כיכר השבת

הטוקבקים כמשל

שום עורך אתר חדשות מקוון לא היה מסתכן בפרסום תגובות שתהיינה לזרא למרכז הכובד העיקרי של דעת הקהל. פרסומן של תגובות רֶשַׁע כה רבות, במינון חריג בהיקפו ובביטויו השִׂנְאָתִי, מלמד שהישראלי הנאבק בציפורני נפשו השסועה בעד השארתו בארץ של עולל שלמזלו נולד למהגר אפריקני שאינו אלא פושע פוטנציאלי של לילה דרום תל אביבי - מוכן לזרוק לים את העוללים החרדים באשר הם, עם הוריהם, ואפילו לא להסתובב אחורה ולעקוב אחרי הבועות והקצף

55
יוסי אליטוב | כיכר השבת | ג' באלול | 13.08.10
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

´אין פּוֹנִים אַרַיין´

שאלני פעם אחד מעסקני ירושלים העתיקים וישרי הדרך זיכרונם לברכה: ´אימתי הוא הזמן הנכון לפרוש מתפקיד ציבורי שאותו אתה ממלא בנאמנות?´

שאל והשיב: ´כשיושבים באסיפת חברים נינוחה ואחד מהנוכחים אומר לך בעדינות שהגיע זמנך לפרוש, זהו הזמן הנכון ביותר לחשוב על פרישה בשיא, מיוזמתך ובאבירות. ולמה? כי אם אחד מבני החבורה אומר לך את זה גלויות, ´אין פּוֹנִים אַרַיין´, אין זאת אלא שכל האחרים, השותקים בנימוס, מסכימים עמו בסתר לבם ואומרים את זה מאחורי גבך´. ובנוסח ריאלי: עליך להבין שמפיו שלו הם מציעים לך, כולם, הזדמנות אחרונה לעשות את זה לבד ומתוך בחירה.

כלפי מה הדברים אמורים, כלפי תגובות השנאה החילוניות המקוונות שנרשמו, כאילו ללא כל צנזורה, בשולי טרגדיית ברנשטיין המדממת שהפכה את עדת החרדים כולה למשפחת אבל גדולה.

דברים ידועים הם כי כל תגובה המתפרסמת קבל עַם המתעדכנים ברחבי ארץ ישראל, עוברת בקרה וסינון של מערכת מקצועית הרגילה ומיומנת היטב לקרר את הרוחות הסוערות. אנשיה למודי ניסיון מצטבר כיצד לצנן את הלהט הישראלי המצוי.

מתוך כך שבשולי החדשות הקשות על מותה הטראגי של משפחה חרדית שלא עשתה רע לאיש נרשמו תגובות איבה רעות לרוב, נמצאנו למדים שמה שנרשם בפרהסיה הוא הקצה של הקצה ממה ששלחו המגיבים.

טפטוף הארס שעבר את חורי המסננת הצפופה המופעלת במקומות ובסיטואציות כגון דא, מלמד כי ארסנל התגובות הארסיות שהגיעו למערכות השונות היו חמורות פי כמה וכמה בהיקפן הכמותי ובאיכותן השונאת.

ולא, הבעיה אינה באכולי השנאה שהקיאו אותה לתוך התגובות שלהם. אלו הם, על פי רוב, העונש של עצמם.

כאן מוטלות גופותינו

ממלאכתם של המאשרים אשר על צוות העריכה ומתוצאת הרפש שצפה מעל הגלים, על כורחנו אנו למדים גם כי בדעת הקהל הישראלית המאוזנת והשפויה, חלה תפנית קלוקלת. בניגוד לעבר, היא בְּשֵׁלה והבשילה להכיל בתוכה שנאה עיוורת גורפת לאוכלוסייה החרדית על שם היותה חרדית, בלי להביט לגופו של עניין או לגופן של גופות שעדיין פזורות על רגבי השדות לצד המסילה.

שום עורך אתר חדשות מקוון לא היה מסתכן בפרסום תגובות שתהיינה לזרא למרכז הכובד העיקרי של דעת הקהל. פרסומן של תגובות רֶשַׁע כה רבות, במינון חריג בהיקפו ובביטויו השִׂנְאָתִי, מלמד שהישראלי הנאבק בציפורני נפשו השסועה בעד השארתו בארץ של עולל שלמזלו נולד למהגר אפריקני שאינו אלא פושע פוטנציאלי של לילה דרום תל אביבי - מוכן לזרוק לים את העוללים החרדים באשר הם, עם הוריהם, ואפילו לא להסתובב אחורה ולעקוב אחרי הבועות והקצף.

העיקר שיצללו לעומק ולא יעלו לטנף את הנוף המשחיר והמתייפה של תל-אביב.

תגובית ארסית כמו "עכשיו יש לנו פחות פיות של חרדים להאכיל", שנכתבה בעוד דם הרוגי התאונה רותח על אבני השדה, לו הייתה נשלחת ממקלדתו של מגיב אנונימי על החזרתם של פליטים אפריקניים לארצותיהם, לא הייתה עוברת אישור של מנהלי האתרים והיא הייתה מצונזרת ולא ראויה לפרסום. אפילו על השייח ראיד סלאח היא לא הייתה מאושרת לפרסום באוסף התגובות המתלהמות שמאפיינות כל כך את השיח הוולגרי של הישראליוּת.

אבל כשכותב אותה חילוני סהרורי על משפחת ברנשטיין זיכרונה לברכה, שלא גנבה שום גבול מצרי ולא מהלכת אימים על חיי יהודים בדרום תל אביב ואולי גם עשתה כמה דברים טובים בארץ הזאת, היא אושרה לפרסום.

כי משפחת ברנשטיין, בעולמם המעוות של ישראלים לא מעטים, היא חרדית וטוב לה שלא נבראה משנבראה, ועכשיו שנבראה יבואו החילונים וירקדו על דמה השפוך. לא על הכותב ההזוי אנו מֵצֵרים, אלא על דעת הקהל שמאשרת ומאפשרת לעורכים נכבדים ומנוסים לפרסם נאצות שכאלו.

כשמתפרסמות באתרים מרכזיים תגובות כמו "אין לי שום כאב מהם", "פרזיטים, מגיע לכם", "ועוד פעם החרדים". או: "הם גם מתרבים כמו ג´וקים וגם הם לא יודעים לנהוג" - משמעות הדברים היא אחת: אנחנו בעיצומן של הכנות למלחמה! יש בישראל אזרחים, משכילים ויודעי קרוא וכתוב, שרוקדים על הדם שלנו, כפשוטו.

והם אינם מוקעים כשפלי אנוש. הם אינם מסומנים לשמצה כמו למשל שוטרי יחידת עוז האומללים. הוגי דעות לא יעמידו אותם אל הקלון.

בדרך לתאונת רכבת

אם ברגעי התרחשותו של אסון אנושי כה כאוב מרשים לעצמם עשרות אזרחים לכתוב לנו ´אין פּוֹנִים אַרַיין´ בנוסח שמזכיר שנאה רושפת של עם אחר זר ואכזר, יש עוד אלפים בלתי כותבים שחושבים ככה מאחורי הגב שלנו, בנימוס.

´זה הזמן לפרוש´, אמר העסקן הירושלמי ההוא. לנו אין תכניות פרישה וצר לנו לאכזב את המייחלים לכך השכם והערב. ´הארץ הזו שייכת לנו עוד לפני שהמדינה השתלטה עליה´, אומר עמיתי ר´ נתן אנשין בשפתו שלו והוא צודק. ´היא תהיה שייכת לנו גם אחרי שהמדינה כבר לא תהיה´, הוא מוסיף וגם צודק.

אבל, כל עוד החיים הכלכליים והאזרחיים שלנו, בני המיעוט החרדי, מתנהלים במדינה שבה הרוב החילוני שולט ומכתיב את התנאים, עלינו לבנות תכניות להתמודדות אמת בנושא של יחסי חרדים-חילונים.

הרוב החילוני מאבד את שארית סבלנותו לקיומו של המיעוט החרדי. נכון, נכון, נכון, איבוד הסבלנות של החילוני נולד על רקע דעות קדומות ובגלל הסתה מרושעת ולא מבוקרת, אבל למי אכפת מי צודק ומי צדיק. מבחן התוצאה שעלולה להתרחש דורס לפעמים את כל התירוצים הטובים. במבחן התוצאה אנו עשויים להיות מובסים.

המגמה הקיימת לא תוכל להימשך על בסיס הנחת הנצח של ´לנו זה לא יקרה´, כי השנאה לא תסתפק בעצם היותה והיא תשליך את טלפיה על תחומי רוחב אחרים. אם המיעוט החילוני הקולני לא מצליח להפיק מעצמו תגובה מינימליסטית של אמפתיה ביום שבו משפחה חרדית שלמה נדרסת למוות על פסי רכבת, אזי הרוב החילוני השתקני (בינתיים) מעניק חגורת ביטחון לכל אותם יצרים אפלים ואנטישמיים שפורצים החוצה, במלוא כיעורם הארסי, ביום אבלנו.

טרמינולוגיה של מלחמה

כל עוד רק המיעוט צועק לעברנו קריאות של אירופה בשנות השלושים, זו אולי ההזדמנות האחרונה שלנו לפתור את העניין בעודו פתיר, עם לקיחת אחריות מצדנו אנו, בלי לחכות להתפתחויות.

כי זה כבר הרבה יותר מסתם שנאה. הריקוד על הגגות המקוונים כאשר לנו אין אפילו פצעים ללקק כי כולם עלו בסערה השמימה כמעט - חשף איבה מתלקחת שתתלקח ותתפרץ עלינו. זה לא עוד ויכוח משעשע ומתריס שבו אפשר להסתפק בצעקה ניצחת של נציג נבחר בגרון ניחר לאמור: "החרדים מפרנסים את החילונים! ונמאס לנו לפרנס אתכם".

חיכוך ידיים בהנאה למשמע איך ´הוא הכניס להם´, אינו פתרון. גילוי פרצי שנאה ותיעוב במקומות שבהם כל אחד אחר היה מקבל אמפתיה אנושית - זו התרת דם, לא פחות. התדרדרות הטרמינולוגיה המותרת כלפי החרדים ושימוש כלפיהם באנלוגיות חסרות מעצור, חייבים להצית נורות אזהרה כרמזור של פסי-רכבת קטלניים ולהפעיל פעמוני אזהרה, כי כולנו בדרך לתאונת רכבת לאומית. המחסום נפרץ מזמן.

"נמאס מהחרדים הם נוסעים כמו חיות", "רק צרות החרדים האלו גורמים". "רק תנו לחרדים רכב והם כבר יהרגו את עצמם". זה לא רק נכתב, מערכות שקולות אישרו לפרסם את זה. יש קטרים שרושפים שנאה. התייחסות גסה מכלילה לציבור החרדי נעשתה לפוליטיקלי-קורקט. כל שדרן שסובל מרייטינג נמוך וחושש לעורו מאימת הבוס פותח את צחנת ביובו ונוסק למרומי הרייטינג לאושרם של בעלי המניות.

לזה ששונאים אותנו יותר מאת הערבים, התרגלנו, אבל לזה שדמנו סמוק פחות מדמם של בעלי חיים, עוד נצטרך להתרגל. יש תחושה שדקה אחרי שתיפתרנה הבעיות האיראניות והפלסטיניות תתלקח בארץ מלחמת תרבות מדממת.

הטנדר החרדי עומד להתנגש ברכבת החילונית.

יש מישהו שמוטרד מזה?

קומו ועשו!

האם עלינו לארוז את המזוודות ולרוץ לנתב"ג? גב´ לאה רבין רצתה לעשות את זה אחרי שביבי נבחר בפעם הראשונה. הרבה ישראלים כעסו עליה אז ובהתרסה הציעו לממן לה את הכרטיס. יש הרבה ישראלים שיהיו מוכנים לממן גם לנו כרטיס לכיוון אחד.

האנטי-חרדיות הישראלית מתמסדת בעקביות מדאיגה. אנחנו מתוארים כמפלצות אדם, ולא יעזרו סגן שר בריאות מוצלח ויושב ראש ועדת כספים דומיננטי. משהו בממלכה מקיא אותנו, ושבע מאות אלף חרדים מוכנסים אט אט למצור.

בתקופת סערת חדר המיון של ברזילי ישב בלובי מפואר של מלון ירושלמי איל הון יהודי מארה"ב וביקש מכמה מכרים שלו בארץ הצעות אופרטיביות איך להתמודד עם שנאת החילונים שהפכה לתופעה. "צריך להשקיע בהסברה", הוא סיכם אחרי שהסבירו לו ויצא מרוצה: פתרון הקסם בידו.

הבעיה היא שהפתרון הזה מתגלגל כבר כעשור ומפרנס יהודים לא מעטים. במציאות אין מי שמפעיל אותו הלכה למעשה. יש סיעורי מוחות, קשקשת בלתי נגמרת וימי עיון מתישים וטרחניים. אבל למרות התקציבים הרבים שהוצאו לכך מנדיבים טובי לב טרם נעשה מעשה אחד פשוט של סגירת חוזה עם משרד יח"צ כחול-לבן וגם הגון לשם שינוי, שיתחיל לעבוד בכיוון.

לכל ארגון מתחיל יש יחצן. לכל מפלגה יש משרד יח"צ. לאחרונה גם אלופי צבא ומועמדים לרמטכ"לות, לא יוצאים מהבית בלי שעדת יחצנים מאחריהם. אבל לציבור החרדי שתדמיתו מתדרדרת מדחי לדחי אין אפילו יחצן אחד לרפואה. לקחו תאונת דרכים שיכלה לקרות בכל אוכלוסייה ומעכו את הציבור החרדי ללא שתתקבל שום תגובה שכנגד. זה נורמלי?!

התקשורת משוועת לאייטמים. משרד יחסי ציבור טוב היה מצליח לשדר החוצה את מה שגם באוזניים תקשורתיות נשמע טוב ומפעים. יש כל כך הרבה טוב להציף מעל הגלים העכורים, אך אין מי שיעשה את זה.

כי לא שילמו לו שיעשה את זה.

כן התרימו בשבילו. כבר עשר שנים מתרימים אנשים לטובת המסבירן החרדי שיעצור את הסכר. התרימו בשבילו ומתרימים בשבילו, אבל לא שילמו לו. עוד לא יודעים מי הוא.

כל אחד דואג לשבט שלו, והחברה החרדית נותרת מיותמת בלי כתובת וללא אבא. הדם מותר ואין מי ששואג אם לא מדובר בהאדרת דמותו הפרטית, ולכן משפחה עולה השמימה בערב אחד וישראלים מורעלים הופכים את המקלדות למכונות ירייה.

הטור במלואו מתפרסם השבוע במדור "מטבחון" ב"חדשות משפחה"

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
צודק
משה15.08.10
28
לעורך הכתבה היקר הקפד על מצווה קלה כבחמורה !
On1813.08.10
27
חבל רק שזו האמת
חילוני13.08.10

הצגת כל התגובות

26
אולי תעשה משהו אתה כי אנחנו לא עיתונאים בך יש כח לפעול...
אחת 15.08.10
25
למה צריך לשים תמונה של אשה באילוסטרציה?
לולי13.08.10
24
אינם יהודים. הביאו רבבות גויים מרוסיה הם שונאי ישראל בצורה קשה. גם חילונים שמתחתנים עם גוייות ואוכלי חזיריורדים קשות על הדתיים. בקיצור הם לא אחים שלנו ואין לנו מה לשכנע אותם. בקרוב יתגלה מלך המשיח ואז באמת תפרוץ כאן מלחמה בין כל הדתיים והחרדים לחילונים הכופרים. זה דבר ידוע ובכל המקורות שלנו
רחלי13.08.10
23
יוסי מה שאתה אומר הם ממש מעדינות וקיימים אנשים בארץ שדברהם גובלים לדברים שנאמרו בשנת 36 בגרמניה.
נכון מאד13.08.10
22
אנא תפרוש! כתבותיך רק הורסותת את המירקם העדין. שים לב, גם אם כל מילה צודקת, בשביל מה כתבת את זה בשביל ללבות את השנאה? (הסיבה האמיתית שיהיה לך מה לכתוב).
אחד מן החבורה. 13.08.10
21
גם באתרים החרדיים נכנסים טוקבקים של שנאה וגזענות. עיין ערך השמאל, והעובדים הזרים.
דודי15.08.10
20
כל התמימים והנאיבים שחושבים שהשנאה נובעת מזה שכביכול הציבור החרדי לא משתתף בכח העבודה או שלא הולכים לצבא חי בדמיונות, הם לא רוצים אותנו לא בצבא ולא בעבודה רק כחוטבי עצים ושואבי מים מקור השנאה עתיק מאוד כמו שאמר עקיבה "מי יתן ת"ח ואנשכנו כחמור " תפסיקו להשלות את עצמכם
אורי 14.08.10
גם דתלי"ם רבים כועסים עליכם וזה לא מפריע להם לשלוח אב בניהם ואת עצמם לישיבות.
דתל"י.14.08.10
19
אתם נזכרים ביהודים רק כאשר אתם זקוקים לכספם, אתם נהנים לכנות אותם בכינויים הבזויים ביותר ובמקביל למצוץ בהנאה את ממונם, תקציביהם וקרבנותיהם בצה"ל כדי שאתם תנהלו את חייכם בשקט. אין אתם מפגינים שותפות גורל עם הישראלים אז מדוע שמישהו יחמול עליכם? הפכתם לחברה קיצונית ומטורפת שלא רואה אף אחד ממטר, אינכם
יהודי13.08.10
אתם נורא נהנים לחשוב שאנחנו זקוקים לכם אז זהו שלא אתם נהנים להאמינים לשקרי התקשורת לגבי מספר העובדים וכו' אבל הנהיה אחרי השקר תוביל אתכם לאבדון ולא אותנו אנחנו בדרך לפירוד אתני על רקע דתי ותאמין לי שטובה שעה אחת קודם אנחנו לא צריכים אתכם ולא רוצים אתכם ברגע שנקבל עצמאות כלכלית מוחלטת, אנחנו נהפוך
ראובן13.08.10
יהודי ??? כן, יהודי מומר
שלמה17.08.10
18
א. כל טוקבק נגד חרדים נכנס ! שלא כמו טוקבקים נגד ערבים מחבלים או כל קבוצה אחרת באוכלוסיה !!! ויש לי ניסיון בזה !!! ב. רובם של המטקבקים הם גויים ! ערבים, ואפריקנים שנכנסו ללא רישיון לארץ וכועסים ברוב חוצפתם על אלי ישי שמנסה טיפה לעצור את זה ! ג. גם המעט יהודים שהם אנטישמים זה בעיקר 'בזכות' התקשורת
ישראלי מפוכח15.08.10
17
אתה מכשלים את הציבור היקר ! לא צריך לראות נשים יפות כאן
On1813.08.10
רצו להדגיש שאלו מטקבקים לא משלנו. זה הכל. ולכיכר (יוסי אליטוב), תודה רבה - מאמר אדיר!!
עינב14.08.10
אני חייב לומר שזו אחת התגובות הכי אדיוטיות שראיתי בחיים שלי.
דתל"י.14.08.10
16
שהחתן הצעיר האלמן... עובד לפרנסתו חמיו ז'ל עבד והתנדב 22 שנה בזק'א ללמדך שהשנאה עיוורת והיא אך ורק כי שמרו אורח חיים יהודי אמיתי. בעצם מה הפלא ? מה יש לצפות מחברה בקריסה ערכית טוטאלית?
דוד פיתון13.08.10
יש חילונים צמאי דם
איציק2513.08.10
15
צדקת מאוד בכתבך,זה חוצפה בלתי ישוער וזה לא סוד-המאמר אדיר ביותר!!,אבל אני לא חושב שאפי' אם רובנו נהיה כתבים, פרשנים או עיתונאים,מרוב ריקות שבהם תמיד תמיד ישנאו אותנו כי בנו יש ערכים חיוביים מה שאצלהם לא וזה הסיבה למערכת ההשמצות שמלווה אותנו בזמן האחרון,רק תפילות והלוואי שכבר ישתנו ויעברו למחנניו
אליהו15.08.10
14
של הציבור החילוני. בתור חילונית מאוד כואב לי על שנאת החינם הזו שנובעת הרבה מבורות, וגורמת לפיצול העם. הטיעונים העיקריים נגד החרדים הם שאינם עובדים וחיים רק מכספי המדינה ושאינם מתגייסים לצבא. עם הטיעונים האלו קשה לי להתווכח, והחרדים צריכים לעשות צעדים ע"מ להפריך אותם. הגיע זמנם של החרדים לצאת לעבודה,
איילת13.08.10
מכל השמאלנים הג'ובניקים, והם גם יוצאים לעבוד לא פחות מהציבור החילוני, הציבור החילוני שונא ומתעב כמעט כמו החרדים !!!!
ישראלי מפוכח15.08.10
עובדים נישאר 60 אלף בחורי ישיבה שלומדים זה 90 אחוז עובדים זה רק 10 אחוז לומדים וצבא 50 אחוז עשו צבא כך שזוהי רק הסתה ושטיפת מוח של התיקשורת וזה השקר הכי שטני שהמציאו ועכשיו זה חוזר לכם כבומרנג ראו פרשת מרמרה ועכשיו אבו אלעזם שהם מכנים אותו ישראלי והוא ערבי שטן כך שכדאי לבדוק עובדות לפני שמשמיצים אב
יעקב13.08.10
זה שאחוזי החרדים שמתגייסים נמוכים זה דבר ידוע ומפורסם, יצא לי לראות פעם נתון שלפיו רק 15% אחוז מתושבי ב"ב מתגייסים. עבודה? בערך 50 אחוז עובדים, ע"פ נתונים. וזה שאתה מתייחס ל"מרמרה" כמשהו שקרא "לכם": דע לך שאתה נחשב אפיקורוס "כיוון שהוציא עצמו מן הכלל כפר בעיקר". צ
דתל"י.15.08.10
13
כך זה התחיל תאי הגז .... שלב שני....
ניצול שואה13.08.10
לכל המדינה הזו אין זכות קיום על האדמה ההיסטורית הזו העתיד השחור נראה באופק
דני א.13.08.10
12
צריך לחשוב אם זה מה שקורה למי שמקיים מצוות, אז מה מחכה לחילונים? חשבתם על זה? בקשו רחמים! זה זמן תשובה!
א. לוי15.08.10
11
או שגם את זה אתה לא יודע בגלל חוסר בלימודי ליבה? קודם כל אתה צריך להוכיח את העובדה שמצנזרים טוקבקים כאלה כשאינם נגד חרדים ורק אז לההשוות את מי שמאכילים ומגינים על הפרזיטים החרדים - לנאצים. מנוול, מנוול, מנוול.
דתל"י13.08.10
- הנאצים.
דתל"י.14.08.10
10
אם היו חילונים במיניבוס החרדים לא היו מתייחסים לתאונה ואם כבר היו אומרים "מחללי שבת מגיע להם" אתם יותר גרועים
צבועים13.08.10
אני כחרדית אומרת לך שגם אם הם היו חילונים היה כואב לי בדיוק את אותו הכאב! מה זה משנה לאיזה זרם משתייך האדם??? כואב לי הלב על כל יהודי שנהרג ולא על אחד כואב לי יותר ועל השני פחות!
מור13.08.10
1. . לא היו אומרים "מחללי שבת, מגיע להם". אבל אין ספק שעוונות מביאות גזרות קשות וכל מן דעביד רחמנא לטב עביד, כלומר: כל מה שעושה השם לטובה עושה, וגם אם אנחנו לא יכולים להבין את זה השם פועל רק צדק. 2. אם אלה היו חילונים הם לא היו מבטלים שום גזרות קשות על עם ישראל. רק צדיק שיש לו הרבה זכויות יכול להיות
י.13.08.10
שזה ממש לא נכון מה שכתבת! למה להכליל?! אסור בחיים להכליל!
מור13.08.10
9
אל תנסה להכריח את כולם להתאבל יחד עם משפחת ברנשטיין גוטשטיין, כבודי גר בשכונת גאולה, וכששמעתי את הרמקולים מכריזים על הלוויות רק באידיש הבנתי שאין לי שום שייכות לנפטרים, אולי אנחנו בני אותה הדת אבל הרגשתי כאילו שמעתי שמישו מת בשווייץ לא הרגשתי כאב, אז ודאי שחילוני שכל פעם שיש לו אסון באים כמה מטומטמ
אבו עלי 15.08.10
8
דברים כאלו עדיף לא לפרסם, אני לדוגמא לא הייתי יודעת על זה דבר ועכשיו בגלל הפרסום אני לצערי שומעת זזאת.. יש דברים שפשוט ראוי לא לפרסם.. אתה פשוט משמש את כל כותבי הטוקבקים כי מה שהם רוצים זה פירסום וזה בדיוק מה שעשית
חני13.08.10
7
לפה מכניסים תגובות ארסניות ביותר נגד הציבור האשכנזי בלי שום פופורציה לתגובות האמיתיות
ז'ק יולז'רי13.08.10
6
החסרות תמונות של ידיים גבריות שיקלידו על המקלדת כפוזה ? למה להשים תמונה של אישה? מטומטמים
צפתית17.08.10
5
מתי החרידים יקחו אחריות על עצמם בלי קשר למה יאמרו החילונים ויחשבו מה באמת אנחנו עושים למתן את העוינות כלפנו, ואני ממש לא רוצה לפרט כי רבים הם, ודי לחכימא,
זייוולד15.08.10
4
מה אתם משועממים כך אחים מדברים אחד לשני
יהודיה13.08.10
3
במקום להודות בחלקו בחר להתקיף ההגנה הטובה ביותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסידשו13.08.10
2
יוסי אליטוב ה- עיתונאי ב ה' הידיעה, אינטלגנטי,חכם , שנון ובעל יכולת הבעה ציורית ומרתקת . והכתבה שהתפרסמה השבוע ב"משפחה" עלתה על כולנה... תמיד יש מקום לחילוקי דעות אך זה לא סיבה לנבל את המקלדת... ולעיתים החברה החרדית צריכה להיות יותר סובלנית כלפי מי שחושב שונה מהם . משום מה נדמה ש"התקפת המקלדות"
השם שמור במערכת16.08.10
1
אם נתייחס אליהם בכבוד ובאהבה הם יתייחסו אלינו בהתאם ועלינו מוטלת העבודה להתייחס אליהם בכבוד בהתחלה ,כי אנחנו הם אלו שהתחלנו להתייחס אילהם בשנאה בחרמים ושמתות לפני מאה וחמישים שנה בערך ,אבל להשקיע בהסברה זה דבר מיותר לגמרי וזה יהיה דומה למשווק מוצר לא מוצרך כמו לדוגמה קרח באנטרתיקה שאין לו שום סיכוי
אריק13.08.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

זה סכום הענק אותו יקבל צבי יחזקאלי מהערוץ אליו הוא עובר

יאיר טוקר | 01.05.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24

"העלתה מודעות"

אימו של החטוף נבחרה לרשימת 100 המשפיעים בעולם

יאיר טוקר | 17.04.24

יקנה לו סמכויות

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24