כיכר השבת

מחריד: הילדה הבאה יכולה להיות הבת שלך!

נושא הפגיעות במגזר החרדי הוא נושא שכמעט ואף אחד לא מדבר עליו, בנות רבות מוצאות עצמן כקרבן פעם אחר פעם ומעבר לפגיעה עצמה, הפגיעה הגדולה יתור והמתמשכת 'שאין להן עם מי לדבר על זה' * הגיע הזמן לעזור להן (פגיעות)

12
שרה (שם בדוי) | כיכר השבת | ח' בתמוז | 02.07.17
אין להן עם מי לדבר!
אין להן עם מי לדבר!
שלום!

שמי שרה (שם בדוי) ואני בת 18 מסיימת י"ב ולומדת בסמינר מוכר בירושלים. אני יודעת שלא בטוח שתראו לנכון לפרסם את דבריי אך אם כן והיה זה שכרי. רציתי להעלות על הכתב נושא כאוב במגזר החרדי.

נושא הפגיעות בבנות ישראל. כאחת שנפגעה בתור ילדה בת חמש עשרה אני לא יכולה לנסות לתאר לכם את הצער, את הכאב של אותן בנות שבגלל שהנושא הזה סגור ומסוגר אין להם מי שיענה להם תשובות שהן פוחדות לספר, לשתף. שאין להן מי שיקשיב להם, שיתן להם חיבוק, בתוך ים הבלבול הזה. אי אפשר לתאר את התחושה הזאת של כ"כ לבד למרות שאת יודעת שיש עוד הרבה כמוך..

אבל, זה פשוט נושא שמוגדר כנושא שהשתיקה יפה לו.

כ"כ לא יפה לו...

אני חושבת שזה נושא שצריך להסיר מעליו את הכפפה לפתוח לדבר, לתת לגיטימציה לבנות הללו לכאוב את כאבן. אבל יש מין שתיקה כזאת סביב הנושא הזה, שתיקה שפשוט מוכתבת מאליה, לא משהו שמישהו נתן עליה את הדעת עליה.

וגם אם כן נתן, זה היה מזמן. היום הכל כ"כ אחרת. הנושא הזה הוא נפוץ לאין שיעור. ולא רק במגזר שלנו אלא גם בחברה הכללית, אך במגזר החרדי הנושא הזה סגור ומסוגר. איך זה הגיוני שבמגזר שהערך העליון והמקודש הוא צניעות, דווקא שם זה נפגם.

למה אין שום גוף ארגון שאמור לאגד את כל הבנות האלה, שאמור להוות להם גב תומך משענת חזקה. ארגון שמוכן לתת להם תשובות לכל השאלות הקשות שמתעוררות אצלן, להסביר להן שהן לא אשמות.

איך זה הגיוני שישנם ארגונים לחולי סרטן, לאלמנות ליתומים, ארגונים לגרושות ולילדיהם, לילדים מיוחדים ולכל הדברים בעולם. אז למה למען ה'? למה לא קם עדיין ארגון שיטפל בנושא הזה. לא, אני לא מתכוונת ארגון שיחפש את הפושעים הארורים האלה.. ממש לא! את זה נשאיר לשופט הגדול - הקב"ה הוא כבר יטפל בזה.

וגם לא מתכוונת קווים לייעוץ נפשי, ממש לא. מה עם הלב השבור שלהם? לא מגיע לו מנוחה? אם תשאלו כל ילד היום איזה ארגון מחלק אוכל..הוא ישר ידע לענות, איזה ארגון פודה שביות? גם זה לא יהיה מסובך לו. אבל אם ניגש לילדה בת חמש עשרה ותשאלו אותה איזה ארגון מטפל בפגיעות? לא יהיה לה שמץ של מושג.

אני לא פונה אליכם בשבילי, אצלי זה כבר מאוחר מידי, אבל בכל הלילות האלה שלא הצלחתי לישון מרוב פחד וחרדה מרוב כאב ותסכול הבטחתי לעצמי שאני יעשה למען זה משהו. לצערי אני לא יכולה להחשף מטעמים די נהירים.

לכן אני פונה אליכן!

בשביל מאות ואלפי בנות שהשתיקה שלהם זועקת, שהמצב המבלבל הזה יכול להוריד אותם לבאר שחת ועוד אלפי בנות שעוד עתידות להפגע...ה' ישמור.

אין לנו דרך למנוע את הפגיעה רק תפילות. אבל בואו נרכך להם את המכה, נתן להם יד תומכת, ניתן להם מקום שירגישו חופשי לגשת, לשאול ולבכות, כי זה שהן צריכות יותר מהכל.

שלא יפנו לרחוב מרוב בלבול וצער כי מחקרים מוכיחים שזו אחת הסיבות לירידה מהדרך, אני לא יכולה לתאר לכם מה זה להסתובב ליד כ"כ הרבה מכרים ומשפחה ולהרגיש כ"כ לבד בעולם.

ויש המון בנות כאלה, והבנות האלה זה האמהות של הדור הבא, לא ניתן להם לסבול כך.

אני מתחננת אליכן, בואו נחולל מהפך בנושא...

כי הילדה הבאה יכולה להיות הבת שלך!!!

]]>
תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
12
יש פה תגובות שראוי שלא יאמרו. מי שלא חווה - לעולם לא יבין. אף אחד לא ביקש ממכם שמות של ארגונים, ודאי שיש. אבל אתם כבוגרים מכירים אותם וזה לא ממש עוזר, במגזר החרדי רוב הפגיעות הם מתוך הבית והעזרה צריכה להיות מבחוץ, הזעקה היתה להעלות את המודעות לצעירים והצעירות!! הורים, תשמרו על הילדים שלכם!!!
סייג לחכמה01.08.22
11
צודקת בכל מילה ! הרשויות המקומיות ו רכזות הנוער החרדיות, העובדות הסוציאליות החרדיות שכל שנה יוצאות לשוק והבנות עצמן יכולות להביא לשינוי תודעתי !!! כולנו צריכות לדעת כי " לשתוק זו לא אופציה!!!" אז בבקשה, עשינו מהפך בהכשרה,בהשכלה,במעמד האישה בכלל... הגיע הזמן לפעול ולדבר!
אסתר03.07.17
10
כבר שנה שהמודעות לדבר על הנושא הזה נכנסה לציבור החרדי!!!!
ahri02.07.17

הצגת כל התגובות

9
א. יש ארגוניים חרדים שמטפלים בפגיעות ב. אין צורך לתלות מודעות ברחובות ג. לשמחתנו בציבור חרדי לא מודעים לדברים הללו בכללי ולכן לא מנסים להתחיל עם אף אחד ובאופן ישיר הפגיעות יותר מועטות אבל אני מבינה אותך ושיהיה לך הצלחה בכמויות ללא שום פגיעות
נונונו14.07.22
8
אין הרבה סיכוי שבחורה תלך ותחשוף את עצמה לארגונים כאלה. מה שכן כואב בזה זה שילדים פוחדים לשתף בזה אפילו את ההורים, ויוצא שהם חווים הכל לבד לגמרי. ברגע שתהיה יותר פתיחות יהיה אפשר לטפל בזה באותה דרך שבה מטפלים בכל הבעיות הרגשיות והנפשיות-פסיכולוגים וכו וחוץ מזה שיש פסיכולוגים שמומחים לטיפול בנפגעי תק
אחת שאכפת לה22.05.18
7
לא נכון שרק תפילות יעזרו "שלא יהיו תקיפות ". הסוטים ימשיכו לתקוף קטינים וקטינות!! הם לא פוחדים ולא יפחדו אם לא תגישו תלונה במשטרה !!!!והמצב הולך ומחמיר . שאלה ! אם היו גונבים לכם או פורצים לכם לא הייתם מזמנים משטרה? פתאום בלרצוח נפשות תמימות עם נזק לכל החיים אנחנו
מירי05.07.17
6
צודקת בהחלט!! הארגונים שכן קיימים עדיין לא ידועים כמו שאר הארגונים שבנושאים שונים.. כל הכבוד לך!! בזכותך עוד ישתנה פה משהו .. את כותבת מדהים! גרמת לי להרגיש אחת מאלה..
נעמה05.07.17
5
מסכימה !
בלה05.07.17
4
??????? מי יודע מה טיבם?? איזה בת תעז לגשת לארגון שהיא רק שמעה עליו ולשפוך שם את ליבה???? תחשבו על זה לעומק ותבינו את כוונתי.... ואני מאחלת לכם שלא תצטרכו להבין
הכותבת05.07.17
3
לא הכל שחור ולבן... לא מכירה את המקרה של הבחורה אבל בימינו יצאו קצת מפרופורציה - וזאת בכמה מישורים 1. כל דבר נחשב לפגיעה.... ילדה שפעם מישהו הרים לה את החצאית כבר תאשים את כל הצרות שלו כל החיים באירוע הזה, היום זה אין לספר שהייתה פגיעה מינית, קצת פרופורציה. 2. לא תמיד הבחורה כל כך תמימה, אני מכירה א
אמא15.08.17
2
ב"בית חם" יש את ארגון "בליבנו" / "בנפשנו" המטפל ביקרות האלה. היעוץ מקצועי מאד ודיסקרטי מאד. מכירה את המקום מקרוב כמטפלת. הם עובדים יפה, במקצועיות רבה והעיקר על פי רוח היהדות ובצניעות רבה. צודקת, הכפפה הזו היתה אמור להיות מזמן מורמת!!
מטפלת רגשית03.07.17
1
יש את עמותת לא תשתוק ויש את עמותת מן המיצר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נטע03.07.17
ילדים

מדוע ילדים חולים מגיעים לבית הספר?

טובה אור | 11.02.24

מדריך להורים

לטובת הילד: כך תצליחו לנהל תקשורת יעילה עם הגננת

טובה אור | 05.02.24

מעורבות אימהית

אמא, מה דעתך? האם הרמה הלימודית בבי"ס מוגזמת?

טובה אור | 08.01.24

קריאה נואשת

ממטפלת לאימא: זה בסדר לשלוח ילד חולה למעון?

טובה אור | 04.01.24

מדריך לשנת ילדים

הפלישה הלילית: כיצד נתמודד עם 'פולשי השינה' הקטנים?

טובה אור | 28.12.23
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בגן החיים

איך גננת מרגישה עם פיקוח שמפריע למהלך הגן?

טובה אור | 28.12.23

מדריך להורים

כך תהפכו את המקלחת משגרה אימתנית לפעילות חיובית

טובה אור | 26.12.23

לראות את הטוב

באספת הורים: מותר להקשיב גם למילים הטובות

טובה אור | 26.12.23

טיפים בהורות

האם הורים צריכים להיות השוטרים לאכיפת שיעורי בית?

טובה אור | 25.12.23
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

בדרך למושלמות

מהו מצפון אימהי ומתי הוא מזיק לנו?

טובה אור | 25.12.23

הציצו ותהנו יחד

7 פעילויות חווייתיות של אור וחושך עם פנס לערבי חנוכה

טובה אור | 12.12.23

"שמאל דוחה וימין מקרבת"

"סטירות או ממתקים"?- האיזון בין חינוך מסורתי לחינוך מודרני

טובה אור | 03.12.23

מבוך הרגשות

"רוצה גם": כיצד נעזור לילדים להתגבר על מפלצת הקנאה?

טובה אור | 28.11.23
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

טיפים לעידוד תזונה בריאה

"הילד לא אוכל"- כיצד נתמודד עם ילד סרבן אכילה?

טובה אור | 28.11.23

מורה נבוכים

כך תצליחו להיכנס לראש של הילד ולהבין את התנהגותו

טובה אור | 14.11.23

ניווט בסקרנות

"אמא, למה את בוכה?"- כך נתמודד עם השאלות המביכות

טובה אור | 09.11.23

מנגינת ילדות

בצל הסערה: תרגילים להרגעת ילדים באמצעות מוזיקה 

טובה אור | 02.11.23
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

ראיון עם מ'- גננת מהמרכז

גננת בזמן מלחמה: איך מפנים לממ"ד 30 ילדות בדקה?

טובה אור | 30.10.23

"אני כבר יודעת הכל"

המלחמה במבט של בת שלוש שלא מקבלת הסברים 

טובה אור | 23.10.23

מבשלים יחד

במלחמה: איך תהפכו את הבישול לחוויה משפחתית מהנה?

טובה אור | 16.10.23