נדרשים עוד מחקרים

עושות לק ג'ל? שימו לב למחקר המלחיץ שהתפרסם לאחרונה

גם אתן לא מוותרות על לק ג'ל? ממחקר חדש שהתפרסם לאחרונה נחשף, כי עשיית לק ג'ל מעלה את הסיכוי לחלות בסרטן | מדובר במחקר ראשוני בלבד (חדשות, מאמע)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
עושה לק ג'ל | אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנים האחרונות נפוץ הנוהג של נשים חרדיות לעשות לק ג'ל בציפורניים של הידיים, אך למרות הפופולריות הרבה של הלק ג'ל, כעת מתפרסם כי ייתכן וזה מסוכן.

בכתב העת הנחשב NETURE פורסם, כי עשיית לק ג'ל - מסוכנת וזאת בגלל שהקרינה הנפלטת מהמנורה שמשמשת לייבוש הידיים (אחרי שמורחים את הלק על הציפורניים. י"ק) מביאה לתמותה של תאים ולמוטציות בDNA.

במחקרים קודמים שבוצעו - הוכח כי ריבוי מוטציות מגביר את הסיכוי לחלות חלילה בסרטן, אך החוקרים מבהירים כי מדובר במחקר ראשוני וכעת לא ברור האם המוטציות של המנורה לייבוש אכן מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן.

במשרד הבריאות מבהירים בנוגע למחקר שפורסם: "המחקר התבצע בתאים ולא בבני אדם, ולכן אינו מוכיח ששימוש תכוף בלק ג'ל ובמנורת UV, מגביר את הסיכון לחלות בסרטן העור".

"עם זאת", מדגישים במשרד הבריאות, "יש לבחון את המידע שיצטבר בהמשך ולראות מה מידת הסיכון, במידה וקיים, בשימוש במנורות אלו. במשרד הזכירו גם שקרינת UV עלולה לגרום לנזק לעור, כולל סרטן העור".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית