אליהו בקשי דורון, ועוד רבים וטובים. זה פשוט אבסורד לחשוב שכל עדות המזרח הולכים כמו הרב עובדיה בכל דבר. ובכל מקרה, גם הרב עובדיה התיר במקרים פרטיים רבים שהגיעו לפניו, מכל מיני סיבות.
מנשה15.06.17
להרהר?? באמת יש מה ללמוד מהדתיות הלאומיות בענייני צניעות. כמובן שיש כאלו שילכו עם חצי כיסוי אבל זו עצת היצר אף רב לא התיר את זה. כמו שבציבור החרדי יש מי שתלך עם חצאיות צמודות וקצרות ללא שום היתר רבני. ורבות רבות בציבור הדתי לאומי הולכות בכיסוי מלא ובבגדים צנועים ובכל זאת מכובדים. לדעתי הגברים החרדיי
ואהבת לרעך כמוך18.06.17
26
בזה הוא עסוק???וכי הוא ת"ח יר"ש מרבים שיתעסק בזה??,!!!בושה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי ספרדי יר"ש14.06.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלברטל שם רשעים ירקב12.06.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואב הלב12.06.17
23
לעניינים לא לך, מה גם שאתה לא בקי במה שקורה בציבור הספרדי האיכותי.. לעמלק דמית, המקרר את האמבטיה
ספרדי11.06.17
22
בדרך כלל הטורים שלך מעצבנים לשם שינוי הטור הזה חזק ומשעשע בו זמנית
אסתי06.06.18
21
וזה באמת כיף ושינוי מרענן. עדיין לא לובשת יום יום אבל בדרך...קניתי פאה שאין לה פוני מקדימה ומראה ממש טבעי. קניתי אצל ציפי בנאי בבני ברק (מרכז רימונים) הוסיפה לי גוונים כמו שביקשתי ויצאה מהממת. שווה
דניאלה 22.06.17
באמת, באמת. יש ימים שהכיסוי ראש מתסכל אותי, אני משקיעה ביפים ומעוצבים ודווקא מחמיאים לי עליהם אבל הפסקתי לטפח את השיער שלי וזה ניכר לעין (אני לא הולכת עם מלא). אין לי תשובות מחכימות כי אצלי כנראה הפאה תישאר עוד הרבה זמן בגדר חלום, מה שכן, לא הייתי קונה יד 2. הייתי משקיעה.
דתית לאומית22.06.17
צריך להבין שיש בורא לעולם ואמת יש רק אחת ובוא לא נשחק אותה דפוקים שלא מבינים מה הבעיה בפאה שעשויה משיער כי אם אין בעיה אז בוא נלך עם השיער שלנו הטבעי ונעשה עליו את כל העיצובים - אלא למה צריך לכסות אותו? כדי להצניע את השיער ולא לבוא בהפוכה ולכסות שיער עם שיער!! ואם את בכל זאת הולכת עם פאה לפחות אל תק
טעם25.06.17
למעשה, שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". בימינו כיון שנהגו ללכת עם מטפחות, כתבו הפוסקים שניתן
ישראל11.07.17
ממש בהמשך ההלכה שאתה הבאת כאן ,בדיוק היכן שכתבת את השלוש נקודות...... שם כתוב שצריכה לכסות על הכיסוי הבייתי כיסוי נוסף... ורק כך יכולה לצאת לרחוב שאם היא יוצאת בכיסוי אחד הרי היא מגלה את צורת שערה ואז יוצאת בלא כתובה ... לכן צריכה כיסוי על כיסוי הבית... ואתה שקרן וסלפן...
שמעון 31.10.17
זה בדיוק הקטע, שאין הבדל בין פאה למטפחת. אם פאה אסור, גם מטפחת אסור, ואם פאה מותר, אז גם מטפחת מותר. קאפיש? מי ששקרן זה רק אתה.
ירושלמי29.08.22
20
ויותר , של נשים בזמן השואה באירופה. ואין שם אחת עם פאה! הפאה הומצאה אחרי הקמת מדינת ישראל. כולם באירופה היו עם מטפחות בלבד! אף אחת באירופה לא הייתה עם פאה! תפסיקו לבלבל את המוח! אתם אומרים שצריך ללכת עם פאה , היות ואתם מרויחים על כך כסף, יש לכם עסקים במכירת פאות! אתם יודעים שפאה זה אסור , תפסיקו להי
פאה = שקר19.06.17
ואשתו, עליזה טשרניחובסקי, היתה היהודיה הראשונה בהיסטוריה שלבשה פאה. אבל זאת היתה פאת קוקו.
קוקו19.06.17
הבדיחה הזו כבר עתיקה מאוד. "עסקים למכירת פאות"... אורי סופר שכתב את הספר "עולמות של טוהר" ביקש תמונות משפחתיות, וקיבל 90 אחוז תמונות של נשים עם פאות. בדיוק כמוך (מעניין...) הוא טוען בלהט שקיבל רק תמונות עם מטפחות, ואת זה בלבד הוא פירסם... ממש "איש של אמת".
עודד19.06.17
הפאה הומצאה אחרי הקמת מדינת ישראל? אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, ומוצאו היה מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה, וש
יהודה19.06.17
פאות שוה לעצים למדורה של הג. גהנום של הבעל שמרשה לאישתו פאה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס 21.06.17
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
שמעון11.07.17
צודק,נכון מאוד
פנינה19.06.17
19
אני אומרת בפה מלא שמאוד קשה למצוא מטפחת צנועה. כמה נשים באמת מכסות את כל שערותיהן באופן המחייב ע"פ ההלכה בעזרת מטפחת? אם תתבוננו טוב... תגלו שאין הרבה נשים שמכסות את שערותיהן באמת* עם מטפחת, ולעומת זאת יש המון נשים שמכסות את ראשיהן עם פאה צנועה**. *כיסוי ראש באמת בעזרת מטפחת= כיסוי שלא מחליק. 4 כ
אסתי 19.06.17
18
גם לספרדים, וגם לאשכנזים. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמת
משה 16.06.17
17
זה רק חצר הרב עובדיה ובעלי תשובה ועדות המזרח ששמים מטפחות
aaa14.06.17
16
שטויות במיץ כנראה לא מעודכן שזכינו והרבה יותר בנות מכל המגזרים חובשות מטפחת. הרב עובדיה לעולם לא היה משנה את פסיקתו. זה לא נתון למציאות אלא הלכה זו הלכה. תתעסק בדברים שלך ולא בדברים שאינך מבין בהם
לא משנה13.06.17
וכפי שכתב הגאון רבי גבריאל צינר, מח"ס נטעי גבריאל: "ולמעשה רוב נשותיהם של גדולי ישראל במאה שנים האחרונות הלכו בפאה נכרית, וא"כ אין להרעיש על המקילים." (קובץ אור ישראל ל"ז)
שמעון14.06.17
15
בגללך עוד גברים ראו את הסרטון הדוחה הזה אולי זה גם קשור לדרכו של הגריש? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפכטל12.06.17
14
ועושות נחת רוח לבורא עולם והן מהראשונות שתגאלנה ואילו הפרוצות המעכבות בואו של משיח צדקנו בוודאי תיענישנה ברותחין הן וכל מי שהתיר להן לצאת ככה אם בכלל יש מי שמתיר העולם אינו הפקר ויש דין ויש דיין
הזהרו משיח בדרך12.06.17
מגלות את הראש, גם לרגע זה נחשב איסור דאורייתא. והרי זה שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכוסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כי
הרב טויב18.06.17
13
הפעם חבד נחלצו מבין שיניו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי שמנדי11.06.17
12
לאחר הנישואים - נפרצים כל הגבולות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני11.06.17
בלי להגזים
לללל07.08.17
11
אולי יש פיאות שמותר הפיאות קש הדוחות האילו אבל פיאות כאלו?? אתן צוחקים עלי?? על מי אתם עובדים זה אסור . נכון שזה אולי יותר יפה... אבל זה אסור. בחור התחיל עם אחת שאני מכירה וחשב שהיא רווקה בגלל פאה כמו זה. אז באמת...? תחשבו טוב עם עצמכם מה נכון...
הלו??14.01.18
10
צריך להבין שיש בורא לעולם ואמת יש רק אחת ובוא לא נשחק אותה דפוקים שלא מבינים מה הבעיה בפאה שעשויה משיער כי אם אין בעיה אז בוא נלך עם השיער שלנו הטבעי ונעשה עליו את כל העיצובים - אלא למה צריך לכסות אותו? כדי להצניע את השיער ולא לבוא בהפוכה ולכסות שיער עם שיער!! ואם את בכל זאת הולכת עם פאה לפחות אל תק
טעם25.06.17
וכן דעת הגאון רבי יהודה שפירא זצ"ל, ראש כולל 'חזון איש', ומתלמידיו המובהקים של החזון איש. בספרו "דעת יהודה" (תשובות בהלכה ובהנהגה), הובא: שאלה - "המשנה ברורה בסימן ע"ה, כתב שמותר ללבוש פאה נכרית, מלבד במקומות שנהגו לאיסור, אלא שיש טוענים שאין לדמות הפאות של אז לשל היום, ולכן מעודדים לעבור לכיסוי רא
משה11.07.17
9
ביותר בעולם עם הפיאות !!! למה להתכער עם סירי לילה על הראש נוסח המזרוחניקים, או במטפחות נוסח המערב הפרוע של ש''ס ???
אלימלך19.06.17
פאה זה ההפך מצניעות!!!
פאה זה ההפך 19.06.17
לא איזה עם הארץ שטוען שפאה זה היפך מצניעות. ולכן אם פוסקי הדור כתבו שזה מהודר וצנוע, דבריך לא שווים מאומה.
נהוראי19.06.17
פוסקי הדור אומרים שמותר לאכול כלב , לך תואכל כלב!
סמי19.06.17
תגובה תת רמה כזאת לא ראיתי בחיים שלי. מה הקשר "פוסקי הדור אומרים שתאכל כלב"?
אלי02.09.22
8
אני בטוח ומשוכנע שאם הרבנים המתירים והמחייבים יראו את הפאות של היום לא יסכימו לזה הכוונה לרבנים גדולי דור לא כל מי שיש לו פראק ושטריימל יכול ליפסוק איזו פאה מותרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדלר19.06.17
7
גם לספרדים, וגם לאשכנזים. מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמת
משה 16.06.17
6
השתכנזו חזק חזק חזק , מה הנשים של אברהם יצחק ויעקב הלכו עם - הפאה המסריחה הזו??????
him15.06.17
הרי היא חובשת מטפחת, והן כיסו ראשן ברדיד! וזה שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכוסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי
יהודה16.06.17
5
הרבנים שהתירו פאות לא התכוונו לפאות פרוצות אלה רק לפאה שלא תעבור את קו הכתף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שתגידו מי הרבנים שהתירו חצאיות? ולהסתכל על הנשים שלובשות חצאיות מעל הברך רבנים מציינים שאישה תלבש חצאית אחרי הברך בלבד!!!!!!!!!!
חרדית לא מזויפת14.06.17
ההגדרה "עד הכתף" היא הגדרה שלא מובאת בשום תשובה הלכתית כלשהי. זה לקוח מתקנון של בית ספר או סמינר, ששם כל מנהל יכול להחליט כראות עיניו על התקנות והגדרים. אבל כמובן שלא מחייב אף אחד. ההגדרה ההלכתית היא "לא לבלוט". ולכן גם אם הפאה עוברת את הכתף, כל עוד היא לא באורך מוגזם מאוד, היא מותרת. זה פשוט מג
אליאב14.06.17
4
לפני שאת מדברת על פוסקים אין לך אפילו ידיעה קטנה מי הוא פוסק הפוך לגמרי הפוסקים של הדור הם חכמי הספרדים שכל כולם מוקדש ללימוד הלכה אחרי נישואין ( ודאי שרב חיים ומרן הרב שטיינמן גדולי עולם) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
למספר 1413.06.17
3
המציאות מדברת בעד עצמה הפריצות במיטבה איך יהודיה יכולה ליראות כך? בושי לך תתבושי חצופה שכמותך
זהירות פאה=זימה12.06.17
לדעתך היא חצופה, כי היא נראית ככה? לדעתך היא לא יהודיה?
מתיתיהו14.06.17
2
בני ישיבות הספרדים גדלים עם לטאים, והשקפת עולמם בהתאם. ככל שיעבור הזמן הם יהיו יותר ויותר כמו הליטאים. כיום לצערנו אין פוסקים ספרדים רצינים שהציבור ינהר אחריהם. כולם צעירים... אז מי כן יש? הרב שטיינמן ר'גרשון אדלשטיין, ר' חיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועה11.06.17
לא חסרים פוסקי ענק ספרדיים כמו הגאון הספרדי רבי אליהו אברז'ל שליט"א, ראש אבות בתי הדין בירושלים, שכתב בהסכמה לאחד הספרים: "ואסף איש טהור, כל הפוסקים אשר פסקו והתירו פאה נכרית, ראשונים ואחרונים, חדשים גם ישנים. ואע"פ שדבר זה דשו בו רבים, לכאן ולכאן, זה אוסר וזה מתיר, אע"פ כן מצאה ידו עוד ועוד פוסקים
מרוקאי14.06.17
1
לצערנו פאות של היום מייפות יותר את ציבור הנשים ומושך תשומת לב וזה כפל לא בגדר הצניעות. ועוד יותר חמור שגדולי הדור לא מתנגדים נחרצות לכך כפי שמתנגדים לדוגמא בנושא גיוס חרדים. האם נושא זה פחות חשוב ???? להיפך יש כאן חילול ה׳ גדול פי כמה וכמה והחצאיות שבקושי מכסות את הברך עצוב עצוב עצוב....
ענת11.06.17
איפה כתוב שהאישה צריכה להיות מכוערת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה11.06.17
וצנועה בחוץ, כן להצניע כל יופי, זה לא אומר שהיא צריכה להיות מכוערת אלא שלא תמשוך תשומת לב.
אישה12.06.17
צניעות... אז בבקשה לא לכתוב תגובת שקשור להלכה
ר"נ11.06.17
צנועה צנועה צנועה ועוד פעם צנועה מכוערת בוודאי שלא אבל צנועה חובתה מדאורייתה כל כבודה בת מלך פנימה לא פרוצה בחוצות עיר ותתבייש לך חמור ופרוץ שכמותך
תתבייש בלעם12.06.17
בלעם, חמור, פרוץ... ממש כך. לא פלא שאין לך שום מושג בחז"ל ובפוסקים.
דן14.06.17
איפה כתוב שהפאה עושה את האישה יפה? התגובה שלך כל כך מצומצמת!! אישה יכולה להיות מטופחת עם פאה ועם מטפחת ומכוערת עם שתיהן!!!
סתם אזרח פשוט12.06.17
אסור לאשה לבלוט, אבל מותר לה להתייפות, ואין שום בעיה הלכתית בזה. אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני
אליהו14.06.17
אולי גם יעניין אותך
אופנה

עושות לק ג'ל? שימו לב למחקר המלחיץ שהתפרסם לאחרונה

יעל קלצקין | 22.01.23

יו, כמה שזה יפה: כך כל הפאות יראו ב-2023

יעל קלצקין | 19.01.23

שני צדדים לטבעת

הסיפור המצמרר מאחורי הטבעת של מייגן

יעל קלצקין | 03.01.23

ירוקות מקנאה

תכשיטנית: הטרנד שהולך לככב ב-2023

יעל קלצקין | 28.12.22

וְרָחוֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ: הנה טרנד שכולן אוהבות

שרי ברינר-שיפמן | 20.02.22
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

סליחה? סיכה: את חייבת את האביזר הנוסטלגי הזה

שרי ברינר-שיפמן | 19.12.21
ש

מגשימת החלומות

הסגולה עבדה: עיצבה שמלת כלה - ונמצא חתן

בשיתוף סטודיו שרה בר שי | מקודם

את הצבע הזה אסור לך ללבוש בראיון עבודה

יעל קלצקין | 21.10.21

מייגן מרקל גרמה לצבע *הזה* להיות טרנדי

יעל קלצקין | 30.09.21
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ההוכחה: כדי להיות טרנדית אין צורך לסבול

יעל קלצקין | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 23.08.21

מייגן מרקל: אלו הנעליים שכל אישה צריכה

יעל קלצקין | 27.07.21
ש

ללבוש ולצאת

עושות סוף לחולצות בסיס וריצות לתופרת

מאמע בשיתוף חן פאשן | מקודם

ביעד האהוב

לא צריך לנסוע לדרזדן: פרימרק הגיעה לפראג

כיכר השבת | 16.06.21
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

הטרנד ששולט עכשיו בעולם התכשיטים

שרי ברינר-שיפמן | 06.04.21
ש

הכי מתוקים:

מצאנו את המתנות שכל אמא תשמח לקבל

כיכר בשיתוף NEXT | מקודם

קייט מידלטון עושה זאת שוב בכחול מטריף

שרי ברינר-שיפמן | 10.02.21

למה סוודרים עם צווארון פולו כל כך טרנדיים

יעל קלצקין | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 23.11.20
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

3 חוקים שכל סטייליסטית לא עוברת עליהם

יעל קלצקין | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 15.11.20

כולן לובשות קרדיגנים ארוכים ולא רק כי קר

יעל קלצקין | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 08.11.20
ש

מצאנו 10 שמלות חגיגיות בפחות מ-200 שח

כיכר בשיתוף NEXT | מקודם