כיכר השבת

"סכנה" במודיעין עילית

70 אלף תושבים - וכביש גישה אחד; למה???

למעלה מ-70 אלף תושבים מתגוררים במודיעין עילית - אך הם "זוכים" לכניסה אחת לעיר אליה מוביל כביש אחד; מה קורה בזמן חירום? "זה פיקוח נפש" • חילופי האשמות בין העירייה ל'ירוקים' • צפו (הכלכלית)

79
משה מנס | כיכר השבת | י"ג בתמוז | 12.07.22
פינת הצרחנות על הסכנה של מודיעין עילית (צילומים: משה מנס, החברה להגנת הטבע, Shmuel Chen, ארכיון הכנסת | עריכה: ידידיה כהן)

"מתהפכת משאית, יש תאונה. שריפה, העיר סגורה, אין יוצא ואין בא, זה פיקוח נפש", זעק ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בדיון שהתקיים בנושא סלילת כביש חדש לעיר דרך עמק הצבאים הסמוכה למודיעין עילית.

גוטרמן הסביר כי "מודיעין עילית זו עיר שלא תוכננה מעולם, לא הייתה החלטת ממשלה להקים את העיר. בשונה ממודיעין שתוכננה כעיר לתפארת כמו שצריך עם תוכנית אב. תכננו, שיווקו, פיתחו. פה יהודים רכשו קרקעות והקימו עיר בשיטת חומה ומגדל ומה לעשות שבסופו של דבר הכל טלאים טלאים ושכחו לחשוב איך נכנסים ויוצאים. אף אחד לא חלם שהיא תגיע למאה אלף תושבים. וכל המומחים וכל מי שמבין יודע שחייבים עוד כביש גישה. כל המומחים יודעים שגם אם יהיו 10 נתיבים בכביש 446 זה לא יעבוד. אין מציאות שיהיה כביש גישה אחד לעיר".

לדבריו, "מתהפכת משאית, יש תאונה. שריפה, זה פיקוח נפש. אין יוצא ואין בא, אין גישה לאמבולנסים. יש לנו 68 לידות בשבוע, 2.5 כיתות תקניות כל שבוע. לפני שנתיים הייתה שריפה באזור לפיד ונערכו לפנות אותנו הצבא. אתם יודעים כמה זה כל שכונה? זה פיקוח נפש!".

אז מי באמת מעכב פתיחת כביש חדש ומדוע?

במסגרת התוכנית הכלכלית התקבלו פניות רבות של תושבים המספרים על מציאות תחבורתית עגומה ומסוכנת כפי שגם כותב השורות מכיר כתושב העיר. כך שהחלטנו לנסות ולבדוק, מה הסיפור ומה ניתן לעשות? התברר שמדובר בסאגה ארוכה ומורכבת, וכפי שראש העיר אמר בדבריו בוועדה: "אני מטפל בנושא 22 שנה". בנתיים, עשרות אלפי אנשים נמצאים בסכנה, שעלולה להגיע לכדי פיקוח נפש של ממש.

במאבק על הקמת כביש גישה נוסף והרחבת הכביש הקיים, שותפים עיריית מודיעין עילית ותושביו, אך גם תושבי חבל בנימין וההתנחלויות, משרדי התחבורה, הביטחון והאוצר, כאשר מי שנלחמים בו או במתווים מסוימים שהוצעו הם הארגונים הירוקים בהם המשרד להגנת הסביבה, פקיד היערות, ותושבים ממודיעין והסביבה שהקימו מטה מאבק בנושא.

באותה ישיבה בכנסת נשמעו דברים בנושא הכביש הנוסף ובנושא הקמת מכון חדש לטיהור שפכים באזור, כאשר עדות מעניינת בה נתקלתי הייתה של גוף בשם 'מגן דבורים אדום' שטענו שבניה באזור תפגע במאות דבורים נדירות ותגרום לפגיעה בחקלאות.

תיעוד של בעלי החיים בסביבה (צילום: יובל דקס, החברה להגנת הטבע)

שוחחתי עם גב' אביטל יוגב מהחברה להגנת הטבע. לדבריה: "בסוגיה הזו לעיר מודיעין עילית יש 2 בעיות. תחבורתית, שיהיה להם יציאה וכניסה טובים יותר ותחבורה ציבורית טובה יותר והנושא השני הוא יציאה נוספת לעיתות חרום, לשני הנושאים האלו יש פתרון.

"הטענה שלי היא שראש העיר גוטרמן מקדם פתרון אחד ויחיד וההתעקשות שלו היא זו שתוקעת את העיר. הפתרון שלו היא סלילת כביש נוסף מקביל ל-446 שמספרו 431 ושאמור לעבור בעמק הצבאים של חבל מודיעין.

"ההתעקשות שלו היא זו שתוקעת את הנושא. עובדתית 22 שנה הוא לא מצליח וגם היום יש התנגדויות. אני ישבתי בדיון של ועדת הפנים שעסק כולו בנושא ואני שמעתי את נציגת משרד התחבורה שאמרה שזה לא פתרון טוב ושמעתי את ועדת התכנון מחוז מרכז שהתנגדה. גם הנציגה של החברה להגנת הטבע שמעבר להתנגדות ומעבר לכך אף הביאה פתרונות אחרים, אבל הדבר הראשון הוא לעשות הפרדה בין כביש גישה לכביש חירום".

הדרך החלופית למודיעין עילית כפי שהציגו בחברה להגנת הטבע

מה זאת אומרת?

ש דרכי גישה, דרכי עפר שיכולים לשמש בזמן חירום. אני ראיתי משאיות משתמשות בדרך הזאת".

טוב, זה לא ממש דרכים. אני מכיר את האזור ואין ממש דרך...

"נכון, כי הם לא דרכים רשמיות, ברגע שזה יוכר כפתרון לשעת חרום, יכשירו ויתאימו את זה. אבל ראש העיר כעת עוצר את זה כי זה מונע את הרעיון העוועים שהתחבורה תעבור שם.

"אמרנו גם שיש בעיה שיש יציאה יחידה ולכן הבאנו יועצי תחבורה ויש כבר היום תוכניות ליציאות נוספות מתוך מודיעין עילית. הפתרונות האלה צריכות לבוא בשילוב עם הרחבה של כביש 446 היא מחויבת המציאות. זה כביש של נתיב אחד ולא יתכן. גם משרד התחבורה מכיר בזה ובזמן הקרוב אמורות להתחיל עבודות בפועל לנתיב נוסף לכל כיוון, פלוס נתיב תחבורה ציבורית.

"אני כבר אומרת שזה לא מספיק, זה רק בחלקיות, אבל אם ראש העיר היה מנתב את האנרגיות שלו להפעלת לחץ על משרד התחבורה להרחבת הכביש עוד קצת ובא לציון גואל. אבל זה לא מספיק צריך גם ששרות התחבורה הציבורית יהיה טוב יותר ואני יכול להגיד לך שמשרד התחבורה לקח על עצמו להרחיב ולשפר. כבישים נוספים לא מהווים פתרון לפקקים, זה הוכח ע"י מומחים מכל העולם.

"מודיעין עילית הוכרה כאחד מתשעת הישובים הראשונים שמשרד התחבורה יתמקד בשיפור התחבורה, התוכניות האלו קורות בימים אלו. אז אני מדברת על הרחבת 446, שיפור השרות והדבר דבר נוסף זה מחלף שילת, כיום התוכנית תקועות בשל התנגדות של עיריית מודיעין. יתכבד ראש העיר גוטרמן ויפעיל את כל הלחצים הפוליטים שלו על עיריית מודיעין שיסירו את ההתנגדויות".

נשמע שאת חושבת שיש לו הרבה יכולת לגוטרמן?

"אני שמעתי אותו כמה פעמים מדבר בלהט רב, מנופף בילדים המסכנים של מודיעין עילית כאיזה חרב בפני הגופים הירוקים ואני רוצה לפנות אליו באמצעותך ולהגיד לו ובכלל לתושבי מודיעין עילית - גם לילדים של מודיעין עילית מגיע שטח ירוק לטייל בו. גם להם מגיע שיהיה להם מקום ירוק ומלבב".

בעבר פניתי על מחצבות ודברים שקורים כאן וכולם מתעלמים...

"אני יכולה להגיד לך שעל מנת לפתור את הסוגיות ירתמו כאן כל הגופים הירוקים כדי לנקות ולהסדיר שביל יפה שיוכלו להנות יותר מעכשיו. ואין שום סיבה שלא יגיע לגם לתושבי מודיעין עילית טבע ליד הבית".

סליחה שאני חוצפן אבל אני קצת לא מאמין לך. זה כמובן לא אישי אלייך, אבל התושב כאן לא מאמין לגופים הירוקים. גם אני לדוגמה כתושב מודיעין עילית, אני גם סובל מתחבורה ציבורית שאי אפשר לסמוך עליה ולכן לוקח את הרכב. גם כשאני יורד לוואדי, הכל מוזנח, פסולת בניה, מחצבות, אבק ולכלוך. אומרים לי 'הגופים הירוקים' שהם דואגים לחיות הבר, ואני יודע שהכל מוזנח, התושב רואה רק את הרע. למה שאני יאמין שאכפת לכם רווחתו של הילד החרדי?

"בוא נפריד בן האתגר התחבורתי לבין נושא השימור. אני מזכירה לך שיש פתרונות. כביש נוסף הוא לא פתרון, מומחים מהארץ והעולם וניסיון של שנים קבעו שעוד ועוד כבישים לא יפתרו את הבעיה. הפתרון התחבורתי למודיעין עילית כרוך בכמה שלבים, הרחבה של ארבע ארבע שש, שיפור של התחבורה הציבורית ובנייה של מחלף שילת. כפי שאמרתי יש עדיפות במשרד התחבורה בתוכניות שעובדים עליהם עכשיו זה ייתן מענה טוב וראוי. ההתעקשות על כביש חדש תוקעת את העיר 22 שנה ותתקע את העיר לעוד 22 שנה".

את רואה בעיני רוחך את הוואדי כמקום מטופח ופורח? אי אפשר להאשים רק את העירייה...

"צר לי להגיד לך אבל גיאוגרפית עיריית מודיעין עילית היא האשמה היחידה בכל התשפוכת והזבל ואף על פי כן אני אומרת לך באחריות מלאה שאם ימצא פתרון אנחנו נגייס את כל הגופים שצריך והתקציבים שצריך, ננקה את המקום ונהפוך אותו לנגיש ויפה כדי שתושבי מודיעין עילית יוכלו להסתובב ולטייל במקום נקי וראוי שמרחיב את הנפש".

תודה רבה.

• • •

אחרי השיחה הזו, פניתי לנציג בעירייה והצגתי בפניו את הטענות שלה, הוא ענה לי תוך שהוא מבקש שלא אפרסם את שמו. לדבריו: "הפתרון של הכביש שהיא מציגה, הוא כביש נוסף, שאכן גם הוא יהיה בהמשך. תכלס, עם כל הכבוד לכל אלו שדואגים לצבים בוואדי, הם עצמם מתגוררים במודיעין שם יש 5 כניסות, הם באים לסיורים שלהם כאן עם הג'יפים שלהם שמזהמים את הסביבה ולא חושבים רגע על התושבים כאן שצריכים לחיות".

רגע, זה קצת דמגוגיה הנושא הזה של הג'יפים...

"נכון, אבל כל הדאגה לבעלי החיים היא צביעות ודמגוגיה. תכלס תסתכל איפה הם חיים ומה הם באמת עושים למען הסביבה. במודיעין יש 5 כניסות, הם חשבו על הסביבה? אפילו גשר אקולוגי לא עשו. אשלח לך קישור לגוגל תבדוק אם חשבו על הסביבה כשעשו כבישי ענק לאזורי תעשיה שמהם עיריית מודיעין מרוויחה כסף. גם בירושלים בנו כבישים ומחלפים ובפועל עשו פרק צבאים קטן, שמורה נהדרת, אנחנו לגמרי בעד שגם כאן יעשו שמורה, אבל לא על חשבון בעלי החיים שהולכים על 2. תן לי להגיד לך, כיום אנחנו כמאה אלף תושבים, כולם מסכימים שבעוד עשרים שנה נהיה בערך 400 אלף איש, ככה שאנחנו לקראת קטסטרופה ענקית אם לא נחשוב על העתיד".

תכלס, העסק תקוע. וכמו שהיא אמרה 22 שנה לא זז, אז אולי צריך להגיע להידברות?

"מוישה, אתה מכיר אותי לא מהיום, יש דברים שיש ביקורת על ראש העיר. אבל יש דברים שהוא עושה מעל ומעבר. אם אתה שאלת אותי על דמגוגיה, אז במקרה הזה הם דמגוגים. אם הם היו רוצים פתרון אמיתי, הם היו באים ומציעים איך אפשר לשמור על הצבאים תוך דאגה גם לבני האדם".

לא הבנתי, אכפת לך הסביבה? תראה מה קורה בוואדי עכשיו...

"אני לא מיתמם, אנחנו לפעמים לוקים בנושא של איכות הסביבה, אבל זה לא שלא אכפת לנו, רק שלא תמיד זה בראש סדרי העדיפויות. לראש העיר יש כל כך הרבה דברים לעשות וכל כך מעט משאבים. יותר קשה להתמודד מול קבוצת תושבים שדורשים שטח לבית כנסת מאשר אימהות שרוצות גינה ציבורית, אבל האמת צריך את שניהם. גם הוואדי, יש תקופות בעיקר כשיש זרימה בנחלים שהוא מלא מטיילים, אנשים מטיילים ויוצאים גם ככה עושים את השביל עד ישיבת מערבה.

"תאמין לי השטח הירוק חשוב לנו לא פחות מאשר לתושבי מודיעין שלהם יש את כל יער בן שמן ועוד מלא פארקים שיש להם בעיר, אנחנו במחסור גדול בעניין הזה. אז נכון שיש פסולת בניה בואדי אבל זה מהקבלנים שבמקביל בונים את העיר. אם היה לעירייה כאן את המשאבים היא הייתה עושה הכל, אבל מי כמוך יודע כמה היכולות ולהיכן נשקיע את האנרגיה, בשורה התחתונה אנחנו העיר שבונה שנה אחרי שנה את הכי הרבה כיתות לימוד בישראל".

ולסיום...

"תגיד לאותה גברת, שבסופו של תהליך הכביש הזה יקרה, והדרך שלה לדאוג לבעלי החיים על 4 עוברת דרך הדאגה להולכים על 2. אנחנו בעירייה נשמח לעזור לה בכל דבר שיקדם פתרון שישמור ויעזור לכל בעלי החיים. אה, עוד דבר, רוב תוואי הכביש עובר על כביש 455 שקיים כבר 80 שנה אז מה פתאום אסור? עד לפני 15 שנים כשהכביש הזה היה פעיל זה היה מותר? ככה שבעיני הסיפור כאן לא קשור ל-50 הצבאים שיש כאן. פשוט הם מתנכלים לנו דרך הנושא הזה, לעצמם הם יודעים לדאוג אבל לאחרים הם שמים את בעלי החיים ראשונים".

אוקי תודה. אמסור...

אגב, בשיחה עם נציג עיריית מודיעין, הוא אמר לי שאין התנגדות מצד עיריית מודיעין לבניית המחלף ושאם יש התנגדות הרי שמדובר במועצת חבל בנימין, שבין כביש 443 למודיעין עילית.

תוכן שאסור לפספס
79 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
בעיר שכולה תורה אין צורך במכוניות ומשאיות אינן מתהפכות, וככל שיהיו פחות מכוניות, פחות יידרסו ילדים וילדות.
נביא אמת12.07.22
40
גם אני בעד להחליף את ראש העיר ! נחנקנו !
תושב העיר15.07.22
למי תחליף?
קסניק18.07.22
39
יש שם יותר מ82 אלף תושבים
ישראלי13.07.22

הצגת כל התגובות

38
רק כשסמוטריץ היה שר התחבורה דברים זזו והחרדים לא טפשים רואים מי עוזר להם וד"ל...
איש יהודי13.07.22
37
לא הבנתי את הנאום של הגברת הגברת טוענת שגוטרמן עושה חבילה בין החירום ליום יום והיא בעצמה עושה חבילה בין הפתרונות שחייבים לעשות אותם שזה רק אם יעשו הרחבה לכביש 446 + מחלף + הרחבה לכל הכביש ולא רק במקומות שיש כבר אישורים מה החבילה הזאת??? צריך עוד יציאה? צריך צריך הרחבה ? צריך צריך מחלף? צריך צריך יצי
שמויגר14.07.22
36
הכל עסקנות לשמה!!!! לא אחד לא אכפת ממכם
חני13.07.22
35
כדאי להזכיר כאן שבצלאל סמוטריץ כשהיה שר התחבורה דאג לכביש ובזכותו היום הפקק בכניסה לעיר הרבה יותר קצרה והדרך לוקח חצי זמן ממה שלקח לפני שהוא ניהיה שר התחבורה. (כותב את זה אחד שנוסע כל היום פעמיים על הכביש הזה כבר כמה שנים).
יעקב13.07.22
אני לא מבין למה רק גוטרמן צריך לריב שכל היושובים ליד והתושבים גם יריבו
קסניק18.07.22
34
בשלב ראשון מכנים בפנינו את השיח הפוליטי הבריא כ"לשון הרע" ו"ביטול תורה". לקראת הבחירות עושים לנו "חיזוק" ב"שמירת הלשון" וב"והגית בו יומם ולילה" וכדי שלא נכשל חלילה בלשון הרע ובביטול תורה עוזרים לנו אומרים לנו למי להצביע. רק אחרי הבחירות אנחנו מגלים שלנבחרים לא ממש אכפת מהמצוקות שלנו.
רפאל12.07.22
33
עיריית מודיעין עילית יודעת לקחת כסף ולא לעשות כלום, רק בניית ישיבות בראש שלה. ראו ערך גני מודיעין. יצרו כפר ערבי במו ידיהם, את הכסף ידעו לקחת. בושה.
שירי13.07.22
32
חשבתי שכולם שם בני תויירה שאין להם רכבים
דודי13.07.22
מה הקשר ילד קטן וטיפש
תלמיד חכם13.07.22
אז חשבת. גם בתכנון העיר חשבו כמוך, ולכן מצוקת החניה שם מהגבוהות בארץ, מתחרה רק עם תל אביב.
חיים13.07.22
31
מה זה הכותרת למה??, כי הם סוג ג לעטנתם חרדים
אלי13.07.22
30
ראש עיר היודע שהשרדותו הפוליטית תלויה בקולות הציבור, ידאג לרווחת הציבור. ראש עיר היודע שהשרדותו הפוליטית תלויה בכמה עשרות "ראשי מוסדות" המתפקדים כ"קבלני קולות" בשיטת "ועשית ככל אשר יורוך", ידאג קודם כל לאותם "ראשי מוסדות", ובינתים הציבור סובל.
רפאל12.07.22
29
למי שלא יודע מדובר במאה אלף תושבים כולל העיר התחתית קרי אלפי יחידות דיור .תוסיפו על זה את תושבי נילי נעלה טלמון נריה בית אריה אלעד פתח תקוה ועוד שמשתמשים בכביש זה לכיוון מודיעין וירושלים תגיעו לכביש בעל נתיב אחד .לרבע מיליון תושבים פשוט הזוי. ובנוסף אין בית עלמין מסודר שאפילו מושבים בעלי חמישים משפ
מיכל.13.07.22
28
תמשיכו לבכות ולהתבכיין ועוד שנה תרוצו כמו עדר מטורפים ותמחקו כל מועמד שרוצה לדאוג לתושבי העיר והכל בשם המצווה הגדולה של "ועשית..." כאילו שיש איזה שהם ''גופי תיירה'' שתלויים במערכת הבחירות במ''ע תראו מה הולך באלעד וביתר לקנאות... ראשי הערים שם חרדים למהדרין ועובים אצל התושבים על כל המשתנים אבל לא לשכ
קסניק 13.07.22
27
גוטרמן הוא ראש עיר מצויין הוא מתמודד עם בניית עיר שמעולם לא תוכננה וחבל שלא הבאת את כל דבריו שנאמרו בדיון. לא הכל כזה פשוט. ובגדל משה, אני מעריך מאוד את זה שהסכמת לעלות ולדבר על הנושא. זה חשוב מאוד. יש לך אומץ רב. באמת.
בנימין חסיד13.07.22
אחלה ראש עיר ... תחבורה ציבורית בק''ס ניסתה? לא מומלץ... גם כשסוף סוף מגיע אוטובוס הוא מלא ומטונף וישן אוהבים אותך גוטרמן ''איש עשייה''
קסניק 13.07.22
מסכים איתך לגמרי. ותודה רבה לך על כל הפעילות בועדת הקשר ולא רק.
אחד13.07.22
גוטרמן לא ראש עיר טוב!!!!!! מה קשור שהעיר לא תוכננה לכן צריך לבנות את שדרות בית שמאי לאורך כמעט עשור????? וזה רק נקודה אחת ויש עוד הרבה הזנחות כאן בעיר... הכונו הכונו לבחירות בעוד שנה הולכים לעבוד קשה עד שהגוטרמן הזה יעוף לנו מהעיניים....
תושב מודיעין עילית 13.07.22
קודם כל תשלם ארנונה כמו כל עיר חילונית ואז תדבר
תמיד חושב18.07.22
26
איפה שיש בהנהגה חרדים הכל מתחרבן ומתקלקל לחלוטין .. כחרדי אני אומר מפורש אסור לתת את כיסא ההנהגה לחרדים .. הסוף של זה רע ומר !
מנחם13.07.22
חחחחח עלאקקק חרדי לך חתיכת מתחזה
דוסי13.07.22
איני כדאי הכריע בשאלה אם אומרים בארץ ישראל "דינא דמלכותא דינא". אני רק רואה שבמקומות שמעודדים את הציבור לזלזל בחוקי ה"ציונים", מתרבים שם השחיתות והניהול הכושל.
רפאל13.07.22
זה שאתה מזלזל בעצמך זה לא אומר שאחרים לא טובים
תמיד חושב18.07.22
25
מה קורה פה?!!! למען ה'??!!! ממש גרמניה!!! חשוב להם הדבורים והצבאים לפני בני אדם???!!! הנאצים ריחמו על נמלים ולא על בני אדם!!! ואח"כ יפתחו וועדת חקירה כמו במירון למה לא טיפלו בנושא קודם??? כשח"ו התחזיות יגשימו את עצמם???
רוחה13.07.22
24
תקנון לשעת חירום קובע כמה יציאות צריכות להיות ... ותנו לחיות לחיות אך לא על חשבון חיי אדם!!! אלה מתוך מידת הרחמים לאפשר מקום שיותאם לצורכי החיות....
צדקיהו13.07.22
23
יש לי כבוד גדול והערכה למה שראש העיר עושה השאלה היחידה היא, למה הכביש גישה היחיד שעכשיו יש. למה אותו לא עשו 2 נתיבים כבר לפני 10 שנים??????? יש אישורים, תקציבים והכל. האם יתכן שזה בשביל להפעיל לחץ??? כי אם כן, האסטרטגיה נכשלה ובגדול
תושב13.07.22
כי מר גוטרמן הנכבד לא חייב כלום לאף אחד כי הוא לא נבחר בבחירות אלא העדר מזוכיסט שמצביע לו פעם אחר פעם
קסניק 13.07.22
22
לפני הרבה זמן אמרתי לעצמי אם על דבר כזה החכ"ים החרדים ולא משנה ספרדים או אשכנזים לא מאיימים להפיל ממשלה הם לא יכולים לשרת את הציבור כי אין לב וזה מספיק רק על הדבר הזה דוד המלך נתן פתרון מיידי עם ישראל בדוחק שיפשטו בגבול ויהיה להם פרנסה ברוך אומר ועושה מיידי ובלי הבטחות יש לחפש רק סוג אנשים כאלה שעל
חד וחלק12.07.22
21
אחלה שפתחת את הנושא, ועכשיו סדרת כתבות על התח''צ בק''ס, שינוי דחוף, יאללה גוטרמן לך.
תן שכוייח13.07.22
20
אבל למה בחרתם לגור בעיר עם פקקים קבועים? תעברו לפריפריה, יש מלא מקום וימבה דרכי גישה
אופקימאי13.07.22
לא חשבנו שיש כאלה שיותר חשוב להם שחיות יהיה יער שלם ולבני אדם לא יהיה איך להגיע לבית חולים
תמיד חושב18.07.22
19
אני הוריתי לכל בני משפחתי לא לשים פתק של שס או ג' זה בהחלט סיבה גדולה וממשית להפסיד העולם הבא שלו. כי בתי יעקב/תלמודי תורה/ישיבות/סמינרים במתכונת הנכחית המעוותת מהווים עבורנו חורבן היהדות לפרט וגם לכלל ישראל. משום עת לעשות לה'-חובה על הורה ששולח ילדיו למוסדות חרדים להשגיח עליהם בעינא פקיחא, כיון ש
איש קרית ספר13.07.22
אחרי שהפכו את ה"עצמאות החינוכית" לדרך התעשרות קלה, לא נותרה לנו ברירה אלא חינוך ממלכתי חרדי.
רפאל13.07.22
זה שלא תשים פתק ג' או שס זה יעזור ??? טיפש!!!!!!!!!!! ומסכ ילדיך אם לדעתך המנהלי מוסדות לא עושים עבודה טובה אצליך המצב גרוע יותר כי אתה בתור אבא עושה עבודה גרועה אז שים תשמות שלהם לתפילה ונתפלל עליהם שיחזיקו מעמד כי אין להם במה להחזיק....
רק ג'13.07.22
מצטער לומר אבל ידידי המלומד ככל הנראה סובל ממזוכיזם רציני אתה מצביע במשך שנים לאותן מפלגות ובתמורה מה שאתה מקבל זה כלום אחד גדול איחוליי להתפקחות מהירה לך ולכל העדר המתומתם שנותן את הכוח שוב ושוב לפוליטיקאים שלא עושים כלום חוץ מלחמם כיסאות ולקבל משכורות וג'ובים
קסניק 14.07.22
כאילו יש איזה קשר בין הצבעה למפלגה חרדית לבין הצלחה בחינוך הילדים.
רפאל13.07.22
יפה
אני!14.07.22
לגמרי לא נכון אבא שלי מחנך כבר מעל 20 שנה עם משכורת כמעט מינימום 6 ימים בשבוע כי אין יום חופשי והורים שבעצמם לימדו אצלו מתעקשים שבניהם ילמדו גם כן אצלו
בן של מלמד13.07.22
יש הרבה שפותחים סתם(כבוד כסף)אבל אין דבר שנפתח סתם הכל משמים ודרך אגב בתור בחור קסניק אני חושב שעיקר הבעיה היא באברכים שמסתכלים בעין עקומה(כמובן יגידו שזה לשם שמים) על מי שסטה קצת מהדרך ואז הוא מרגיש רחוק מהקהילה והדרך משם קצרה
תמיד חושב18.07.22
18
מסמל את השקפת עולם של התושבים שם.... יש רק דרך אחת בעולם וזה רק הדרך שלי ..... אין אך אחד אחר עם דעות אחרות ..... תהנו
שפוי13.07.22
17
אני חוזר בתשובה גר במודיעין עילית יש הרבה דברים טובים ומתוקים אבל יש קצת דברים שגורמים לי. כמו הטיפול בצרכים בסיסיים של הנפש. לא מאשים, רק משתף. תודה רבה לכם.
נאור12.07.22
16
אל תשכחו שאנשים בקס לא משלמים מיסים , לכן אין תקציבים כמו במודיעין הסמוכה. כל אחד שיבדוק טוב כמה מיסים שילם בכלל לפני התלונות
חרדי מקריית ספר13.07.22
למה נחיתות למה????
קסניק 15.07.22
15
אולטימטום עבור הצבעה סבב בחירות קרוב לא רואה את זה קורה אס לא נצביע. יש לכם עד סבב 6 להראות דברים בשטח. ביי
נגיע בחירות סבב 6 רק יטפלו בזה13.07.22
14
מה שהיה הוא שיהיה רק לדבר הם יודעים
תושב12.07.22
13
הגיע הזמן להעיף את גוטרמן... כל הבעיות הקיימות בעיר הם אך ורק בגלל שאין כאן תחרות וכל הבחירות הם משחק מכור מראש... הגיע הזמן שנהיה כמו ביתר עילית ששם ראש העיר יודע שאם העניינים בעיר לא יתקתקו כמו שצריך הוא יעוף בבחירות ולכן העיר שלו נראית פנינת יופי... אין שום הצדקה להשתמש בבחירות לראשות עירייה חרדי
תושב מודיעין עילית 12.07.22
יכול להיות שאתה צודק אבל צריך מועמד עם יראת שמים ואמונת חכמים כמו שיש לגוטרמן
קסניק18.07.22
ממש לא נכון. ראש העיר עושה מעל ומעבר, הבעיה שכאן בניגוד לביתר ואלעד וכל עיריה אחרת, רוב ככל התושבים זכאים להנחה בארנונה של 80% עד 100%, מה שגורם לכך שאין תקציבים לעיריה. זה הכל. אם היו תקציבים היה טיפוח בכל העיר. ו... ביחס למיעוט התקציבים, העיריה נותנת לתושבים מעל ומעבר. תבדוק.
תושב קרית ספר13.07.22
גוטרמן נותן לכולם הנחה בארנונה ולא נשאר כסף לכביש
עעעעעעעעעעעע13.07.22
קישקושי שכל כביש גישה הוא לא בהכרח על חשבון העירייה. ולא ביקשו שיביא כסף ביקשו שיפעיל קשרים אם יש לו... ושיהפוך כל אבן עד שיהיה כביש גישה
קסניק 13.07.22
למה לקשקש כשאתה לא יודע???? הרי משרד הפנים משלים לעירייה של עיר עם רמה סוציואקונומי נמוך את כל ההפרשים של ההנחות בארנונה.. יאללה בבחירות הקרובות כולנו מעיפים את גוטרמן.....
חיים 13.07.22
12
חלופה 1 (הכביש הצהוב),נראה עדיף יותר, כי תהיה פחות כריתת עצים והריסת יער,אבל מצד שני זה יהיה מוקד לידויי אבנים מצד ערבים מכפר ספא ,בגלל שזה עובר ליד גדר הביטחון,אלא אם כן תהיה אפשרות להזיז עוד כמה קילומטרים מזרחה,ואז האיום על משתמשי הדרך תוסר
יואל13.07.22
11
כל מי שמקנא באלעד... אני מבינה שהמצב פה קצת יותר טוב מק.ס . אבל גם אלעד מגעילה מטונפת בטח ליד שוהם הסמוכה וראש העין החדשה.
תמי13.07.22
אלעד לא טובה יותר. אלו שמקטרים זה בגלל שהם גרים בק"ס, אם היו גרים באלעד היו מקטרים עליה.
בעל ניסיון13.07.22
או מי שהיה גר גם באלעד וגם בק''ס ולא שהכל דבש באלעד אבל בלי השואה לק''ס
קסניק 13.07.22
10
האשם הגדול הוא שר הפנים לשעבר דרעי
אלי12.07.22
9
למה אי אפשר לשתף את הכתבה????
נושא כואב וזקוק לטיפול מהיר12.07.22
8
כך דואגים לנו עסקוני החרדים שהצבענו להם כל השנים. לתפארת ראשי המפלגות החרדיים. רוצים שניהיה בגטו . אבל הם מסודרים . שום פירגון, שום דאגה. רק משכורות וגובים למקורבים שלהם. נתראה בקרוב בקלפי...
לתפארת החרדים13.07.22
7
טוב מאוד שכותבים על זה והלוואי שיעזור משהו שנים אנחנו סובלים
דוד אומן13.07.22
6
בתור תושב מודיעין עילית. יוצא לי לא אחת לבקר בערים החרדיות הצעירות בני גילנו אלעד וביתר. וכן בעיר השכנה מודיעין. העיניים יוצאות מקנאה. ולכל מי שיטען תסתכל על הרוחניות אדגיש שהמדובר הוא בפירוש על הפן הגשמי והחזותי-סביבתי של העיר. לדעתי-דעת רבים, אין סתירה בין זה לרוחניות. מודיעין עילית היא לצערי ה
אזרח ותיק 13.07.22
צודק
עעעעעעעעעעעע13.07.22
כל מילה אמת לאמיתה!!!!!
יחזקל13.07.22
כפיות טובה על כל מה שאתה מקבל בעיר. לך לערים אחרות תיהנה שם, עדיף עיר חילונית שחשוב לה הטיפוח יותר מהדת.
תושב עיר התורה13.07.22
רק יסביר לי ידידי איך קשור מצב תבוראתי למצב דתי של עיר שים גוטרמן פעם הבאה כאילו שראש עיר אחר ידרדר את מודיעין עילית ''עיר התורה''... תתעורר
קסניק 13.07.22
הלוואי שנוכל להרחיב תתחילו להסתכל על הדברים הטוביםם יאלה ירוק מה הקשר סע לחופש לצפון תחפש ירוק בחיים צריכים להיות פרקטיים ואם מאפשרים לך הרחבה וכו זה הנס הכי גדול שהייתי מיחל לעצמי
רק ג'13.07.22
כל אברך מיחל לעצמו להוסיף חדר מאשר עוד קצת ירוק
תמיד חושב18.07.22
כמה שאתה צודק אני תושבת העיר לשעבר והמצב מזעזע רק אם נצביע בהמוננו לסמוטריץ' וכמה מח"כנו יישארו מחוץ לכנסת זה יעורר אותם שם למעלה שמה שהיה לא יכול עוד להיות. לנציגנו אכפת מאוד מבוחריהם - קרי העסקנים וראשי המוסדות, והם מאוד קשובים להם. והם מאוד לא קשובים להמון העם הטיפש. שמצביע להם מתוך התרגשות של
נטלי13.07.22
קודם כל אנחנו צריכים ראש עיר חרדי ירא שמים (אני אוחז שהרב קסלר הוא הראש עיר) וחוץ מזה במקום לכתוב נגד תנסו להועיל כגון לדבר נגד הירוקים להשיג מיספר פלאפון שלהם שמאה אלף תושבים יתקשרו כל יום
תמיד חושב18.07.22
סמוטריץ' לא צריך לייצג חרדים
עעעעעעעעעעעע13.07.22
5
אדם וחצי שגרים בקריית ספר עושים רעש כמו מדובר במקום שפוי. מזמן טוען שהמקום הזה מקבל יחס רק בגלל אינטרסים
אבי13.07.22
אתה מוזמן לנסיעה הלוך חזור מודיעין עילית לצומת שילת בכל שעה שתבחר ביום תספר לי איך היה....
קסניק 13.07.22
4
צודקים לגמרי , המצב בכביש הזה זוועתי , אני אישית תושב מודיעין עילית ( אגב , למדתי אצלך בכיתה ה' - הרב מנס ... ) ביום שישי האחרון נשפך שמן ממשאית והיינו תקועים בפקק של למעלה מחמישים דקות בצהרי יום שישי , פשוט בלתי נסבל !!!
תושב מודיעין עילית 12.07.22
3
אני קצת מכיר את ראש העיר. עושה לי רושם של אדם חרוץ ומאד אכפתי בהחלט בסדר העדיפויות עומד חינוך ומוסדות התורה ועוד שיקולים שבמקומות אחרים לא מתמסרים אליהם. כון תמיד יש בעיות ואילוצים שונים אני לא חושב שמישהו אחר היה מצליח יותר.
אבי14.07.22
2
הכל מאת ה' אסור להתלונן.
התפרן13.07.22
1
לא ברור לי למה מנס נותן במה לכל ארגוני הטבע והשמאל שמחפשים ברעתינו.
ביביסט גאה13.07.22
אולי גם יעניין אותך
הכלכלית

הרב מוטקה בלוי: "האמא צריכה להחליט, האבא לא בעניינים"

משה מנס | 03.04.23

פאנל מטפלים חרדים • צפו

סערת חוק המטפלים: "טיפול נפשי ללא הכשרה - עלול לגרום נזק בלתי הפיך" | זעקת אנשי המקצוע

משה מנס | 03.04.23

התוכנית הכלכלית | צפו

מי עומד מאחורי קמפיין 'אל תתנו קמחא דפסחא'? הרפורמה והסכנה בסמינרים

משה מנס | 02.04.23

התוכנית הכלכלית | צפו

דיון סוער באולפן: בחורי ישיבה צריכים לעבוד בבין הזמנים?! 

משה מנס | 26.03.23

"קונים רובה כמו המבורגר"

עשרות נרצחים במגזר הערבי; מה ההשלכות? | ריאיון

משה מנס | 22.03.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

השטח בוער | ריאיון

בפנים מטושטשות: בעל חנות סלולר מספר על הרדיפות

משה מנס | 21.03.23

התוכנית הכלכלית • צפו

"לאברכים אין מה לאכול בבית והח"כים נלחמים על שטויות"; הנשק במגזר החרדי והרפורמה

משה מנס | 20.03.23

התוכנית הכלכלית • צפו

למה אסור להשתמש בסמל 'מאושר', הרפורמה וקריסת הבנק

משה מנס | 12.03.23

כלכה בדקה • צפו

מיוחד: כך תבזבזו את כל הכסף שלכם בדקה!

ארי טננבוים | 07.03.23
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

משקיעים כסף? זהירות!

"גם אתה יכול להיות עשיר" | כך מזהים פירמידה והונאה • ריאיון

משה מנס | 28.02.23

לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל נַפְשָׁם

מפקד השירות הקהילתי: "בואו להגן על בתי הכנסת שלכם" • ריאיון

משה מנס | 28.02.23

הדרך שלכם להרוויח

נבואות הזעם - חשש אמיתי או תקשורת שמאלנית עוינת? • ריאיון

משה מנס | 27.02.23

התוכנית הכלכלית • צפו

הפחדות מתנגדי הרפורמה, שמירה בבתי כנסת וזיהוי עוקץ

משה מנס | 26.02.23
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

המביט לארץ

שאלנו והופתענו: האם אתם מוכנים לרעידת אדמה? • צפו

כיכר השבת | 21.02.23

התכנית הכלכלית

למה לא כדאי לעבור דירה, והאם מוכנים פה לרעידות אדמה?

משה מנס | 19.02.23

זהירות, נופש

מצאתם טיסה זולה לחו"ל? ככה יעקצו אתכם • צפו

משה מנס | 15.02.23

מסז' קטלני

כך הטיפול הכירופרקטי עלול לגרום לכם לשבץ מוחי בלתי הפיך

משה מנס | 14.02.23
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חילופי האשמות | צפו

לובי 99 במתקפה: מה הם הגיבו לטענות נשיא התעשיינים?

משה מנס | 14.02.23

התוכנית הכלכלית • צפו

מרחץ הדמים בירושלים ומכתב האזהרה שפרסמו דיינים בגור

משה מנס | 12.02.23

למה יקר פה?

כך המס על השתיה המתוקה גרם ליוקר המחיה | צפו בריאיון

משה מנס | 07.02.23