אבישי בן חיים: משהו חדש באמת מתחיל

הפרשן אבישי בן חיים מכנה את פסיקות ההלכה החדשניות מבית המדרש הציוני דתי כ"מגמות אנטי אורתודוקסיות בציונות הדתית". לדבריו: "משהו חדש באמת מתחיל". את הדברים אומר בן חיים בתגובה לפסק ההלכה של ארגון הרבנים 'בית הללל' המתיר להזמין אורח גם במקרה שידוע שיחלל את השבת (יהדות, אקטואלי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

הפרשן אבישי בן חיים, שעוסק כמעט בדרך קבע בענייני דת, חרדים, והלכה, סבור שמשהו עובר על הציונות הדתית בכל הקשור לפסיקת הלכה, והוא אף מגדיר את טרנד הפסיקות החדש כ"הלכה לא אורטודוקסית".

לפני מספר ימים, עת פורסם פסק ההלכה מעורר המחלוקת של ארגון הרבנים "בית הלל", בנוגע להזמנת אורח גם כשידוע בפירוש שהשבת תחולל על ידו, כתב בן חיים בעמוד הפייסבוק שלו כי מדובר ב"מגמות אנטי אורתודוקסיות בציונות הדתית".

"פורסם פסק הלכה חדש של ארגון הרבנים בית הלל המתיר במקרים מסוימים הזמנת אורחים לסעודת שבת למרות שיסעו בשבת, לפני זמן קצר פורסם פסק אחר שלהם המתיר לאכול בבית של חילונים במגבלות מסוימות. נדמה ששתי פסיקות אלה מעידות על מגמה של פסיקה לא אורתודוקסית (להבדיל מפסיקה לא הלכתית, אין הכוונה לפסיקה לא הלכתית, על פניו הפסיקה של רבני בית הלל היא מאד הלכתית)".

בן חיים מסביר כי: "אבן יסוד באורתודוקסיה הוא רעיון הפרדת הקהילות וההיפרדות בין הדתיים לבין החילוניים מבית מדרשם של החת''ס בהונגריה ("השומע ישמע והחודל יחדל'', "ואל תדורו בשכנותם כלל וכלל''), ורש''ר הירש בגרמניה".

אבישי בן חיים בוחר לסיים את דברי הפרשנות בסלוגן הבחירות של נפתלי בנט "משהו חדש מתחיל", כשהוא מוסיף גם את המילה "באמת". לדבריו: "שני הפסקים הללו הם אנטי אורתודוקסים במובהק, שכן הם נלחמים בדיוק במגמת ההיפרדות ופועלים למען האחדה ואפשרות של דו קיום בין שומרי מצוות לאלה שאינם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר